109 Reacties
één maand geleden
Ik weet niet of het echt hierdoor komt maar ik heb sinds een paar dagen een barnsteen armbandje en sindsdien slaapt ze ineens super! Al 2 nachten 2/3 keer wakker ipv 100 keer🤣 en ook overdag heeft ze lange dutjes gedaan. Dutjes wel alleen op mij of papa liggend maar dat heb ik allang geaccepteerd hahahah. Lijkt alsof ik mn baby weer terug heb dus ik ben blij🥰
één maand geleden
Reactie op L_S
Zijn er al kindjes die uit de sprong zijn en waarbij je echt merkt dat het ...
Oh het is hier ook al 2 weken maar laatste 2 nachten echt verschrikkelijk. Ze slaapt max half uur en geraakt heel moeilijk opnieuw in slaap. Heb ook ergens hoop nodig want dit trek ik niet nog weken denk ik 😂
één maand geleden
Hier ook onrustig bij wegleggen voor een dutje, m’n dochter slaapt alleen goed op mij. Overdag vaak hazenslaapjes. En ‘s nachts komt ze om de 3/4 uur.. is erg aanhankelijk
één maand geleden
Reactie op L_S
Bij onze oudste was het tussen 5 en 6 maanden DRAMA!
Elke 45min wakker zonder uitzondering. We gingen ook nog op vakantie in die decembermaand en ik wilde dat echtttt niet, was ka-pot! (Ik doe de nachten alleen 🙈)
Eenmaal op vakantie een weekje rust gehad en thuis weer door met elke 45min wakker en dan de kamer uit sluipen als een of andere ninja. 😵
Maar..... ineens....
Ineens van de ene op de andere dag was het over. Geen nachtvoedingen meer en ik hoefde er maar 1 of 2x uit per nacht.
Vanaf exact 7 maanden sliep hij meestal het klokje rond.
Wij zitten nu weer midden in zo'n periode met de nachten en kan dan ook heel moeilijk het positieve inzien. Maar met bovenstaand verhaal in mijn achterhoofd weet ik dat er licht aan het eind van de tunnel is! Hoe lang die tunnel ook nog is/lijkt!
één maand geleden
Reactie op L_S
Wij zijn eruit aan het komen! In ene hadden we weer een nachtvoeding en ieder uur/half uur gezien.
De nachtvoeding is weer weg. 2/3x eruit voor alleen de speen. Afgelopen nacht zelfs van half 7 s avonds tot kwart voor 6 s ochtends geslapen, toen speentje erin en tot 7 uur geslapen. Ik ben benieuwd naar deze nacht
één maand geleden
Onze baby wordt standaard om 3 uur wakker. We geven hem geen nachtvoeding meer. Hij vraagt er niet om. Huilt ook niet. Is alleen wakker. Als we hem op ons nemen slaapt hij verder. Is dit ook iets van een sprong 5 of zo? We worden er moedeloos van.
één maand geleden
Reactie op preggovibes
Wij zijn eruit aan het komen! In ene hadden we weer een nachtvoeding en ied ...
Ben heel benieuwd? Slaapt hij gewoon verder?
één maand geleden
Hier lijkt het alsof ze beter gaat slapen? Ze is wel heel snel moe en haar dutjes overdag duren soms wel 2/2,5 uur. Ik laat haar maar gewoon lekker slapen. Ze zal het vast nodig hebben… en heel erg aan mij willen hangen en bij mij willen slapen. Wat een verschil met sprong 4 zeg…
één maand geleden
Hier weer goede nachten. En letterlijk vanaf de 1e dag dat we uit de sprong waren volgens de app. Van 4/5 voedingen tussen 7 en 7 naar 2. Keurig. En we hebben onze avond weer terug. Gewoon slapen tot in ieder geval een uur of 1.
Maaaaar ons zoontje is zo afhankelijk. Ik kan hem gewoon niet wegleggen. Kan niet bij hem weglopen. Direct zet hij een keel op. Heel irritant. Zodra ik dus iets met m’n dochter doe is hij van slag.
één maand geleden
Reactie op Anoniem0852
Onze baby wordt standaard om 3 uur wakker. We geven hem geen nachtvoeding m ...
Precies dit als we ze bij ons nemen is ze bijna echt gelijk vertrokken, en vind het prima voor even hoor maat hoop dat ze snel weer snachts "goed" slaapt
één maand geleden
Reactie op MBBB.
Hier weer goede nachten. En letterlijk vanaf de 1e dag dat we uit de sprong ...
Hoe lang heeft het geduurd? En hoe oud is je kleintje nu? In weken?
één maand geleden
Reactie op pindakaaslover1993
Precies dit als we ze bij ons nemen is ze bijna echt gelijk vertrokken, en ...
Dit is bij ons ook! Maar al sinds sprong 4 (vanaf week 13). Zoon is nu 22 weken.
Kan iemand zeggen of dit een fase is? Of moet ik een slaapcoach inschakelen? Vannacht was het van 05.30-06.30. Toen heb ik hem in bed genomen en samen geslapen tot 07.30…
één maand geleden
Reactie op Meissie1990
Dit is bij ons ook! Maar al sinds sprong 4 (vanaf week 13). Zoon is nu 22 w ...
Het is een fase.
Na sprong 4 kwam hier de slaapregressie, gevolgd door sprong 5.
Niet alle babys hebben hier evenveel last van, maar hier was sprong 5 voor mama het meest pittig 😅 in de nacht elk 1,5u aan de borst.
Maarrrr, zoals dat gaat.. het is nu over. Afgelopen nacht zelfs 6u doorgeslapen.
Als je al hulp wil inschakelen, lees dan het boek Zachte Nachten, als in zelfhulp. Dat heeft mij veel vertrouwen en rust gegeven.
één maand geleden
Reactie op SiStitch
Het is een fase.
Na sprong 4 kwam hier de slaapregressie, gevolgd door spr ...
Wanneer ging het bij jou over? Hier ook al vanaf 5 juli een drama (ja, ik heb het bijgehouden 😉). En dan ben je sprong 4 uit, slaapregressie gehad denk je, dan sprong 5 en ieder uur wakker in de nacht. Ik ben kapot. En het is nog steeds niet over. Hij is met 5 dagen 6 maanden.