44 Reacties

één maand geleden

Mijn oudste van 2 kijkt vaak (niet elke dag) ergens tussen half 5 en half 6 even tv als ik kook. De jongste van 5 maanden kijkt soms mee, niet altijd.

één maand geleden

Hier ook tijdens moeilijkste uurtje tussen 5 en 6 soms even tv. Maar mama’s hebben jullie nog tips voor leuke televisie voor baby’s? Heb bumba en dancing fruit al eens gehad, wat vinden jullie baby’s leuk☺️

één maand geleden

Reactie op Lisaabl

Hier ook tijdens moeilijkste uurtje tussen 5 en 6 soms even tv. Maar mama’s ...
Aqua tv! 24 uur beelden van (echte) vissen. Staat wel wat op YouTube. Rustig muziekje eronder 👌

één maand geleden

Hier zijn we er bij de eerste nooit zo streng/strict in geweest. Babytv stond geregeld eventjes aan of een filmpje op youtube. Nu is ze over 2 weken 3 en de tv heeft echt wel voor als nadelen. Samen rustig wakker worden in bed en even tv kijken is heerlijk, net zoals overdag even rusten op de bank met een filmpje (doet geen middagdutje meer). Maar ik merk ook echt de nadelen. Ze heeft ondertussen een redelijk korte spanningsboog (in hoeverre die groot kan zijn bij een peuter 🤪) en vraagt 100x per dag voor de tv. We hebben er nu bewust voor gekozen om dus wel echt een stuk te minderen. Het voordeel is dat we 1,5 week op vakantie zijn geweest en we haar daar geen enkel filmpje hebben laten kijken, en tot nu toe gaat het thuis ook veel beter. Ik vind de tv dus echt met momenten een oplossing en ze mogen er van mij echt wel eens naar kijken. Wij kijken tenslotte ook tv. Maar zodra wij merken dat het het gedrag in negatieve zin gaat beinvloeden gaan we er aanpassingen in doorvoeren. De oudste heeft ook heel veel van de tv geleerd namelijk. Ohja en waar ik heel slecht tegen kan is dat ieder kind een eigen ipad heeft en deze standaard op tafel staan tijdens het eten oid (op vakantie zoveel gezien). Dat gebeurd hier echt niet. Eten doen we gezellig samen en als we in een restaurant zitten mag ze gezellig kleuren of met iets spelen maar er komt geen filmpje op en al helemaal niet op zo’n mega ipad 😂🙈