19 Reacties

4 maanden geleden

Misschien dan proberen met andere voeding? Je kan ook voeding kopen op basis van geitenmelk of kijken even op marktplaats voor nutrilon pepti of Nutramigen. Uit ervaring weet ik dat via arts of consultatiebureau echt drama is om het te testen of om de voeding vergoed te krijgen. Zou zelf actie ondernemen om het uit te sluiten. Na een week of 2 zou je resultaat moeten krijgen. Vriendin van mij had met Nutramigen na een dag al verschil.

4 maanden geleden

Waarom koop je zelf geen pepti of neocate voeding en probeer je het gewoon?

4 maanden geleden

Reactie op kiroet30

Waarom koop je zelf geen pepti of neocate voeding en probeer je het gewoon? ...
Eigenlijk waren we helemaal klaar met alles proberen. Ze heeft nu het punt bereikt dat ze begint met huilen bij het zien van de fles germ! Maar kunnen natuurlijk niet niks doen en als ik op de artsen moet wachten zijn we nog langer in de ellende blijkbaar 🙈

4 maanden geleden

Reactie op Snoopie96

Eigenlijk waren we helemaal klaar met alles proberen. Ze heeft nu het punt ...
Ja dat snap ik. Gisteren weigerde m'n zoon ook de fles (al geef ik bv, maar 1x daags een flesje om te blijven leren drinken uit een fles). Hem voeden op een rustige kamer zonder prikkels in t donker werkte uiteindelijk 😅 Ik zei dit meer mocht je KMA vermoeden en je wilt niet wachten op je HA dan kan je zelf die melk ook kopen. Er zijn verschillende kanalen en pepti kan gewoon in de winkel.

4 maanden geleden

Heb je nog extra contact gezocht met het consultatiebureau? Bij ons heeft de jeugdarts op het consultatiebureau ons uiteindelijk heel goed geholpen en is vanuit daar het balletje naar de kinderarts in het ziekenhuis gaan rollen. De huisarts had hier toch iets minder verstand van had ik het idee (niet negatief bedoeld)

4 maanden geleden

Bij onze oudste kregen wij het advies van het consultatiebureau om zelf eerst een maand op pepti over te gaan. Goed opschrijven of we veranderingen zagen en na een maand moesten we eerst thuis provoceren door weer normale voeding te geven. Toen was het snel duidelijk dat het KMA was. En daarna kregen we een tijdelijke machtiging om de voeding vergoed te krijgen en een doorverwijzing naar het ziekenhuis om daar nog een provocatie test te doen.

4 maanden geleden

Reactie op J235

Heb je nog extra contact gezocht met het consultatiebureau? Bij ons heeft d ...
Ja hebben we inderdaad gedaan. Toen ze alle vragen had gesteld wat we allemaal konden proberen (en wat we dus allemaal al gedaan hebben) wist ze het eigenlijk ook niet meer en stuurde ze ons naar de huisarts. Mijn man is op dit moment op zoek naar een pot nutramigen, maar lijkt zo snel niet te krijgen. Zelfs bij de apotheek niet op voorraad 🙈 We komen er vast wel, als ons meisje maar niet meer zo'n last heeft!!! Zo sneu 😔

4 maanden geleden

Reactie op kiroet30

Ja dat snap ik. Gisteren weigerde m'n zoon ook de fles (al geef ik bv, maar ...
Heel fijn dat je meedenkt! Mijn man gaat dalijk pepti voeding halen. Nutramigen is helaas hier in de buurt zonder recept op dit moment niet verkrijgbaar. Ook niet via marktplaats.

4 maanden geleden

Reactie op MaMoepie

Bij onze oudste kregen wij het advies van het consultatiebureau om zelf eer ...
Dat zijn de stappen die ik ook graag had gewild ja, maar we zijn nu op het punt dat we moeten gaan uitkijken voor uitdroging omdat ze echt niks meer wil drinken. Afwachten is geen optie meer en als ik er geen fles meer in krijg gaan we de hap bellen straks

4 maanden geleden

Reactie op Snoopie96

Dat zijn de stappen die ik ook graag had gewild ja, maar we zijn nu op het ...
Hier heeft de dienstapotheek het wel altijd op voorraad, weet alleen niet of je daar een recept voor nodig hebt. Verder zijn er verschillende FB groepen die het verkopen of marktplaats, al weet je nooit helemaal hie eerlijk het is.

4 maanden geleden

In welke omgeving woon je? Mijn zoontje zit zelf aan de Nutramigen LGG 1. Mocht je een pot nodig hebben dan mag je er één bij mij gratis komen halen, ik woon in omgeving Amersfoort/Utrecht. Opzich is Pepti ook een hele goede om mee te beginnen en uiteraard ook makkelijker te krijgen!

4 maanden geleden

Reactie op Boysmama20232024

In welke omgeving woon je? Mijn zoontje zit zelf aan de Nutramigen LGG 1. M ...
Wat suuuuperlief! Wij wonen alleen in Limburg, omgeving Sittard-Geleen Maaaaar mijn man heeft nutrilon pepti gehaald bij iemand en ze heeft nu 1 flesje hiervan gehad. Ze spuugt ineens iets, maar de fles ging over het algemeen een stukkkkk rustiger! Hopelijk gaat dit haar helpen en was het niet omdat ze mega hongerig was 🤞🏻 Gaan toch morgen gewoon langs de huisarts hoor, maar dit was echt niet meer te doen.

4 maanden geleden

Reactie op Snoopie96

Wat suuuuperlief! Wij wonen alleen in Limburg, omgeving Sittard-Geleen Maaa ...
Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd. Wij hebben nog een pot pepti staan en doen er niks meer mee. Wellicht heb je er nog iets aan mocht het goed werken. Ik hoef er niets voor en het is al duur genoeg. Ik woon bij je in de buurt

4 maanden geleden

Onze dochter heeft een koemelkallergie en gebruiken pepti. Dit was de eerste stap (op advies van de huisarts en het CB) om te kijken of ze hier rustiger van wordt. Ik zou daar dus inderdaad vooral mee beginnen! Als jullie kindje daar rustiger mee wordt, kun je na een maand proberen een machtiging krijgen. Hoop dat dit voor jullie ook werkt!

4 maanden geleden

Oh wat herkenbaar. Hier dus een zoontje die opeens veel huilt en bloed in de ontlasting heeft (krijgt bv). Heb het vermoeden 2 maand geleden al uitgesproken bij toenemend huilen toen ik yoghurt begon te eten. En nu sinds een week meer kwark.

4 maanden geleden

Reactie op MBBB.

Oh wat herkenbaar. Hier dus een zoontje die opeens veel huilt en bloed in d ...
Misschien een koemelkvrij dieet proberen. Dan zou je binnen een paar dagen al verschil kunnen zien.

4 maanden geleden

Probeer naast een andere voeding ook het flesje in haar bed eens te geven. Mijn zoontje die drinkt in zn bedje 10 x zoveel beter dan beneden bijv. Mijn vriendin haar dochter heeft dit ook.

4 maanden geleden

Reactie op Kkraaij

Probeer naast een andere voeding ook het flesje in haar bed eens te geven. ...
Dat ga ik inderdaad ook eens proberen! Beneden zijn toch megaveel prikkels met nog een rondrennende grote broer ook 😅 Ze drinkt nu echt een stuk rustiger met de pepti, maar nog steeds niet zoals het 'hoort' zeg maar. De huisarts nam ons vanochtend heel serieus. We zetten nog een paar dagen door met de pepti, moeten maandag terug naar de huisarts en mocht dat beetje onrust nog blijven zal ze op nutramigen over moeten. We voelen ons in elk geval al wat meer gehoord en gesteund! Dat is al een stap in de goede richting.