10 Reacties
2 maanden geleden
Onze dochter is 4,5 maand. Ben er deze week achter gekomen dat in slaap vallen op de borst & daarna wegleggen in bed het beste werkt. (In de lichte slaap) soms wordt ze nog een klein beetje wakker maar als ik er dan bog naast sta dan stelt dat gerust, valt ze binnen enkele seconde weer in slaap. hier werkt wakker wegleggen nog helemaal niet.
2 maanden geleden
Bij onze eerste hebben we 6 maanden lang alles geprobeerd om haar zelf in slaap te leren vallen. Ook snachts moesten we haar meerdere keren helpen. Uiteindelijk was het enige wat hielp haar laten huilen en elke keer na 5-10-15 min terug voor aai over de bol en speen. Was super rot, maar het hielp wel. Ze is nog steeds niet de makkelijkste slaper, maar ze kan zelf in slaap vallen sindsdien..
Bij de tweede waren we op hetzelfde voorbereid, maar die slaapt sinds haar geboorte ongeveer al zelfstandig in😂 zo'n verschil.
2 maanden geleden
Reactie op Annick33
Bij onze eerste hebben we 6 maanden lang alles geprobeerd om haar zelf in s ...
Hier hetzelfde. Alles was een drama en het wilde alleen maar lukken in de draagzak. 10 min laten huilen en hij sliep. Blijkbaar hebben sommige kindjes het nodig om eventjes te huilen. Maar het blijft moeilijk
2 maanden geleden
Reactie op E12
Hier hetzelfde. Alles was een drama en het wilde alleen maar lukken in de ...
Een baby kan alleen maar communiceren dat hij iets van je nodig heeft door te huilen. Een baby die stopt met huilen en in slaap valt, heeft niet geleerd zelfstandig te slapen, maar heeft geleerd dat er toch niemand op zijn roep om hulp reageert 🥹
2 maanden geleden
Ja het is lastig maar soms is wat een baby nodig heeft ook echt gewoon slaap. En voor sommige betekent dat wiegen of erbij blijven maar voor andere werkt zelfs dat niet (mijn oudste werd juist woest als ik naar haar bedje zat of haar probeerde te wiegen). Ik geloof ook dat je je baby een dienst kan bewijzen door hem de ruimte te geven het zelf te leren. En meestal komen daar wat tranen bij maar daarna heeft het hele gezin er zoveel profijt van, juist ook de baby zelf. Na een paar lastige avonden hadden wij een zoveel blijere en gelukkigere baby omdat ze de slaap krijgt die ze nodig heeft. Soms jengelt ze omdat ze moe is, dan leggen we haar in bed en gaat ze direct slapen en wordt kletsend wakker. En als er iets anders is en onze hulp nodig heeft laat ze dat luid en duidelijk merken hoor (bijvoorbeeld als ze met haar hoofd tegen de spijlen ligt of honger heeft) 😅