13 Reacties
4 maanden geleden
Ik doe mijn zoontje naar bed wanneer ik zie dat hij moe wordt. Meestal is dit na de voeding. Ik laat hem slapen tot de volgende voeding. Of hij is een half uur ervoor wakker of is nog 45 minuten erna wakker en dan slaapt hij weer.
Hij gaat standaard 2100 naar bed maar ik laat hem dan wel slapen tot 1900/19.30 dan even zitten of badje en dan naar bed
4 maanden geleden
Mijn dochter laat ik eigenlijk altijd gewoon slapen. Meestal slaapt ze ergens tussen 17-18u nog een hazeslaapje. Ik hou niet perse een ritme aan, maar sinds een week ongeveer gaat ze rond 19u naar bed. Als ze langer dan 18u zou slapen, gaat ze gewoon iets later naar bed. Dat strakke ritme komt vanzelf wel
4 maanden geleden
Ik kijk zelf op deze leeftijd alleen nog naar wakkertijden, merk nu nog niet dat het effect heeft op de nacht. Bij mijn eerst dochter kwam dit geloof ik ietsje later pas dat we aan de opvang gingen meegeven dat ze bijv niet na een bepaalde tijd naar bed mocht
4 maanden geleden
Reactie op Meisjesmamma
Ik kijk zelf op deze leeftijd alleen nog naar wakkertijden, merk nu nog nie ...
En dan bedoel ik dat ik op deze leeftijd nog niet wakker maak, maar volledig m’n kindje volg.
4 maanden geleden
Pff nou wij hebben een goed slaapertje. Maar geen ritme. Lange slaapjes. Of soms 45min even wakker en dan nog 1,5 uur. Baby kan echt nog niet de gemiddelde wakker tijd volgens van 1,5-2 u. Vaak 1 a 1u 15min. Eind van de dag wat langer. Tot uurtje of 19 nog een slaapje in de draagzak. Dan uurtje wakker en laatste voeding en de nacht in. Zodra we zien dat wakkertijd langer kan of nacht slaap in de knoei komt gaan we dit anders doen.
4 maanden geleden
Bij bureau van slaap las ik dat dat pas geldt vanaf een maand of 6 (niet meer slapen na 17u). Dan pas hebben ze ook ongeveer een wakkertijd om het vol te houden tot een ‘echte’ avondbedtijd. Mijn dochter (10 weken) ging net om 1830 slapen (gewoon wakkertijd gevolgd), benieuwd hoe laat ze dan wakker wordt morgenochtend.
Op deze leeftijd kun je best een vrij late avondbedtijd aanhouden als dat uitkomt. Dus als jouw dochter wakker wordt, wakkertijd aanhouden en weer lekker naar bed. Zo doe ik het in ieder geval en dat werkt tot nu toe 😊
4 maanden geleden
Hier is t indd rond 16.00/16.30 nog even naar bed en dat is dan vaak maar 3 kwartier. Daarna de fles rond 18.30/19.00 en dan is ze KO als ze in bed ligt haha
4 maanden geleden
Reactie op Hjc29
Bij bureau van slaap las ik dat dat pas geldt vanaf een maand of 6 (niet me ...
Thx! Oh dat was het volgens mij ook nu je het zegt. Bij onze 1ste hebben wij een slaapcoach moeten inschakelen en dat was vanaf 6 mnd niet meer na 17.00u/17.30. Ook met wat jij zegt, dan kunnen ze langer wakker blijven, meer ritme etc.
18.30 is een prima tijd of is het normaal veel later?
4 maanden geleden
Reactie op shauny1ebaby
Hier is t indd rond 16.00/16.30 nog even naar bed en dat is dan vaak maar 3 ...
Ja klinkt ook heel logisch
4 maanden geleden
Reactie op Kayyl
Hoe doen jullie dit met de laatste fles? Me zoontje krijg 6 flessen van 150 ...
Mijn dochtertje slaapt meestal de klok rond, en anders in de nacht een klein flesje