10 Reacties
3 maanden geleden
Hi,
Ik snap je dilemma. Super lastig.
Mijn schoonouders hebben ook een hond. We hebben de afspraak dat de hond op de gang gaat als de kinderen en. zijn.
3 maanden geleden
Ik heb zelf honden. De hond moet je niet straffen als hij even bij de kleine komt kijken of snuffelen. Juist belonen. Je kan de kleine even in de Maxi Cosi laten en op een veilige plek hoger zetten zoals de eettafel en daar even laten staan. Dan kan de hond op zijn eigen tempo even kijken en snuffelen. En je kan ook een luier of een kledingstuk aan de hond laten ruiken. En als de hond druk blijft en je voelt je niet prettig, dan aan je vriendin vragen of de hond even weg kan. Succes!
3 maanden geleden
Wij hebben ook een hond, als Ik weet dat iemand bang is of zich oncomfortabel voelt gaat hij even de schuur of de tuin in.
Maar dit kan wel alleen als de ander open en eerlijk hierover iets tegen mij zegt kan niet ruiken als iemand mijn hond onprettig vind. Dus ben wel gewoon eerlijk naar die vriendin over het feit dat je het wat spannend vind en dat je misschien liever hebt dat de hond even weg is 😉
3 maanden geleden
Wij hebben een hond en als iemand het spannend vindt, gaat hij even in de tuin of andere ruimte. Zelf ben ik heel voorzichtig met andere honden en mijn kinderen. Ooit is mijn dochter bijna aangevallen, dus vertrouw alleen onze eigen hond😅. Dus als ik ergens kom eigenlijk liefst de hond op afstand en als de hond teveel bij de kinderen wil, dan liever even weg
3 maanden geleden
Wij hebben zelf een grote witte herder, zie foto. Wij hebben hem met een zachte muilkorf kennis laten maken met onze baby toen ze geboren was. Ook vanwege de horrorverhalen. Nou is onze een echt sulletje, en helemaal trots en waaks over de nieuwe "pup".
Ik ben het eens met de rest, geef je ongemak aan, maar laat de hond wel kijken. Anders wordt het in de (nabije) toekomst misschien een ding. Als de hond goed is opgevoed en sociaal is naar andere honden en mensen gaat het meestal wel goed. Maar ook ik vertrouw onze hond "zo ver als ik hem kan gooien". Ik laat mijn dochter niet op de vloer spelen als ik naar boven ga of de wc.
3 maanden geleden
Reactie op Slineena89
Hoe is het gegaan?
Ja goed!
Ik heb het ook eerlijk tegen me vriendin gezegd en die begreep me volledig.
Toen ik binnen kwam lag de baby in de wagen zodat de hond mij eerst uitgebreid kan begroeten. Toen snuffelen aan de wagen. Toen ze wat rustiger was heb ik me baby eruit gehaald en in me armen aan de eettafel kon de hond aan haar voetjes snuffelen. Daarna was de lol er snel af en is ze haar ding gaan doen hahah