25 Reacties

4 maanden geleden

Geen idee hoevaak. Maar geen vaste tijd. De ene dag ook vaker dan de andere dag. Meestel zijn de slaapjes tussen 30 min tot 2 uur. Het is elke keer een verrassing. 馃槀

4 maanden geleden

Hier tussen 7 en 8u opstaan. Tussen half 10 en 10 een dutje van een uur Tussen 12 en 12.30 een dutje van 3uur Tussen 17 en 18u een dutje van 45minuten Na de fles van 19uur weer lekker naar bed Fijnst vind ik dat ze dat dutje 's middags zo lang trekt. Dat heeft ze heel snel opgepikt doordat we haar tegelijk met peuter in bed leggen馃コ

4 maanden geleden

Geen vast ritme. Soms slaapt hij in de wandelwagen, maar soms ook niet. Dat kan een slaapje zijn van een uur, maar ook van een kwartier. Soms valt hij in slaap aan de borst/met een flesje, maar ook hier is het dan een verrassing hoe lang hij gaat slapen.

4 maanden geleden

Reactie op Snoopie96

Hier tussen 7 en 8u opstaan. Tussen half 10 en 10 een dutje van een uur Tus ...
Hoe doe je dat? Haha hier een zoontje van 12 weken die krijg ik overdag met geen mogelijkheid in z'n bed en zo lang slapende haha.. hij heeft wel een oudere broer en zus die op school zitten en zwemles etc. Dus moet wel overal mee naar toe bijna.. maar ik zou het toch fijn gaan vinden als hij in z'n bed gaat slapen overdag

4 maanden geleden

Hier meestal rond 8.30 uur wakker. Eerste slaapje rond 9.45 uur (45 min tot 1.15 uur) tweede slaapje rond 12.30 (30 min tot 1.15 uur) derde slaapje rond 14.45 uur (meestal 30 min) en laatste slaapje meestal rond 17.00 uur (30 min) rond 20.00 uur naar bed.

4 maanden geleden

Geen exacte tijden, maar in de ochtend vaak 1 uur a anderhalf uur. S middags 3 a 4 uur. Dan nog vaak daarna een uurtje. Daarna bedtijd! 馃槂

4 maanden geleden

Hier overdag meestal 3 kwartier. Soms wordt hij na 3 kwartier wakker en lukt het om hem nog 3 kwartier verder te laten slapen. Vanaf 19u slaapt hij tot we hem wakker maken voor de laatste fles.

4 maanden geleden

07:00 opstaan 08:30-10:00 dutje 1 11:30-13:30 dutje 2 15:00-17:00 dutje 3 19:00 naar bed voor de nacht (krijgt dan wel om 22:00 uur nog een fles).

4 maanden geleden

- Rond 7 uur opstaan en de fles - rond 8 uur dutje van 1 uur - rond 12 uur lange dut van 2,5 uur hierbij help ik haar een paar keer weer in slaap te komen. - rond 4 een hazenslaapje - tussen 18.00 en 20.00 (afhankelijk van hoe we uitkomen) proberen we haar naar bed te doen. Meestal is dit nog te vroeg dus doet ze nog een of twee hazenslaapjes tot 21.00/22.00 waarna ze wel echt naar bed kan.

4 maanden geleden

Vind het zo grappig om te lezen dat kindjes meestal gewoon anderhalf uur slapen. Onze dame komt vaak niet verder dan een uur. Er soms ....heeeeeeeel soms echt 2 uur. Maar dat is echt bijzonder. En op dat mensen een ritme hebben .. .ik doe gewoon maar wat. Beetje rond dezelfde tijd naar bed en beetje rond dezelfde tijd opstaan maar echt strak schema is er niet. Maar ja. Ik hoef ook nog niet te werken. Of heb ook geen ander kindje of drukke bezigheden. Ik vind het heerlijk samen met haar een beetje te lanterfanten. 馃槀

4 maanden geleden

Wanneer hij moe is haha, soms hazenslaapjes en soms een wat langere tijd achter elkaar.

4 maanden geleden

Reactie op Sylvianne

Hoe doe je dat? Haha hier een zoontje van 12 weken die krijg ik overdag met ...
Is hier ook pas ontstaan nadat er een goede regelmaat in de flesjes kwam! Bovendien wilde ik de kleine heel graag samen met peuter in bed, voor mijn eigen rust 馃槄馃檲 Ik heb eerst de dutjes aangeboden in de box, als dat niet ging in de draagzak (dat is hier gegarandeerd succes) Vervolgens op diezelfde tijden in bed gelegd. Ik kwam er achter dat het bedje alleen werkt bij de middagdut en soms moet ik ook wel een keer naar boven omdat ze dan even huilt. Dan is het vaak boeren en weer slapen. Moet wel zeggen dat ik haar tijdens de ochtenddut na max 1,5u wakker maak zodat ze voldoende slaapdrang heeft voor de middagdut. Is misschien ook geluk hoor.. we hebben een vrij goede slaper (slaapt nog niet door 's nachts hoor, hoeft ook niet) Bij ons zoontje probeerde ik dit ritme ook al vroeg te creeren en daar zat ik 's middags soms anderhalf uur naast zijn bed te wiegen 馃檲

4 maanden geleden

Oh zo jaloers op de schema鈥檚 hieronder! Bij ons geen ritme in overdag, slaapt alleen op ons.. als je hem weg legt, ook na 20/ 30 min diepe slaap, gaan zijn ogen al snel open en is het klaar. Hij is mega alert en nieuwsgierig. Zo lastig. Voor iemand herkenbaar? Zou hem ook zo graag in zijn bedje willen laten slapen overdag.

4 maanden geleden

Hier voed ik op verzoek en dat zijn dus elke dag andere tijden. Want soms laat ze er 3 uur tussen en soms 2,5 of 4 uur. Aan de hand daarvan slaapt ze ergens een dutje tussen elke voeding. Gemiddeld duurt een dutje een uurtje in haar eigen bedje .

4 maanden geleden

Reactie op mamaaa24

Oh zo jaloers op de schema鈥檚 hieronder! Bij ons geen ritme in overdag, slaa ...
Oh zo herkenbaar! Ik ben begonnen met heeeeel goed op slaapsignalen letten, en dan met haar bekende slaapliedje haar in de wandelwagen leggen die in een donkere hoek staat. Vaak is ze dan nog 20 min om zich heen aan het kijken en de helft van de tijd valt ze daarna in slaap. Dan heb je niet het moment van wegleggen. Af en toe heeft ze dan nog een klein huiltje, maar dat herkennen we als haar in slaap gaan huiltje ;) We zijn op dit moment voor het eerst aan het proberen haar in de co sleeper in de donkere slaapkamer te laten slapen. Heel benieuwd of het lukt :) En ter geruststelling: dit lukt ons dus alleen op dagen dat er verder niets gepland staat en we alle aandacht en rust voor haar hebben. Zodra er maar ergens een afspraak staat waar je in de planning een beetje rekening mee moet houden, of dat we op pad zijn met extra prikkels... dan gaat het vaak veel moeilijker. Maar elke stap is het weer een beetje beter leren voor haar.

4 maanden geleden

Hier rommelen we wat aan, maar slapen gaat steeds beter! We proberen hem nu echt na een uur in bed te leggen (prikkelloze omgeving) anders een baby die letterlijk de hele dag wakker is. Hij vindt de wereld ZO interessant. Sinds we hem op bed leggen voor zijn slaapjes na een uur gaan de slaapjes beter, is hij vrolijker en slaapt hij 鈥榮 nachts veel beter. Meestal slaapt hij rond de 40 min. Ik mis hem zelf vooral omdat hij nu zo vaak op bed ligt dat ik soms denk blijf nog maar even bij mij! Maar voor hem duidelijk beter 馃槀

4 maanden geleden

Reactie op loetje5

Hier voed ik op verzoek en dat zijn dus elke dag andere tijden. Want soms l ...
Wij doen ook op verzoek maar we komen elke dag wel ongeveer op dezelfde tijden uit. De ene dag begint ze een uur eerder dan de andere. We merken dat de tijden die ze tussen voedingen en slapen laat ook elke dag een beetje hetzelfde is. Eigenlijk is ze dus vanzelf begonnen met haar eigen schema 馃槄

4 maanden geleden

Reactie op mila12345678

Wij doen ook op verzoek maar we komen elke dag wel ongeveer op dezelfde tij ...
Overigens niet dat ze zomaar in slaap valt uit haarzelf ofzo hoor, zo lijkt het net uit mijn tekst. We kijken naar haar slaapsignalen :)

4 maanden geleden

Reactie op Snoopie96

Is hier ook pas ontstaan nadat er een goede regelmaat in de flesjes kwam! B ...
Hier voeden wij ook op tijd zeg maar alleen de nacht doen we op verzoek omdat als we hem om 22.00uur nog wakker maken voor de fles hij niks drinkt.. dus 1830/1900 krijgt hij laatste fles gaat dan naar bed tot uur of 2.00/3.00 meestal die doen we echt op verzoek rest wel op vaste tijden overdag.. maar in bed slapen ho maar..

4 maanden geleden

Hier vaak 2/3 korte dutjes (45-60min) en 1 langere (1,5-3u). Opvang vaak alleen dutjes van max 1,5u en dat dan 4x (gaat van 6:30-16:30 naar de opvang).