Niet op zoek naar tips, maar herkenning..
Onze oudste was de eerste 6 maanden een vreselijke slaper dus toen me al helemaal verdiept in letterlijk alles wat met slapen te maken heeft. Uiteindelijk ging het na een half jaar beter, maar bij hem was er ook lichamelijk veel aan de hand en toen dat meer onder controle was ging het beter.
Ik dacht nog toen ik zwanger was: een tweede kan nu alleen maar meevallen. Wat heb ik me vergist 😅
Deze baby is zó temperamentvol en alert. Slapen is sinds de geboorte al een strijd. Hij is altijd zo boos. Dus niet huilen maar krijsen, brullen, grommen.
Als hij niet in bed ligt is het echt een vrolijk mannetje die mega veel contact zoekt maar elk slaapje is een strijd, soms voor een half uurtje slaap ben ik een uur bezig. In de nachten slaapt hij wisselend maar vooral kort en is dan lastig weer in slaap te krijgen. Dit duurt soms 10 minuten, soms een uur, soms starten we dan maar noodgedwongen de dag om 4 uur.
Wat ik vooral lastig vind is dat hij nooit 'lekker' gaat slapen, het is altijd een soort van gevecht met zichzelf voor hij het opgeeft en in slaap valt.
We hebben een vaste routine, met goed letten op wakkertijden, later naar bed/eerder naar bed heeft geen zin. hij krijgt genoeg voeding, wil geen speen, hebben al 8 afspraken bij de osteopaat gehad, de huisarts en de kinderarts zeggen dat het 'uitzitten' is en dat het beter gaat worden als hij ouder wordt, ik leg hem wakker weg want wiegen wil hij niet, white noise, 4s methode en sush pat als hij blijft huilen, de kamer is pikdonker, hij wil nog weleens in slaap vallen op zijn buik maar draait zich dan na een half uur weer naar zijn rug en zet het dan weer op een brullen. In de draagzak en kinderwagen blijft hij krijsen en wordt er niet geslapen. Ik ben vast nog dingen vergeten, maar zoals ik al zei zoek ik al 4.5 maand naar de juiste knoppen bij dit mannetje.
Wie herkent dit?