3 Reacties

9 maanden geleden

Binnen 2 weken is mijn dochter een jaar en -hoe moeilijk ik het er ook mee hebben- heb ik wel besloten om te gaan afbouwen en over te stappen naar plantaardige melk (ze heeft koe,- en sojamelk allergie. Voor mijn eigen gezondheid is het beter zo. Inmiddels krijgt ze op de opvangdagen een flesje kunstvoeding mee en dit ging direct heel goed. Dus ik denk om het zo op te bouwen naar meer flesjes op een dag en borstmomenten zo afbouwen. Ze is wel heel aanhankelijk aan mn borst en komt in de nachten nog heel vaak dus daarin weet ik ook niet hoe ze gaat reageren. Maar ik heb al 1x een flesje gegeven ‘s nachts ipv mijn borst omdat ze voor een operatie langer nuchter moest blijven en dat ging ook goed. Ik zou gewoon af en toe al eens een flesje gewone melk aanbieden en kijken hoe ze op reageert en zo verder opbouwen.

9 maanden geleden

Ik gaf nog 3 keer toen ze 2 weken geleden 1 jaar werd. Ik heb de voeding van tussen de middag weg gelaten en vervangen voor ‘gewone’ melk. Ochtend en avond geef ik nog borstvoeding. En dat laat ik nog even zo. ( soms 1 keer in de nacht als ze niet in slaap komt) Maar daarna zal de ochtend er vanzelf afgaan en dan daarna de avond.

8 maanden geleden

Mijn zoontje wordt dit weekend 1 jaar. Hij kreeg nog twee keer borstvoeding per dag, 's avonds en 's ochtends. Afgelopen weekend ben ik gestart met de avondvoeding vervangen voor een fles. Dat gaat heel goed, en alleen de eerste avond moest ik zelf even over een drempeltje. Maar ik ben blij met het afbouwen, we waren er allebei aan toe merk ik. Binnenkort ga ik ook de ochtendvoeding vervangen denk ik. Ik kijk nog even welk moment goed voelt om echt te stoppen.