11 Reacties
3 maanden geleden
Ik zag laatst een filmpje voorbij komen met een ovenschaal vullen met water en hier badspeeltjes in doen. Ik heb dit bij mijn kleintje gedaan ( ook 3.5 mnd) en het was een groot succes hier!
Ook heb ik zo'n watermat besteld en leg ik hem er half op zodat hij erop kan slaan, vind die ook erg leuk.
Misschien kun je proberen om haar op een voedingskussen te leggen met haar armen erover heen, is minder zwaar en misschien vind ze het hierdoor ook wat aangenamer.
3 maanden geleden
Misschien helpt het te wisselen van ondergrond? Ik had ergens gezien dat dat goed is om te doen zodat ze daar ook aan wennen. Wij doen tummy time meestal op zo'n speelmat op de grond of in zijn box en helpen hem rollen naar zijn buik en als hij er klaar mee is weer terug rollen (tip: arm gebogen op de borst). Soms op een (zwangerschaps)kussen als bij moe is zodat hij minder hard hoeft te werken. Ik heb het ook wel op bed gedaan zodat ik er voor kon zitten op ooghoogte. De eettafel met een handdoek was niet zo'n succes, te glad😅
Daarnaast kan je ook met je kindje door het huis "vliegen", met de buik op je onderarm. Dat vinden ze vaak leuker en trainen ze het nekje ook.
Het zou ook kunnen dat je kindje probeert weer terug te rollen, is ook normaal en goed dat ze het doet. Ze moeten ook wennen aan de positie. Ze doet het al heel goed, want haar nek is al sterk. Succes!
3 maanden geleden
Onze kleine vond op z’n buikje liggen ook niks maar nu hebben wij de tummy time crab gekocht, hij vind dit mega interessant! Wellicht iets voor jullie? 🙂
https://www.bol.com/nl/nl/p/lopende-krab-walking-crab-bewegend-speelgoed-baby-peuter-toy-motoriek-speelgoed-fijne-motoriek-hondenspeelgoed-hondenspeeltjes-montessori-speelgoed-crawling-crab-bekend-van-tiktok-tummy-time-met-lichtjes-en-muziek/9300000177042691/?Referrer=ADVNLGOO002027-S--9300000177042691&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmNyUcvBctSEZaeT8Es7KC9TF&gclid=EAIaIQobChMIybHz9JbrhwMVhJCDBx0_SwMEEAQYASABEgKDePD_BwE
3 maanden geleden
Al veel goede tips hier.. kinderwagen vond ze bij ons ook leuk, en wij leggen nog wel eens een speelkleed op de eettafel zodat we zelf niet op de grond hoeven te liggen en wel op ooghoogte zijn.
En anders tummy time op 1 van ons. Dan heb je gelijk oogcontact, en je ligt net iets rechter waardoor het makkelijker is voor de kleintjes
3 maanden geleden
Hee! Mijn kindje loopt bij de fysio en deed ook hetzelfde als jouw dochtertje. Tummy time, ging het nekje redelijk, maar z’n armen kon hij moeilijk onder zich houden en gingen opzij. Ik deed eerst een kussen onder z’n oksels, maar de fysiotherapeut zegt dat mijn zoontje gewoon nog weinig spierspanning heeft in z’n bovenlijfje en dat een kussen onder de oksels niet bevorderlijk is dan. Zij gaf als tips:
Oefenen met de babygym, dat hij z’n armpjes gaat heffen.
Tummytime waarbij je hem met z’n bovenlichaam op een opgevouwen grote handdoek legt. Het makkelijkste is voor hem als hij z’n handjes vast kan pakken, dat zorgt voor extra spierspanning en houdt hij het makkelijker bij elkaar. Als dit niet lukt kan je je een klein speeltje proberen te laten vasthouden met twee handjes. Zoals een ringetje.
Een beetje kietelen kan soms de spierspanning verhogen.
Voor de rest nog meer oefeningen gekregen om het bovenlijfje sterker te maken, maar ik dacht deze zijn alvast voor jou. :)