109 Reacties
één maand geleden
Wij zitten ook in sprong 5 we hebben nooit wat gemerkt van andere sprongen maar van deze een of andere manier wel en ook meteen heel heftig🫠 maar mijn dochter is altijd goeie slaper geweest maar de laatste 3dagen huilt ze echt heel veel in der slapen klopt dat dit bij sprongetje 5 hoort hebben jullie daar ook las van? Zodra ze in mijn armen ligt slaapt ze veel beter maarja wil de niet elke avond in mijn armen laten slapen
één maand geleden
Even een vraagje, want wij zitten hier volgens mij ook in sprong vijf. Maar er is iets geks en ik vroeg me af of meerdere dit herkennen en of dit bij de sprong hoort. De afgelopen weken rolde mijn dochter er op los. Je hoefde haar maar weg te leggen en ze lag op der buik. Nu sinds een aantal dagen lijkt ze totaal de interesse verloren en blijft ze meestal weer op haar rug liggen. Ze kan het nog wel, maar doet t bijna niet meer.. Zijn er meerdere kindjes die dit hebben?
één maand geleden
Reactie op denavk
Even een vraagje, want wij zitten hier volgens mij ook in sprong vijf. Maar ...
Dit is best normaal. Ze leert nu namelijk even nieuwe dingen! Hetgeen wat ze al kunnen stoppen ze dan tijdelijk mee. Mijn dochter van nu 2 deed dit ook elke keer! En is niks mee aan de hand 🥰
één maand geleden
Oh wat fijn dit te lezen, hier ging het slapen eindelijk goed en sinds gister gilt ze het opeens uit bij het slapen. Vanacht was de ergste nacht tot nu toe, ieder uur wakker en alleen stil als ik met haar liep, hele huis incl. peuter wakker zo hard gilde ze het uit als ik haar weg legde. Alles gecheckt maar geen oorzaak kunnen vinden van pijn oid. Dacht net opeens zou het dan sprong 5 zijn, ze is gecorrigeerd sinds gister precies 22 weken🤭 kan me dit echt niet meer herinneren van mijn zoontje en de eerder sprongetjes waren echt zo gek niet... maar dit pfff mAt hopelijk is dit het!
één maand geleden
Reactie op Krem
Ja die van mij moest 3 flessen vannacht anders werd die niet rustig
🙈Hoeveel flessen krijgt die van jou normaal in de nacht?
Hier om 23u lange sessie bv gehad gisteravond en om half 6 wilde hij weer… na sprong 4 kwam hij tussen 1900-0730u 1x.. dus dit is wel weer even “heftig”.
Benieuwd naar komende nacht.
één maand geleden
Reactie op Annieke18
🙈Hoeveel flessen krijgt die van jou normaal in de nacht?
Hier om 23u lan ...
Die van ons krijgt altijd om 22:00 uur nog een flesje en slaapt door of kwam om 04:00/04:30 uur nog een keer.
Vanavond heeft hij 200gr pasta met saus gegeten en nog 200gr fruit omdat hij maar zijn mond bleef open doen 😜
Hopelijk is die nu wat verzadigder en heeft die genoeg aan een fles om 22:00 uur.
Hij is wel ziek geweest afgelopen week en heeft bijna niet gedronken dus kan ook dat die wat in te halen heeft
één maand geleden
Iemand herkenning? Baby schreeuwt moord en brand als we hem naar bed proberen te brengen, weigert speen en stopt gewoon écht niet meer met huilen. Vandaag 5 uur lang wakker geweest waarvan de helft gekrijst. Afgelopen nacht; ieder half uur wakker, huilen… Als dit sprong 5 is, dan is dit een terrorsprong en dan valt sprong 4 in het niet…
één maand geleden
Reactie op cestlavie
Mijn baby komt al 2,5wk elke dag tussen 5.00-5.15u 🙃
Dit is hier nu 4 dagen aan de gang.. ergens tussen 23u/1u nog een voeding (bv) en dan standaard tussen 0500-0600 weer. Gister alleen maar speentje gegeven, moest er dan wel elke 15 minuten naar toe en om 7u gaan voeden. Nu vanmorgen maar weer even kort aangelegd ivm eigen wekker om 0630 en dan zo maar weer wakker maken rond 0730/0745. Ik vind het erg vermoeiend.
één maand geleden
Reactie op Annieke18
Dit is hier nu 4 dagen aan de gang.. ergens tussen 23u/1u nog een voeding ( ...
Pfoe, dat is pittig! Mijne gaat om 18.30u op bed en komt dan pas wel om 5.00u-5.15u. Dus dat scheelt wel in de avond. Vanochtend geprobeerd 60cc te geven, haha, daar ging hij niet van in slaap vallen hoor 😫
één maand geleden
Hier ook een en al ellende. Gister in totaal 8 uren geslapen. Ligt ze diep te slapen. Je hoort haar snurken en dan ineens heel hard huilen vanuit haar slaap. Vannacht elk uur wakker. Niet in slaap te krijgen. Veel lopen wiegen en zelf niks geslapen. Ben ondertussen 24 uur wakker. Ik dacht dat sprong 4 heftig was. Maar dit is pas pittig met de nachten en amper slapen voor mij en de kleine.
één maand geleden
Onze dochter krijst moord en brand wanneer ze d'r fles krijgt. Maar ze heeft wel honger. Zodra de flessenspeen ook maar in de buurt van haar mond komt begint ze te huilen, ik moet staand rondlopen en wiegen wil ze een klein beetje drinken.
Nog meer kindjes die moeilijker drinken?
één maand geleden
Sprong 5 wordt hier wel gekenmerkt door elk 1,5-2u in de nacht voeden.
Overdag dutjes gaan vanaf geboorte vaak niet langer dan 15-30 minuten, al moet ik zeggen dat met deze nachten de dutjes overdag zijn toegenomen en nu wel eens 2x een dutje kan doen waarvan eentje een heel uur (!)
En verder de nieuwe features: rollen als een malle van rug naar buik en terug. Blazen.. sta ik in het donker nog een beetje te wiegen, voel ik ineens een briesje in mn gezicht .
En daarbij overdag een soort lucht Kkjjjhhh en véél geluid, waarvan ik soms denk dat hij heel boos of verdrietig is, maar dan aan het kletsen is tegen zn speelgoed.