9 Reacties

vorig jaar

Met zure luiers, moeilijk eten/fles weigeren en hangerigheid ben ik wel bekend met doorkomende tandjes, met spugen niet. Zou het spugen ook een andere oorzaak kunnen hebben?

vorig jaar

Wij merkten ook op dat onze dochter aanzienlijk meer spuugde voordat ze haar eerste tandje kreeg. Nu is ze daar weer mee begonnen zo lijkt het, dus benieuwd of we nu weer het verband met een tandje gaan zien!

vorig jaar

Vraag me nu hetzelfde af. Al weken verschillende symptomen van doorkomende tanden en donderdag zag ik dat haar boventand erdoor was. Ik weet dat de 2de boventand ook aan het duwen is en vandaag spuwde ze ook veel, ook al heeft ze in verhouding veel minder gegeten dan anders. Het is trouwens al tijdje dat ze af en aan meer spuwt. Ik dacht dat het misschien met oorontsteking te maken had maar denk nu ook meer en meer door die tanden

vorig jaar

Hier 6 tanden door, alleen veel kwijlen, verder geen symptomen oid. Is t rond zelfde tijdstip? Hoe ging het gisterenavond? Waardoor zou ze anders kunnen gaan spugen? Zielig hoor, vind ik altijd zo sneu als ze spugen. Beterschap♡

vorig jaar

Spugen als in echt overgeven? Want hier is onze kleine vanaf donderdag aan het overgeven en diarree. Krijgt ook tandjes boven in. Wij zijn van buikgriep uitgegaan maar als ik dit zo lees misschien ook nog wel van de tandjes

vorig jaar

Ze hebben door tandjes krijgen extra speekselproductie door het doorkomen van de tandjes. Dit kan leiden tot kokhalzen of spugen als ze het niet goed kunnen slikken. Sommige baby's hebben ook een iets gevoeligere maag tijdens het doorkomen van tandjes, mogelijk door het inslikken van al dat extra speeksel of verminderde eetlust. Als je baby herhaaldelijk krachtig overgeeft of als het gepaard gaat met andere symptomen zoals koorts, diarree, tekenen van uitdroging (minder natte luiers, droge mond), of als je baby duidelijk ongemakkelijk is of als het spuug groen of bloederig is wel aan de bel trekken bij de huisarts (maar diarree gaat ook weer samen met tandjes krijgen) Het kan ook komen doordat baby’s van deze leeftijd kracht zetten met hun buikje door spelen kruipen etc vooral na voeding. Zo had mijn zoontje het ook ineens wat echt rook naar overgeef, drie dagen maar niet veel. En nu is het weg. Zijn rode wangetjes en al het speeksel verklapte dat het door de tandjes kwam!

11 maanden geleden

En kwam er inderdaad een tandje door? :)

11 maanden geleden

Jazeker!! Een hoektand!! Maar ook de 5e ziekte daarna.. dus een combinatie van denken we hier

11 maanden geleden

Reactie op daantje600

Jazeker!! Een hoektand!! Maar ook de 5e ziekte daarna.. dus een combinatie ...
Ahhh dat is sneu :( Hopelijk nu alles weer rustig! Maar je voorgevoel zat dus helemaal goed 💪