8 Reacties

één maand geleden

Hey! Dat klinkt voor jullie beide zwaar zoals je het omschrijft. Wat pittig zeg♡. Onze zoon is ook niet de makkelijkste slaper en als 1 van ons er even wat meer er doorheen zat, dan merkte we dat ook bij het in slaap wiegen, als de ander die zich meer ontspannen voelde het overnam, dan werd hij ook weer rustiger en sliep dan sneller in, in jou geval is dat natuurlijk lastiger omdat je een alleenstaande mama bent, maar is er familie of iemand om je heen die je hierbij wat vaker dan 1x kan ondersteunen? En ik weet niet waar je woont, maar in Almere en in meerdere plekken in NL heb je bij het consultatiebureau een project/onderdeel wat stevig ouderschap heet, dan krijg je elke 3 maanden tot dat je kindje 1,5 jaar is, iemand thuis voor ongeveer 1,5 uur waarbij je,je zorgen kan bespreken, om tips kan vragen, het is heel vrijblijvend en niks beschamends als je om dergelijke hulp vraagt. Onze zoon gaat overigens 1 dag per week naar het kinderdagverblijf en ze hebben daar zelf hun slaaproutine met hem gevonden, ondanks dat ik daar ook onzeker over was en dacht dat het daar nooit zou lukken om te kunnen slapen. Succes♡♡

één maand geleden

https://www.stevigouderschap.nl/voor-professionals/beheer Hier zie je in welke gemeentes stevig ouderschap al wordt aangeboden.

één maand geleden

Wat vervelend. Mijn zoontje van 6 maanden kan ook niet zelfstandig slapen en stond ooo altijd maar te wiegen tot ik ervan moest huilen door frustratie en vermoeidheid. Niet het aller beste advies volgens vele maar mijn kleintje slaapt al maanden nu bij mij in het grote bed en als hij nu wakker wordt snachts lig ik er gewoon naast. Overdag ga ik er ook bij liggen tot hij slaapt en ‘s avonds valt hij in slaap tijdens de fles omdat zijn wakker tijd dan best lang is. Als hij in zijn eigen bedje slaapt zou ik ook echt lastig vinden want hij heeft ook echt die behoefte aan contact met mij nodig maar nu is dat opgelost. Nog steeds slaapt hij niet zelfstandig nooit gelukt maar het is niet meer zo zwaar nu daardoor

één maand geleden

Wat betreft de opvang; je weet het pas wanneer je het probeert. Ik heb veel van de dames van de opvang geleerd over mijn kind en wat daar werkte en wat ik thuis weer kon doen.

één maand geleden

Heel herkenbaar! Tot een week geleden herkende ik me helemaal in jouw verhaal en sinds een week kan ze ineens zelfstandig in slaap vallen! Kan niet precies zeggen waardoor, waarschijnlijk sprong 5 achter de rug en de slaapregressie. Ik moet wel zeggen dat ik echt een methode heb gevolgd van 5 min. laten huilen, dan kamer in, niet praten, alleen even troosten en speen geven en weer weg, dan 10 min laten huilen, even terug, 15 min laten huilen, enz. Dat vond ik heel moeilijk en moest er ook echt een wekker voor zetten wanneer ik weer terug mocht (ik zette de babyfoon uit want ik werd echt gek van dat huilen) maar ik trok het anders echt niet meer. En ik had echt het idee dat hij heel goed in de gaten had dat ik bij elke kik weer naast z'n bed stond. Ik had nooit gedacht dat het nog eens goed zou komen, en dat ik er nog eens van zou kunnen gaan genieten. Ik hoop dat je hierdoor weer een beetje moed krijgt en hoop dat het snel beter gaat! En anders, schakel een slaapcoach in! Bijv BijzondereBabyBegeleiding, tarief dacht ik 55 euro, naar veel goede verhalen van gehoord en ik weet zeker dat het je waard gaat zijn mocht je hulp inschakelen!

één maand geleden

Reactie op Evaab

Heel herkenbaar! Tot een week geleden herkende ik me helemaal in jouw verha ...
Ze huilt zo hard niet normaal … maar echt gillen en nee hoor me dochter kan 30 min lang huilen , krijsen en letterlijk gillen en haar zelf bloed krappe… zodra ik haar klein beetje wieg is ze gelijk en gelijk stil zodra ik stop en ja hoor ze begint weer.. echt zo lastig 😭😭 me moeder komt me helpen en ze laat haar gwn huilen en uiteindelijk valt ze zelf in slaap . Maar als ik alleen ben vind ik het moeilijk

één maand geleden

Lieve mama, wat ontzettend pittig voor jullie, het klinkt alsof jullie beide oververmoeid zijn! Mijn zoontje kan ook niet echt zelf in slaap vallen, voornamelijk wiegend of aan de borst of in de kinderwagen. Hij gaat 2 dagen naar de opvang daar gaat het moeizaam, maar het gaat wel, vooral buiten slapen vindt hij heeeel fijn. 1 dag gaat hij maar mijn schoonmoeder, daar slaapt hij vooral in de kinderwagen. En we hebben toevallig vandaag gezegd tegen elkaar:" Hij slaapt, dus prima, hij rust uit." Mijn schoonmoeder kon het hij MOET in bed idee ook los laten. Wat ons zelf vooral heeft geholpen is de cursus van liefde van een moeder en haar insta. Het gaf mij vooral veel kracht dat ik dit kan en dat het helemaal oke is dat hij nog niet zelf kan slapen, maar dat dit niet aaan mij ligt. Ook is de draagzak hier echt een uitkomst geweest! Vooral de eerste 3-4 maanden zat hij er dagelijks meerdere keren in. Sliep alleen daarin of aan de borst of in de kinderwagen. Nu gebruik ik hem minder, maar hij krijgt mijn liefde en warmte, tegelijk doe ik vaak de was of stofzuig het huis, waardoor hij gewiegd wordt en in slaap valt. Je mag ook altijd een pb doen om even te kletsen!

één maand geleden

Zijn medische oorzaken uitgesloten? En inderdaad adviseer ik je te kijken naar het stevig ouderschap. Hebben hier ook verpleegkundige over de vloer gehad, heel fijn! Wat mij hielp (ik zeg hielp want ook hier ineens beter en op de opvang hielp juist) was bedenken dat je kindje dit niet doet om het jou zwaar te maken, je kindje heeft het zwaar en heeft jou nodig. 13 weken 24 uur per dag heb ik m letterlijk gedragen. Elke dag gehuild, zo wilde ik m'n leven niet en had ik het me niet voorgesteld. Ik kan alleen maar benadrukken hoe fijn alles nu gaat. Hou vol mamma, betere tijden zijn onderweg. Sterkte en geef je baby een knuffel van mij