4 Reacties
4 maanden geleden
Als je flesvoeding geeft dan vragen net voor vertrek op het vliegveld of je kokend water mag hebben. Een lege thermosfles dus door de controle meenemen. Persoonlijk zou ik een flesje geven met opstijgen en landen ivm. de druk op de oren. Als je borstvoeding geeft dan natuurlijk dat doen op het moment van opstijgen en landen. Om te beschermen tegen de zon zou ik echt een UV-pakje meenemen en factor 50 zonnebrand en een bescherming voor het hoofd. Daarnaast natuurlijk zoveel mogelijk uit de zon houden. Wij lieten ons zoontje altijd in een camping bedje slapen naast ons(nooit problemen mee gehad) maar je kunt bijv. Ook het bedje op de badkamer zetten, zodat je iets meer ruimte hebt om te bewegen wanneer ze slaapt en snel wakker is. Airco deden wij aan voordat ons kleine ging slapen en uit op het moment dat die zijn dutje deed of de nacht in gingen .
4 maanden geleden
- Zelf relaxed zijn
- het duurt ongeveer 3 dagen dat je kindje gewend is aan het warme weer
- grote knijpers meenemen, dan kun je een handdoek aan een parasol hangen, zodat je meer schaduw creëert op het strand
- voeding voor je baby mag je meenemen in het vliegtuig, water, poeder of afgekolfde melk, hoeft niet in eenheden van 100ml.
- airco kan aan, maar wij hebben ‘m dan op 27 graden ofzo
- baby kan in een babybedje van het hotel, zelf lakentje meenemen kan fijn zijn. Wij gebruiken een xl hydrofieldoek als laken (tegen airco tocht)
- baby draagt eigenlijk alleen een romper met korte mouwen en een luier. Romper van bamboe is super fijn.
- wasbare zwemluier
- waspods mee, dan kun je lekker je kleding fris houden
- koffer pakken met packing cubes, dan heb je de kleding van verschillende mensen overzichtelijk in één koffer (de Hema heeft fijne voor niet al te veel geld)
Wij gaan elk jaar, mijn schoonfamilie woont in Griekenland 🇬🇷
Veel plezier! ☀️
4 maanden geleden
Hier net terug van 6 dagen gran canaria. Heenvlucht was incl tussenlanding en hebben toen 7,5u in het toestel gezeten. Onze zoon deed het heel goed (is bijna 3 maanden). Sliep door t stijgen heen. Landen deed wat pijn aan de oren denk ik dus toen flesje gegeven.
Wij hadden thuis water gekookt en in een hema thermosfles gedaan. Is ruim 12u lang heet gebleven. Ook een koud water flesje mee om te mengen met het kokende water. + pot voeding.
Verder heeft onze kleine enkel in rompers geleefd die dagen haha. Had kleding mee maar was met 27 graden en zon, veel te heet.
Ik nam 42 luiers mee, 7 luiers per dag (en ging 6 dagen). We hadden zelfs nog over!
Bij ons dronk Ace op vakantie wel heel versnippert. De ene keer om de 2u maar 60ml. En dan ineens wel 130ml. Maar meestal maar 60ml om de 2u. Dit blijkt normaal en komt omdat ze het warm hebben. Sneller vol maar ook snel weer dorst.
Verder denk aan baby zetpil, spuugdoekjes (veel! Of zorg dat je ze kan wassen op locatie,dat deden wij). Hydrofiele doeken.
Als reis wagen hadden wij de yoyo² met babypakket aangeschaft. Hier heeft hij heerlijk in geslapen toen wij op het stand zaten. Paracolletje erbij gekocht. De kinderwagen wieltjes stonden op een groot Hydrofiel doek zodat er geen zand tussen kwam.
Baby zonnebrand! Hoedje voor t hoofdje.
Eigen dekentje, een zijligkussen? Als je die gebruikt.
Ehmmm, ja, verder is t gewoon op gevoel dingen meenemen. Reserve speentjes , voeding flesjes.
De thermosfles hebben wij gedurende de vakantie iedere dag gebruikt voor onderweg en voor in het appartement.
Wij hadden voor 6 dagen genoeg aan 1 pot (etos) voeding.
Ook hadden wij een huurauto en de maxicosi meegenomen als autostoel. Hou rekening met extra tijd als je een kinderwagen of maxicosi meeneemt omdat dit 'special luggage' is en apart wordt geladen dan de koffers.