16 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb als het teveel werd even gekolfd. Ik had op een gegeven moment nog 1 harde plek en dacht dat zit ik wel uit. Maar het enige wat hielp was toch kolven, ook al was het nog maar 1 harde plek. Wel veel minder kolven natuurlijk, anders stimuleer je aanmaak. Dus alleen voor de druk.

4 maanden geleden

Kort kolven bij stuwing!

4 maanden geleden

Toen ik de keuze maakte om te stoppen met bv ben ik gelijk gestopt. Ik heb een paar dagen extreem gelekt maar het was gewoon even doorbijten. Ik heb 2 keer even alles leeg gekolfd omdat de spanning te erg was maar daarna was het niet meer nodig. Binnen een kleine week was ik er vanaf. Maar dit is natuurlijk bij iedereen weer anders.

4 maanden geleden

Reactie op Simone2205

Ik heb als het teveel werd even gekolfd. Ik had op een gegeven moment nog 1 ...
Top! Ik voel ook harde plekken nu en het begint me enorm te storen nu. Ga straks direct beginnen met kolven, bedankt!

4 maanden geleden

Reactie op Esther!

Toen ik de keuze maakte om te stoppen met bv ben ik gelijk gestopt. Ik heb ...
Mijn plan was dat ook maar krijg er toch last van, ga zo meteen beginnen met kolven! Dankje!

4 maanden geleden

Wel gaan kolven bij stuwing hoor!! Anders kan je borstontsteking krijgen…

4 maanden geleden

Bij harde plekken even kolven, en evt salie thee drinken (remt de productie)

4 maanden geleden

Afbouwen door te kolven en je gekolfde melk met fles geven?

4 maanden geleden

Reactie op Yfro

Bij harde plekken even kolven, en evt salie thee drinken (remt de productie ...
Ga ik proberen thanks!

4 maanden geleden

Reactie op Awneksjteer

Afbouwen door te kolven en je gekolfde melk met fles geven?
Dit zou ik ook doen! Dan per 3 of 4 dagen een keertje minder kolven, zo kun je je kindje toch nog bv geven en voor je borsten beter om zo af te bouwen. Inmiddels zelf 2x een borstontsteking gehad en dat is geen pretje 😕 Succes!

4 maanden geleden

Je kunt het beste afkolven en dan steeds 1 voeding eraf halen. Dus gaf je eerst 6 voedingen op een dag dan ga je eerst naar 5 voedingen een week lang en elke week gaat er dan 1 voeding af. Online kun je afbouw roosters vinden

4 maanden geleden

Ik had heel veel overproductie en ben met 2 weken naar een voeding per dag gegaan. Bij mij hielp bij stuwing, alleen kolven totdat de spanning eraf is. (Ikzelf spoot ze gewoon leeg in de wasbak, want elke keer voor die kleine beetjes je kolf schoonmaken is ook zo een werk). Je zal zien dat dan de aantal stuwingen per dag heel snel dalen

4 maanden geleden

Koelen! & saliethee

4 maanden geleden

Ik ging alleen kolven wanneer het echt vol zat. En ook niet lang. Tot 100/150 ml en dan vond ik het wel prima. ( 1 x per dag).

4 maanden geleden

Reactie op veertje3108

Ik had heel veel overproductie en ben met 2 weken naar een voeding per dag ...
“Spoot ze gewoon leeg in de wasbak” 😂😂😂😂

3 maanden geleden

Reactie op MBBB.

“Spoot ze gewoon leeg in de wasbak” 😂😂😂😂
Hahaha ja.. Ik hoefde er niks voor te doen. Kon gewoon met handen achter m’n rug staan en het spoot er al uit🥲