44 Reacties
2 maanden geleden
Mijn peuter kijkt vaak even tv van 16:30-17u. Soms kijkt mijn baby dan ook mee als ze wakker is😅 die ligt/zit dan bij een van ons of in de buurt. Ik hoor in mijn omgeving dat kindjes nog veel meer tv kijken, dus dit is voor ons prima. Dat half uurtje is voor ons ook vaak even pauze 😂
2 maanden geleden
Ik hou me daar echt 0,0 aan vast. Ik kijk zelf nauwelijks tv, dus bij mij zal de baby het niet zien. Maar mijn vriend wel, dus baby kijkt af en toe met hem mee. Tsja, voor mij prima. Ik wil niet dat mijn keind er vreemd van raakt en helemaal lyrisch raakt als hij straks bewegend beeld ziet. Voor ons werkt dit dus!
2 maanden geleden
Hier kijkt ze ook wel eens met de peuter mee tv. Al die kleurtjes en bewegingen zijn blijkbaar interessant 😅
Af en toe vraag ik mezelf af of de peuter niet te veel kijkt... aan de andere kant kan hij ook heel goed met zijm auto's spelen, buitenspelen, wil hij spelletjes spelen of verven. Ook als we de deur uit zijn vraagt hij nooit om filmpjes.
Maar door YT kids kan hij wel al tot 20 tellen en in het Engels tot 10, hij wordt in november 3 🙈
2 maanden geleden
We doen hetzelfde als jullie, geen tv en geen telefoon, vragen mensen als ze oppassen hetzelfde te doen en dat gaan we hopelijk ook zo lang mogelijk volhouden
We zien echt een “zone out” in de hersenen en aanblik gebeuren zodra hij wel een tv ziet die aanstaat en we zien dat hij echt met mensen contact probeert te maken die op de telefoon zitten dus daarom doen we geen van beide
2 maanden geleden
Reactie op CaliR
Die van ons (4 maanden) kijkt alleen met ons B&B Vol Liefde mee als wij ...
Valt denk ik reuze mee🤣 uren per dag ja, maar een half uurtje. Is ook de tijd waarin we nu leven denk ik dan. Ik sta voor de klas en daar kijken kinderen ook hele dagen naar een digibord voor de les. Is ook een beeldscherm
2 maanden geleden
Ja mijne kijkt wel gewoon mee even. Vooral als hij niet stil te krijgen is, eenmaal tv aan en hij is stil🥲
2 maanden geleden
Reactie op CaliR
Hier precies het zelfde. Ze begint ook heel hard te lachen als iemand alleen voor de camera staat en aan het praten is.
Wij noemen het hier een gedoogd uurtje, liever heb ik het ook niet maar soms wil je ook even rustig eten of degelijke
2 maanden geleden
Ik kijk geen tv en overdag als hij wakker is staat hij sowieso niet aan. Telefoon ook geen filmpjes.
2 maanden geleden
Ik heb hem 1x in de wimpers voor de tv gezet toen ik alleen thuis was en ee belangrijk telefoongesprek had. Meneer wil namelijk constant gedragen en entertaint worden en heeft dan de gewoonte erdoorheen te kraaien. Ik zette wel iets "educatiefs" op (,lol met zn 14 weken): life in Colour. Lekker vlindertjes en vogels kijken
2 maanden geleden
Reactie op CaliR
Ik heb er helemaal geen oordeel over, iedereen maakt hier zijn/haar eigen weloverwogen keuze in! En als je op internet gaat lezen, kom je natuurlijk weer 100 verschillende adviezen of onderzoeken tegen.