445 Reacties

één maand geleden

Bij ons eerste zoontje was deze sprong zo mega pittig en intens. Ons tweede zoontje heeft er veel minder last van (even afkloppen) en blijft lekker slapen. Overdag wel wat meer hangerig en huilerig, wil graag bij je zijn, maar ik teken er voor haha!!!🫶🏼

één maand geleden

Hier ook vol in sprong 4. Fantastisch hoe hij nu zijn stem heeft ontdekt en ook dat hij met het gebruik van zijn tong andere klanken kan maken. Wel jammer dat hij het liefst nu om 5 uur al wil kletsen en dus klaar wakker is. Hij rolt naar zijn zij in zijn cosleeper en begint te kletsen. Hiervoor was het ongeveer voedingen om 7 uur, 10 uur, 13 uur , 16 uur en 19 uur. Dan naar bed en dan kwam hij nog 1x in de nacht ergens tussen 3 en 5. Een droomvoeding geprobeerd, maar hij kwam nog steeds tussen 3 en 5 dus daarmee gestopt. Nu komt hij ineens rond 1 uur al en dus rond 4 a 5 uur nog een keer. Rond 1 uur echt honger en dacht nu eigenlijk geen honger om 5 uur. Aangezien hij gewoon gaat kletsen. Uiteindelijk toch huilen en honger dus gevoed. Hij viel in slaap, maar zodra ik hem weg legde weer wakker en kletsen. Maar naar beneden gegaan, anders wordt m'n vriend ook wakker en dat is dan niet nodig. Kortom; wel extra wakker in de nacht en we zijn weer extra vroeg beneden. Gewoon de sprong en een fase? Of gaat hij nu wennen aan het vroege opstaan? Ik was een beetje verwend en gewend aan 1x per nacht wakker worden voor een voeding haha en hoopte dat hij deze ook misschien wilde laten gaan. Ik lees veel over maar 4 voedingen op de dag. Hoe doen jullie dat? Mijn kleine is 4 maanden en ben net over van borst naar fles. In de nacht nog borstvoeding, maar merk dat ze leeg raken. Ik bied overdag flesjes aan van 180+6. Dit gaat soms leeg, maar meestal drinkt hij rond de 170 op.

één maand geleden

Nou deze dame is 14 weken en dit zal sprong 4 wel zijn denk ik. Ik ben de hele nacht wakker geweest volgens mij. Overdag al meer moeite om te slapen. Nu meteen boos als ze moet slapen. Uurtjes zijn nu met geluk een half uur. Vannacht de halve nacht wakker geweest. Slaapt meestal van 21:30 tot 8:00 en dan 2 voedingen 2:00 en 5:30 en dan slaapt ze meteen weer door. Nu vannacht elk uur wakker en om de 2 uur aan de borst. Heel onrustig en huilen. Ik hou dit geen weken vol. Wanneer slaap je zelf?

één maand geleden

Reactie op kelly259

Nou deze dame is 14 weken en dit zal sprong 4 wel zijn denk ik. Ik ben de h ...
Exact hetzelfde hier, pff zit er echt doorheen. Ben ka pot. Ook nog een dreumes van 20 mnd rondlopen 🫠

één maand geleden

Reactie op Else.ams

Mijn zoontje is bijna 12 weken maar herken zo veel in jullie verhalen hier. ...
Mijn zoontje is bijna 13 weken maar bijna 14 vanaf uitgerekende datum (met sprongetjes kijk je vanaf uitgerekende datum)en herken ook al dingen, kan altijd eerder zijn.

één maand geleden

Reactie op Liantje1989

Heeft een van jullie baby's ook opeens meer ontlasting? Hier ook drama met ...
Ja, super veel zure poepluiers nu. Laatst wel zijn 1e vaccinatie gehad, dus ik twijfel of het daar aan ligt.

één maand geleden

Reactie op Hartey

Hier ook vol in sprong 4. Fantastisch hoe hij nu zijn stem heeft ontdekt en ...
Mag ik vragen hoe je merkte dat je borsten leger werden?

één maand geleden

Hier een zoontje (bijna 15 weken) die ‘s nachts wel goed slaapt maar overdag gewoon bijna geen oog dicht doet. Hij was altijd al een slechte slaper overdag, maar het is nu nog erger. Ben letterlijk de hele dag bezig met hem in slaap krijgen. Als hij slaapt wordt hij ook binnen een half uur wakker. Soms zelfs binnen 10 minuten. En dan rekt ie zich uit en kijkt ie je aan alsof hij uuuuuren heeft getukt, die gek. 😅

één maand geleden

Ons zoontje zit ook in sprong 4 momenteel en is bijna 4 maanden. Hij probeer met volle kracht te draaien van zijn rug naar zijn buik. Andersom lukte hem al erg snel. Slapen overdag doet hij gewoonweg amper of niet, maar blijft lekker vrolijk en lijkt er geen last van te hebben. Zijn laatste fles is tussen 19.00-20.00 uur en slaapt dan 12 uurtjes door. Nu tijdens de sprong wordt die vaak 1 keer tussendoor wakker voor zijn speen. Hij is erachter gekomen hoe hij deze zelf uit moet doen, maar terug in zijn mond doen blijft nog even lastig. Hier maakt hij dan ook ook af en toe een leuk spelletje van heb ik het idee 🤣 tot nu toe valt het me nog goed mee, maar heb vernomen dat deze sprong best lang kan duren. Hetgeen me wel opvalt is de enorme vooruitgang in vaardigheden en dat ze in deze sprong echt enorm veel leren. Prachtig om te zien 🥰

één maand geleden

Reactie op joylove1994

Mag ik vragen hoe je merkte dat je borsten leger werden?
Ik heb rustig afgebouwd en steeds een voeding vervangen. Normaal ging ik slapen en voelden ze zwaarder. Ik kon precies voelen welke voller was en ik dus moest kiezen als hij wakker werd in de nacht. Dat voelde ik al niet meer. Normaal viel hij na 1 borst in slaap. Nu bleef hij nog piepen en was pas tevreden als hij ook de ander kreeg. Gister ging hij voor het eerst uit logeren en ik dacht laat ik eens kijken wat er gebeurt als ik niks doe. Voelde gister de hele dag niks. Vannacht dus een flesje gegeven. Nu zit er wat spanning op, maar nu dus al ruim 48 uur niet uit mijn borst gedronken. Heel dubbel, maar ons borstvoeding avontuur zit er dus op.

één maand geleden

Hier wordt er ineens heel veel gegild van plezier de hele dag door 😄

één maand geleden

Reactie op hilde06

Hier wordt er ineens heel veel gegild van plezier de hele dag door 😄
Hahaha ik dacht net: wat gilt ze ineens hard (van plezier), laat ik eens op 24Baby kijken of meer mensen deze ervaring hebben! Vandaag 16 weken hier.

één maand geleden

Reactie op hilde06

Hier wordt er ineens heel veel gegild van plezier de hele dag door 😄
Jaa hier ook! Soms zo hard dat mn trommelvliezen er van trillen 😂

één maand geleden

Reactie op Hartey

Ik heb rustig afgebouwd en steeds een voeding vervangen. Normaal ging ik sl ...
Komt dat niet door het prolactinegehalte? Zie ook: https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/4-maandendip/#:~:text=Als%20de%20baby%20ongeveer%20vier%20maanden%20is%2C%20is%20het%20prolactinegehalte,moment%20dat%20je%20kindje%20drinkt

één maand geleden

Reactie op hilde06

Hier wordt er ineens heel veel gegild van plezier de hele dag door 😄
Hahaha ja leuk hè! Hier ook!

één maand geleden

Reactie op malouna

Hier een zoontje (bijna 15 weken) die ‘s nachts wel goed slaapt maar overda ...
Herkenbaar, je bent absoluut niet alleen haha. Ik heb me 2 weken enorm gefrustreerd en nu denk ik, laat maar gaan.

één maand geleden

Ik denk dat mijn dochter met pijn en moeite 2 tot 3u overdag slaapt op het moment. In bed max 30 minuten, de draagzak wel veel langer maar dat ga ik niet 3-4 keer per dag doen. Hoelang slapen jullie kindjes gemiddeld overdag?

één maand geleden

Reactie op Mghvanmulken

Ik denk dat mijn dochter met pijn en moeite 2 tot 3u overdag slaapt op het ...
Hier hetzelfde! En alleen na lang in slaap wiegen.

één maand geleden

Reactie op JuHoHo

Hier hetzelfde! En alleen na lang in slaap wiegen.
Frustrerend he! Het is mijn 2de kindje dus heb er ook de tijd niet voor.

één maand geleden

Reactie op Mghvanmulken

Ik denk dat mijn dochter met pijn en moeite 2 tot 3u overdag slaapt op het ...
Zelfde hier