10 Reacties
3 maanden geleden
Ik heb nu 5 dagen gewerkt over 2 weken verspreid en mijn man was thuis.
Ik zorg dat ik m'n tas klaar heb staan en m'n kleding bedacht heb.
Ik ga uit bed, maak me klaar en ontbijt. Daarna geef ik borstvoeding en geef ik haar aan m'n man mee, die dan beneden gaat ontbijten met haar in de stokke stoel. Ik ga dan naar werk.
Vanaf maandag gaat ze naar de opvang. Ik ga dan hetzelfde proberen aan te houden. Dus zoveel mogelijk klaarmaken en zo laat mogelijk voeden.
Ik heb wel de mazzel dat ze rond 7 u wakker wordt en dan tot een uur of 9 wakker is
3 maanden geleden
Ik voed hem om 06.00 u, dan komt hij meestal zelf. Daarna valt hij weer lekker in slaap en maak ik me klaar voor werk. Wij hebben een melkveebedrijf thuis en de oppas is of schoonmoeders die voor bij de boerderij woont of een dorpsgenootje en 1 x in de week mijn eigen moeder maar dan gaat hij in de ochtend eerst nog even naar schoonmoeders. In de avond zet ik alles al klaar of in de auto zodat mijn vriend hem alleen maar hoeft "af te leveren". Ik heb nu 4 werkdagen erop zitten en moet zeggen dat dit voor ons perfect werkt. Ook de kleine man is tevreden, en valt vaak snel alweer in slaap tot een uur of 9 / 9.30 u. Tussentijds is zijn papa altijd wel in de buurt mocht er wat zijn en ik zelf werk 1.5 u verderop, maar tot nog toe werkt dit erg fijn voor ons allemaal
3 maanden geleden
Ik ben deze week weer begonnen. Ik zet; zoals de anderen ook omschrijven, alles klaar van te voren. Het enige wat ik in hoef te pakken is de gekolfde melk en z’n hapje. Mijn kleding, schoenen, tas etc. staat/ligt ook klaar. Zodra de wekker gaat, ga ik me klaarmaken. Ik maak hem wakker, kleed hem aan, geef borstvoeding en naderhand ga ik naar beneden. Ik pak alles in, breng hem naar de opvang en daarna rijd ik door naar m’n werk. Daar ontbijt ik 😀. Het is wel een ander ritme. M’n vriend doet niets, die is al naar het werk toe als ik onze mini wakker maak
3 maanden geleden
Ik leg de kleine op het aankleedkussen op ons bed met de fles zodat ze deze zelf lekker leegtuttert en ik mezelf en onze 2 jarige dochter in die tijd klaar kan maken. Na de fles kleed ik de kleding om en dan allemaal naar beneden. De oudste eet dan een boterham en even FaceTime met papa terwijl de kleine aan het spelen is, en laadt ondertussen de spullen in de auto. Voor dit alles heb ik zo’n 3 kwartier nodig en dan naar de opvang of oma.
Werkt voor ons perfect en niemand hoeft er super vroeg uit
3 maanden geleden
Wat ik handig vind:
- genoeg tijd nemen/hebben. “Effe snel” werkt vaak averechts met kinderen.
- goede taakverdeling met mijn man. Hij maakt ons (mij + oudste zoon) ontbijt. Ik maak lunch terwijl ik kolf (handsfree / 8 uur).
- ik gebruik deel van mijn kolfrechttijd /pauzetijd om iets later te beginnen op het werk, ik ben er vaak om 9u20m. Ik heb dan vaak wel mijn eerste telefoontjes al gepleegd.
En zoals anderen al zeiden: avond vantevoren dingen al klaarzetten/leggen. Of een to-do-lijstje. Zodat je niet meer zoveel hoeft na te denken. 😉
3 maanden geleden
Wat spannend! Ik ben zelf 5 weken geleden begonnen en zag er stiekem best tegenop! Gelukkig wende het voor mij erg snel, hopelijk zal dit voor jou ook zo zijn! 🫶🏻
Tips die ik je kan geven:
Ik zet ‘s avonds alvast alles (zover mogelijk) klaar (extra kleding voor de kleine, m’n eigen spullen voor het werk, kleding voor die dag voor mij en voor de kleine).
‘s ochtends kom ik uit bed en maak ik eerst mezelf klaar, dan pak ik alle klaargezette spullen maar ook de melk voor de kleine en m’n eigen eten en dit zet ik in de auto.
Dan ga ik de kleine wakker maken, hem verschonen, aankleden en voeden zodat we daarna direct kunnen vertrekken en ik hem dus weer niet weg hoef te leggen etc.
Ook reken ik bewust een half uur voor de kleine in de ochtend, ben eigenlijk maar een kwartier kwijt maar mocht hij een keer toch langer drinken, er een ongelukje gebeuren etc. dan heb ik toch wat speling en kom ik niet te laat😅
Hoop dat je hier iets mee kunt!
Heel veel succes! 🤍