12 Reacties

één maand geleden

Dit is precies de reden dat wij de speen nog niet hebben weggedaan… hij lijkt hier ook echt nog die zuigbehoefte te hebben en we willen hem niet laten wennen aan in het in slaap vallen met een fles 😅. We proberen de speen wel te vervangen door een doekje met zo’n knuffeltje eraan. Hij zit daar met in slaap vallen wel aan te sabbelen en te fruttrn, maar het helpt niet goed genoeg.. Helaas dus geen echte tip..

één maand geleden

Reactie op MaraDinne

Dit is precies de reden dat wij de speen nog niet hebben weggedaan… hij lij ...
Exact. Maar de speen geven was eigenlijk ook best wel een strijd en duurde zo mega lang voordat hij dan ook uiteindelijk sliep. Knuffeltje werkt hier super goed overdag maar in de nacht moet en zal hij voeding hebben om in slaap te vallen. Vind laten huilen zo zielig maar ik zit echt op het punt om het te doen (met troosten tussendoor uiteraard) ik heb het idee dat het gewenning is namelijk

één maand geleden

Reactie op MaraDinne

Dit is precies de reden dat wij de speen nog niet hebben weggedaan… hij lij ...
Wat een goed idee dat doekje! Ik zou bang zijn in de nacht dat hij stikt ofzo. Hoe pakken jullie dat aan?

één maand geleden

Hier hetzelfde “probleem”. Mijn dochter heeft nooit geen speen gewild, en als ze wakker wordt ‘s nachts dan krijgt ze ook een fles, terwijl ze prima zelfstandig in slaap kan vallen. Dit doet ze altijd namelijk, alleen wel met wat gejengel/gemopper. ‘s nachts vind ik het om een of andere reden alleen heel moeilijk inschatten of het dus honger is of haar “slaapjengel”. En bang dan ze oudere zus wakker maakt 😅 dus niet echt een tip helaas, maar wel herkenning

één maand geleden

Reactie op Shad13

Wat een goed idee dat doekje! Ik zou bang zijn in de nacht dat hij stikt of ...
Ik vond het aan het begin heel spannend, maar eigenlijk legt hij hem nooit echt over zijn hoofd heen, hij is een zijslaper. Toevallig zag ik eergisteren op de camera dat hij op zijn rug draaide en zijn knuffeldoekje daardoor over zijn hoofd legde. Hij trok hem er echt heel snel zelf al weer af 🤩

één maand geleden

Reactie op kdresme

Hier hetzelfde “probleem”. Mijn dochter heeft nooit geen speen gewild, en a ...
Ohh heel fijn deze herkenning want wij hebben idd ook een peuter in huis haha. Als hij nou bijna een jaar was dan weet je (als het goed is) voeding is niet meer nodig. En nu twijfel ik te vaak 🫣

één maand geleden

Hoe laat is de laatste voeding? Hier 19.00 en als hij 4 uur daarna komt, en zelf niet meer terug in slaap komt, of door liedje zingen, ga ik ervanuit dat hij honger heeft. Hij kan namelijk ook goed doorslapen. Met name als hij zich ontwikkelt merk ik het. Dan geef ik m gewoon 2 kleine flesjes van bijv 60 indien nodig. Nu Is het vaak alleen nog vroeg in de ochtend. Mocht hij associatie krijgen dan bouw je dat makkelijk af door steeds minder te geven.

één maand geleden

Ons mannetje pakt de speen ook niet goed. Pakt hem inmiddels ook uit z'n mond en gaat dan op de zijkant kauwen haha. Maar wij gebruiken eigenlijk altijd onze pink om hem even te kalmeren. Dat is voor ons ook dé manier om hem in slaap te krijgen. Zowel overdag als 's nachts. Enkele uitzonderingen daar gelaten. Misschien werkt dat?

één maand geleden

Knuffeltje aanbieden! Werkte hier bij de eerste speenloze zoon en nu bij de 2e weer! Steeds als je kindje naar bed gaat in een vast ritueel en na een paar dagen hebben ze het door. Ik geef nu sinds 2 weken zijn happy horse doekje elke keer in zijn handjes en dat is nu een positieve slaapassociatie. Hij gaat er meteen lekker mee in zn gezichtje wrijven maar ook ditect gapen enz. Het teken van ik ga slapen! Nu dus ook bij ons 2e kindje succes en ook in de nacht. Huilt hij snachts dan geef ik nu zijn knuffeltje aan en is hij zo weer in slaap. Hij vindt hem inmiddels ook zelf nu dus ik hoef bijna nooit meer naar hem toe in de nacht 👏

één maand geleden

Reactie op Anoukxx

Knuffeltje aanbieden! Werkte hier bij de eerste speenloze zoon en nu bij de ...
Heb ik hier ook! Maar werkt niet voldoende.. wil graag een fles! Doekje is wel echt enorm helpend maar hij pakt hem niet eens meer als hij eenmaal verdrietig is

één maand geleden

Reactie op Melanie162

Ons mannetje pakt de speen ook niet goed. Pakt hem inmiddels ook uit z'n mo ...
Heb ik ook wel eens geprobeerd eigenlijk. Miss toch even vaker ipv voeden! Ik wil graag van twee nachtvoedingen af en naar een!

één maand geleden

Hi! Hier ook 1 maand van de speen af maar als ik een knuffel geef dan legt ze deze over haar hoofd (als een soort spelletje, dit doet ze in de box ook). Iemand hier tips tegen?