28 Reacties
4 maanden geleden
Het wordt niet geadviseerd paracetamol voor een vaccinatie te geven. En als het niet nodig is, liever ook niet erna!
Onze dochter van 2 had er veel last van. Terwijl ons zoontje na de prik niet eens huilde. Geen pijn aan de beentjes en geen verhoging. Heb letterlijk aan niets gemerkt dat hij z’n prikjes had gehad. Gewoon even aankijken. Na de prik beetje fietsen met de beentjes doet vaak al wonderen, en als de plek vurig en warm is zou je kunnen koelen.
Rustig blijven lieve mama, het is echt zo voorbij!
4 maanden geleden
Lekker veel knuffelen met je baby na de vaccinaties en zijn/haar ritme die dag (en daarna) volgen.
Ik heb onze dochter een zetpil gegeven 2 uur na de vaccinatie. Hierna was ze weer zo goed als de oude👍🏼
4 maanden geleden
Hier ook maar net een zetpil gegeven. Rond 10u de vaccinaties gehad, ging helemaal prima. Even 2min gehuild, maar ze was ook moe, dus niet zo gek.
Heeft ze vanmiddag ook nog 1.5u geslapen, waarna ze krijsend wakker werd. Na 30min aangekeken te hebben, gewiegd en aan de borst gelegd te hebben toch maar een zetpil gegeven... Arme meid..
4 maanden geleden
Luca gisteren om 15:15 prikjes gehad. Kreeg om 20u verhoging 38,0. Flesje wel goed gedronken en om 23u laatste voeding dronk hij maar 40, hij had toen ook 38,5.
Besloten geen zetpil te geven want hij was verder gewoon rustig en beste is dat hij dan zijn eigen lichaam het werk laat doen.
Als hij oncomfortabel had geweest, had ik dit misschien wel gegeven.
Niet ingebakerd slapen ging wonder boven wonder ook best oké.
Kwam wel al om 05u ipv 0630u.
S nachts paar keer speentje in moeten doen, maar viel al met al mee.
Was meer mama die ongerust was en iedere keer ging kijken of hij t niet te warm had ivm zijn koorts.
Vandaag hele dag nog steeds 38,0. Drinkt flesjes niet helemaal goed leeg, laat hooguit 20 staan. Dus voor nu prima!
Is verder ook rustig, af en toe wat kletsen en lachen maar niet helemaal in z'n hum.
Lekker veel laten slapen en kroelen.
Hopelijk morgen weer de oude!
4 maanden geleden
Reactie op BabyZwaan
Oh, net wakker en getemperatuurt en nu 37,0! Hopelijk was dit het voor onze ...
Ik hoop het! Vind het zo zielig voor die kleintjes...
Hier is ze sinds de prik bijna fulltime aan het slapen.
10.00 - 11.00 geslapen
13.00-14.45 geslapen
Om 15.40 weer in slaap gevallen en is nog niet wakker
4 maanden geleden
Reactie op ElineB1994
Hier ook maar net een zetpil gegeven. Rond 10u de vaccinaties gehad, ging h ...
Ging hier net zo! Misschien toch stijf geworden door het slapen dacht ik.