44 Reacties

2 maanden geleden

Mijn peuter kijkt vaak even tv van 16:30-17u. Soms kijkt mijn baby dan ook mee als ze wakker is😅 die ligt/zit dan bij een van ons of in de buurt. Ik hoor in mijn omgeving dat kindjes nog veel meer tv kijken, dus dit is voor ons prima. Dat half uurtje is voor ons ook vaak even pauze 😂

2 maanden geleden

Ik hou me daar echt 0,0 aan vast. Ik kijk zelf nauwelijks tv, dus bij mij zal de baby het niet zien. Maar mijn vriend wel, dus baby kijkt af en toe met hem mee. Tsja, voor mij prima. Ik wil niet dat mijn keind er vreemd van raakt en helemaal lyrisch raakt als hij straks bewegend beeld ziet. Voor ons werkt dit dus!

2 maanden geleden

Onze dochter heeft een ipad en onze baby kijkt ooit mee, net als wij die ooit tv kijken. Ze vindt zelfs “dancing fruit” voor baby’s leuk. We zitten er geen uren achter maar sluiten het ook niet uit voor onze kinderen.

2 maanden geleden

Onze peuter eet alleen met de iPad aan. Baby geen schermtijd. Heeft onze peuter ook lang niet gehad, tot ze opeens in hongerstaking ging

2 maanden geleden

Die van ons (4 maanden) kijkt alleen met ons B&B Vol Liefde mee als wij aan het eten zijn 😉 In het begin was ik heel panisch. Maar nu niet meer. Is het echt zo slecht?

2 maanden geleden

Hier kijkt ze ook wel eens met de peuter mee tv. Al die kleurtjes en bewegingen zijn blijkbaar interessant 😅 Af en toe vraag ik mezelf af of de peuter niet te veel kijkt... aan de andere kant kan hij ook heel goed met zijm auto's spelen, buitenspelen, wil hij spelletjes spelen of verven. Ook als we de deur uit zijn vraagt hij nooit om filmpjes. Maar door YT kids kan hij wel al tot 20 tellen en in het Engels tot 10, hij wordt in november 3 🙈

2 maanden geleden

Wij proberen de schermtijd zo min mogelijk te houden. Maar doordat de familie ver weg woont en onze baby graag willen zien zit hij toch vaak voor de FaceTime.

2 maanden geleden

We doen hetzelfde als jullie, geen tv en geen telefoon, vragen mensen als ze oppassen hetzelfde te doen en dat gaan we hopelijk ook zo lang mogelijk volhouden We zien echt een “zone out” in de hersenen en aanblik gebeuren zodra hij wel een tv ziet die aanstaat en we zien dat hij echt met mensen contact probeert te maken die op de telefoon zitten dus daarom doen we geen van beide

2 maanden geleden

Reactie op CaliR

Die van ons (4 maanden) kijkt alleen met ons B&B Vol Liefde mee als wij ...
Valt denk ik reuze mee🤣 uren per dag ja, maar een half uurtje. Is ook de tijd waarin we nu leven denk ik dan. Ik sta voor de klas en daar kijken kinderen ook hele dagen naar een digibord voor de les. Is ook een beeldscherm

2 maanden geleden

Ja mijne kijkt wel gewoon mee even. Vooral als hij niet stil te krijgen is, eenmaal tv aan en hij is stil🥲

2 maanden geleden

Reactie op CaliR

Hier precies het zelfde. Ze begint ook heel hard te lachen als iemand alleen voor de camera staat en aan het praten is. Wij noemen het hier een gedoogd uurtje, liever heb ik het ook niet maar soms wil je ook even rustig eten of degelijke

2 maanden geleden

Ik kijk zelf eigenlijk nooit tv. Soms is ze zo onrustig dat niks helpt. Ik zet dan wel de tv aan met dancing fruit of iets wat daar op lijkt. Soms zet ik nijntje op maar ze kijkt dan niet langer dan 15/20 min. Dan vind ik het weer mooi geweest

2 maanden geleden

Ik kijk geen tv en overdag als hij wakker is staat hij sowieso niet aan. Telefoon ook geen filmpjes.

2 maanden geleden

Ik heb hem 1x in de wimpers voor de tv gezet toen ik alleen thuis was en ee belangrijk telefoongesprek had. Meneer wil namelijk constant gedragen en entertaint worden en heeft dan de gewoonte erdoorheen te kraaien. Ik zette wel iets "educatiefs" op (,lol met zn 14 weken): life in Colour. Lekker vlindertjes en vogels kijken

2 maanden geleden

Reactie op Rob_in

Ik kijk zelf eigenlijk nooit tv. Soms is ze zo onrustig dat niks helpt. Ik ...
Ja heel begrijpelijk! Dan heb jij in de tussen tijd ook even de ruimte om wat anders re doen en dan kalmeert zij ook weer wat.

2 maanden geleden

Reactie op CaliR

Ik heb er helemaal geen oordeel over, iedereen maakt hier zijn/haar eigen weloverwogen keuze in! En als je op internet gaat lezen, kom je natuurlijk weer 100 verschillende adviezen of onderzoeken tegen.

2 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Onze peuter eet alleen met de iPad aan. Baby geen schermtijd. Heeft onze pe ...
Ja dan ga je alles proberen waardoor ze wel gaat eten, als dit werkt voor haar is dat toch helemaal prima.

2 maanden geleden

Onze kleine kijkt afentoe hooguit paar minuutjes naar woezel en pip vind hij helemaal geweldig daarna is hij het zat maar dit is meer als hij zo erg overstuur is en het flesje aan het opwarmen is😅

2 maanden geleden

Haha loeder moeder hier, mijn baby van 4,5 mnd kijkt Garfield op de tablet 😂 geen uren achter elkaar natuurlijk, maar hij vindt het helemaal leuk ahha

2 maanden geleden

Ik doe er niet moeilijk over, hier thuis staat de tv hoe dan ook constant aan. Maar ook begrip voor moeders die het niet willen. Vroeg of laat kijken ze toch en doen ze wat ze niet laten kunnen. Maar verder ben ik wel streng 😋