223 Reacties

2 jaar geleden

hier 30 weken en de mijne ligt overdwars😂 ene keer stuit dan weer naar beneden en nu dus overdwars. Ze kunnen nog steeds de goede kant op draaien

2 jaar geleden

ik ben bij mijn 1ste zoon vagina bevallen en bij mijn 2de zoon via keizersnede ivm stuitligging. ik durf alleen niet te zeggen hoe lang hij al in stuit lag. want ik kreeg met 37 weken controle bij verloskundige en die twijfelde en ging met de echo kijken en zag toen dat hij in een stuit lag. Onze kleine meid vindt het blijkbaar ook lekker liggen in de stuit. Echoscopist zei dat ze tot 34 weken kan draaien en theoretisch ook nog daarna. Het is nu gewoon afwachten. alleen zegt mijn gevoel dat ze haar broer na doet en zo blijft liggen.

2 jaar geleden

Bij mij ook nog in stuit, ik hoop ook dat hij nog gaat draaien. Ik las wel dat met 30 weken nog 25% van de baby's in stuit liggen. Met 36 weken is dat percentage nog maar 4 procent.

2 jaar geleden

Reactie op Sje84

Bij mij ook nog in stuit, ik hoop ook dat hij nog gaat draaien. Ik las wel ...
Oh dat zijn idd mooie statistieken! Bedankt, dat is dan toch weer relativerend.♥️

2 jaar geleden

Reactie op Meta83

ik ben bij mijn 1ste zoon vagina bevallen en bij mijn 2de zoon via keizersn ...
Echt afwachten dus! Hoe vond je je keizersneden vs. Vaginale bevalling ?

2 jaar geleden

Ik ben 32 weken en onze dochter lag afgelopen maandag nog in stuit. Gisteravond was ze enorm actief en vanmorgen voelde ik dat ze de hik had. Rechts onderin voelde ik dat🙏🏻. Dus ze ligt nog niet helemaal met haar hoofdje beneden, maar ze is ermee bezig. Ik wacht het rustig af. Probeer me er niet te druk over te maken (is wel lastig). Maar geef haar ook even de tijd💕

2 jaar geleden

Ik ben 32 weken en onze dochter lag afgelopen maandag nog in stuit. Gistera ...
Ja ik voel de hik ook helemaal onderin. Dan zou je idd denken dat ze gedraaid is. Laten we het hopen !

2 jaar geleden

Ik kom net terug van de verloskundige en heb ook te horen gekregen dat de baby dwars ligt (32 weken). De baby krijgt nog 4 weken de kans om zelfstandig te draaien. Daarna check via liggingsecho. Bij een dwarsligging met 36 weken dan doorverwijzing naar het ziekenhuis voor een versie. Ik merk dat ik het ook geen fijn idee vindt. Blijft spannend of hij nog op tijd draait. Mijn oudste zoontje lag al vroeg in de zwangerschap 'goed', dus dit is wat onwennig idee.

2 jaar geleden

Hier vorige zwangerschap een dwarsligging tot de bevalling ingeleid werd (vroeger dan 36 weken overigens, medische noodzaak). Vlak voor de inleiding werd ingezet hebben ze een versie uitgevoerd en is ze als sterrenkijker ter wereld gekomen. Nu weer al tijden een dwarsligger en ik laat geen versie meer doen. Dus als hij niet draait, zal het een keizersnede worden.

2 jaar geleden

Voor de stuit en dwarsliggers... Je zou kunnen kijken naar de oefeningen van Spinning Babies. Het zijn geen zware impact oefeningen of handelingen, maar bepaalde houdingen die je elke dag uitvoert. Wie weet kan het de baby toch de goede kant op laten draaien 😊

2 jaar geleden

Reactie op Suzy12345

Ik kom net terug van de verloskundige en heb ook te horen gekregen dat de b ...
Ja ik begrijp je gevoel goed. Ook omdat het bij je vorige zwangerschap anders ging en er nu dus een soort van onzekerheid is. Ik merk ook dat ik me moeilijker mentaal kan voorbereiden op wat er gaat gebeuren. Hopelijk draaien die babies nog!

2 jaar geleden

Thanks voor de tip, ik ga er naar kijken!

2 jaar geleden

Ik ben nu 31 weken en de kleine meid ligt voor m’n gevoel al weken in dezelfde houding in stuit. Begin me ook wel druk te maken. Over een week een afspraak met een fysiotherapeut gemaakt die veel ervaring heeft met Spinning Babies. Ben benieuwd..

2 jaar geleden

Wij vandaag de laatste groei echo gehad en meneertje is gedraaid en zelfs iets ingedaald 🎉 morgen 33 weken, dus ik ben zooooo blij! Ik zag het echt niet zitten om te herstellen met een baby en peuter 🙈

2 jaar geleden

Mijn zoon lag vanaf 20 weken echo in stuit, en na 2x versie, spinning babies, voetreflex massage ook niet gedraaid. Ik wilde super graag vaginaal bevallen en tot zijn billen geboren waren ging dit goed, toen kwam hij in nood en is hij teruggeduwd voor een spoedkeizersnede. Nu weer een eigenwijs jongetje in stuit. Ik zou nooit meer gaan voor een keizersnede want ik vond het herstel vreselijk, ook al was mijn bevalling nogal traumatisch. Dit is wel echt heel persoonlijk! Ik heb 8 maanden met pijn gelopen door beknelde zenuwen , gelukkig komt dit niet zo vaak voor. Maar mocht het nu weer een stuitbevalling worden ga ik het zeker weer proberen (als alle omstandigheden weer goed zijn, zoals onvolkomen stuit). En anders heb ik helaas weinig keuze 🥲

2 jaar geleden

Precies hetzelfde verhaal hier😕Gisteren de 32 weken echo gehad en helaas nog steeds stuit. (Ook al weken lang) Ze blijven zeggen dat ze tot 36 weken kunnen draaien, maar ik geloof het niet aangezien ze al zo lang in deze houding ligt. Daarnaast is ze heel groot (buiten de curves) en ben ik bang het daarom ook lastiger is om te draaien. Nu weer afwachten tot 36 weken. Versie voel ik niet zoveel voor, niet vanwege de pijn, maar het lijkt me zo onnatuurlijk. Ze gynaecoloog gaf aan dat ik er even over na moet denken. Zij zien een keizersnede als iets onnatuurlijks. Hoe staan jullie daarin?

2 jaar geleden

Reactie op Antoinette4

Precies hetzelfde verhaal hier😕Gisteren de 32 weken echo gehad en helaas n ...
Mijn eerste lag in stuit. Toen een versie geprobeerd, maar dat deed me zeer dus gestopt. Vervolgens gekozen voor een natuurlijke bevalling. Mijn zoon lag in onvolkomen stuit. Als ik het terug had kunnen draaien had ik voor keizersnede gekozen. Mijn zoon kwam levenloos te wereld en moest gereanimeerd worden. Hij heeft een erpse parese (verlamming aan de arm) eraan over gehouden. Dit zegt natuurlijk niet dat een natuurlijke bevalling niet zou kunnen, maar als dit kindje ook in stuit ligt ga ik voor een keizersnede en laat ik geen versie doen.

2 jaar geleden

Reactie op Annaonna19

Mijn eerste lag in stuit. Toen een versie geprobeerd, maar dat deed me zeer ...
Oh wat een vreselijk nare ervaring zeg. Ik snap dag je nu per direct voor een KS zou kiezen. Ik ga een stuitbevalling ook echt niet aan, maar ik ben ook wel weer bang voor een KS😭

2 jaar geleden

Zelfde hier! Al 12 weken wisselen volkomen en onvolkomen stuit elkaar af. Ik had in de vorige zwangerschap een kindje dat met 28 weken goed lag en vanaf 31 weken ingedaald. Ik vind het erg spannend! Ben wel begonnen met Spinning Babies oefeningen 😂 En heb een afspraak staan voor Moxa als met de 35 weken echo blijkt dat hij nog niet gedraaid is

2 jaar geleden

Voor de mama’s die een KS hebben gehad, hoe voelt dit? Heb je na de operatie veel pijn? En tijdens? Wat krijg je mee van de operatie?