17 Reacties
3 maanden geleden
Misschien eens proberen met een dun broekje en sokjes aan te houden in zijn slaapzak.
3 maanden geleden
Als je twijfelt, bel gerust de hap voor advies. Daar zijn ze voor en ben je wellicht ook meer gerustgesteld of kan je actie ondernemen. Niets is zo vervelend als zorgen maken om je kindje! En liever een keer te veel gebeld ‘voor niets’ dan dat er wel wat is.
3 maanden geleden
Snap je zorgen. Idd gewoon bellen als je het niet vertrouwd.
De meting van 36 graden, hoeveel tijd zat er tussen de romper en slaapzak aan trekken en deze meting? En wat is zijn temperatuur voordat je hem in bed legt en overdag? Misschien is z’n temperatuur in het algemeen wel lager geworden?
Misschien anders toch een dun lakentje nog over doen? Ik vind het ook altijd lastig hoor wat wij onze zoon aan moeten trekken met dit weer..hij is ook 3 maanden. Snel bang dat ik hem of te warm of te koud kleed.
3 maanden geleden
Reactie op L_S
Heeft je zoontje toevallig pas zijn vaccinaties gehad? Bij onze zoon (ook 3 ...
Ja dinsdag heeft hij die gehad. Zal dat het zijn? Ik zei het net toevallig ook al tegen mijn vriend of het te maken heeft met de vaccinaties. Is zijn temperatuur ook een stuk lager?
3 maanden geleden
Reactie op Annieke18
Snap je zorgen. Idd gewoon bellen als je het niet vertrouwd.
De meting van ...
Ja het blijft moeilijk. Daar zat ongeveer 2 uur tussen. Wanneer wij hem in bed leggen is hij rond 36,8/37,1. En overdag is zijn temperatuur ook best wisselend.
Maar ik vind het zo raar dat hij 36 graden kan zijn/worden in een kamer van 25 graden. Dan verwacht je eerder dat hij het te warm krijgt.
Nu kan ik het ook niet lekker loslaten als je dan zelf gaat slapen..
3 maanden geleden
Wat voor matras/topper gebruik je? Lees veel verhalen over kindjes die erg koud zijn op een aerosleep topper. Zie bijvoorbeeld: https://community.24baby.nl/forum/baby/weghalen-aerosleep-topper-LyXr7d
3 maanden geleden
Reactie op M202467
Ja dinsdag heeft hij die gehad. Zal dat het zijn? Ik zei het net toevallig ...
Zou misschien kunnen? Maar als je je zorgen blijft maken, zou ik gewoon even naar de huisartsenpost bellen. Al is het maar om eventjes te overleggen. Dan ga jij ook wat fijner de nacht in misschien :)
Hier schommelt de temperatuur tussen de 36,5 en bijna 38. Normaal heeft hij heel steady 37 tot 37.2
3 maanden geleden
Reactie op M202467
Gelukkig! Dan zal dat het vast zijn. Ben blij als dat straks weer een beetj ...
Ja kan ik me voorstellen, lastig he met die kleintjes en vooral met het warme weer vind ik… Het was rond de 30 gr. en mijn zoontje zat constant rond de 36.3 uiteindelijk het consultatiebureau gebeld en die gaf aan dat ik me geen zorgen hoefde te maken want kinderen kunnen een lage temp hebben maar ik twijfelde daar heel erg aan omdat hij normaal rond de 37.5 zat… En ze gaf aan dat het niet aan de rota vaccinatie kon liggen , heel raar eigenlijk!
3 maanden geleden
Reactie op Annick33
Waarom temperatuur je je kleine nog zoveel? Voel gewoon het nekje😊 als je ...
Ivm een andere klacht moest ik hem 24 uur observeren qua temperatuur. En zo kwam ik erachter dat hij in de nacht heel erg omlaag ging en moest ik hem toen hij 36 had opwarmen bij mij. Overdag heeft hij ook nu lager terwijl hij eerst een stuk hoger zat. Vandaar..
Nek voelen vind ik nog een beetje gissen (eerste kindje), maar hopelijk kan ik daar binnenkort wat meer op vertrouwen of dus op mezelf? 😅
3 maanden geleden
Ik ben een tijdje ook best wel bezig geweest met de temperatuur van ons kindje, maar probeer nu vooral te letten op hoe hij zich gedraagt en als hij gewoon tevreden/zichzelf lijkt en geen klam nekje heeft ga ik ervanuit dat het goed is. En we trekken hem vaak wol aan, nu wolzijde met de warmte, omdat dat helpt de warmte te reguleren. Ik denk niet dat het perse nodig is, maar ik vind het zelf wel een fijn idee
3 maanden geleden
Reactie op M202467
Ivm een andere klacht moest ik hem 24 uur observeren qua temperatuur. En zo ...
Ja hoor. Zeker nu de kindjes wat groter zijn 3+ maanden, kan je gewoon het nekje voelen, is die lekker warm is het goed. Dan maakt 36,2 of 37,2 niet echt uit 😬 maar inderdaad bij je eerste kindje snap ik de onzekerheid!