41 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op joep92
Hoe doen jullie dat met transfers? Zoals ik zei is onze baby dan vier maand ...
Wij hadden een taxi genomen. Omdat dat incidenteel vervoer is is een maxicosi niet verplicht tijdens de rit. Ik had ons kleintje in de draagzak, net als in het vliegtuig. Werkte prima!
3 maanden geleden
Reactie op joep92
Gewoon de hele kinderwagen tot aan de gate? In dacht alleen dat dat mag met ...
Vgm mag je de hele kinderwagen meenemen tot aan de gate en gaat hij daarna in het ruim. Wel komt ie er op vakantiebestemming pas bij de bagageband uit.
Je zou evt een draagzak mee kunnen nemen? Stel je moet hem toch met de koffers tegenlijk inleveren. En als je geland bent is het ook wel prettig want het kan een tijd duren voordat je hem terug hebt
3 maanden geleden
Reactie op shauny1ebaby
Vgm mag je de hele kinderwagen meenemen tot aan de gate en gaat hij daarna ...
Wij moesten de kinderwagen bij zowel Transavia en klm bij het inchecken van de koffer al afgeven, de buggy van de dreumes mocht wel mee tot aan de gate. Voor op het vliegveld nemen wij altijd een draagzak mee.
3 maanden geleden
Reactie op joep92
Maar jullie konden dus de hele kinderwagen meenemen tot aan de gate? Die va ...
Ja, wij mochten onze wagen tot aan de gate meenemen en bestaat ook uit 2 delen. Kan misschien per maatschappij of vliegveld anders zijn? Wij vlogen met Ryanair van Eindhoven naar Rome Fiumicino. In Rome mochten we hem ook tot aan de gate meenemen.
3 maanden geleden
Reactie op joep92
Gaat dat goed in de draagzak?
Dat hangt er natuurlijk vanaf of je kindje de draagzak fijn vindt of niet.
Onze kids van bijna 4 maanden en bijna 2 vinden de draagzak heel chill. Dus een lange tijd in de draagzak vinden ze helemaal prima.
Zelf vind ik de draagzak ook super. In de drukte zijn je kindjes lekker veilig en dichtbij (zeker met een ondeugende dreumes is dat handig) en je hebt je handen vrij!
3 maanden geleden
Reactie op CV1991
Een ander vraagje.. Wij vliegen in september ‘s morgens vroeg naar Kreta. M ...
Hadden wij bij onze eerste exact hetzelfde met 5maanden.
We dachten: uit bed plukken, meteen in de maxicosi en hup de auto in zonder teveel poespas, hopelijk slaapt ie door.
Gevolg: we waren nog niet op de snelweg en hij meldde zich voor een fles. Gauw de fles gemaakt, bagage omgewisseld zodat ik achterin kon, fles gegeven in de maxicosi tijdens het rijden.
Dus tip: zorg voor een vol buikje voor vertrek!!! Liever een wakkere en blije baby dan een hongerige 😅
3 maanden geleden
Wij hebben voor onze eerste vliegvakantie (oudste was toen 5mnd) een tweedehands kinderwagen gekocht. Wilden onze eigen niet mee. En maar goed ook want op de terugweg ging de wagen kapot bij de bagageband (gewoon domme pech natuurlijk!)
Draagzak vonden wij vooral ideaal voor op het vliegveld! Ik moest hem ook in de draagzak houden tijdens de transfer. Hoe veilig dat is: geen idee, maar we zijn veilig aangekomen!
Ik zou zeker gaan met deze leeftijd. Vliegen met een peuter vinden wij vermoeiender namelijk🤣
3 maanden geleden
Reactie op joep92
Ja ik lees dat je hem bij Corendon bijvoorbeeld al gelijk moet afgeven voor ...
Ah ok! Wij vliegen met SkyExprese en Transavia. Ik heb altijd de draagzak ook mee en een grote hydrofiel zodat ze even ergens kan liggen. Mij maakt het daarom zelf niet zoveel uit wanneer ik de wagen moet inleveren.
3 maanden geleden
Reactie op joep92
Hoe doen jullie dat met transfers? Zoals ik zei is onze baby dan vier maand ...
Wij hebben daarom een vakantie geboekt via Eliza was here. Dan krijg je er een huurauto (met maxicosi) bij. Vinden we heel handig met die kleintjes, toch net iets veiliger en wat minder afhankelijk van anderen.
3 maanden geleden
Ben ik de enige die op vakantie met de kleine vrij intens vind? Ze zit ook in 4e sprong dus is best pittig deze dagen.. We zitten in de Ardennen, maar accomodatie is het ook net niet, hebben een hond die steeds aandacht vraagt en zij die best intens is en eerlijk gezegd ben ik gewoon echt kapot en overprikkeld en lukt het me niet om te genieten.. :( iemand die zich hierin herkent?
3 maanden geleden
Met KLM/Korean Air kon ik de kinderwagen meenemen tot aan de gate en bij aankomst stond iemand met mijn kinderwagen op mij te wachten vlak na het uitstappen.
Zowel op Schiphol als op Incheon Airport.
Het kan heel erg verschillen per vliegmaatschappij en ook of je binnen Europa vliegt of intercontinentaal, dus ik zou van tevoren bellen en het aan de vliegmaatschappij vragen. Dan weet je precies hoe en wat.
3 maanden geleden
Reactie op Milfluencer
Ben ik de enige die op vakantie met de kleine vrij intens vind? Ze zit ook ...
Wij grappen elke vakantie: hierna hebben we vakantie nodig.
Maar hebben wel geleerd echt te genieten! Vorig jaar zomer zat ons zoontje in de slaapregressie van een jaar. Oefffff, korte nachten, lange dagen.... was ECHT heel pittig. Maar toch geprobeerd om echt te genieten, hoe moe we ook waren. En we kijken nu terug op een heeeerlijke vakantie.
Zo hebben we nog een paar vakanties gehad 😅
Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het. Maar probeer echttt van de kleine dingen te genieten!
3 maanden geleden
Reactie op Snoopie96
Wij grappen elke vakantie: hierna hebben we vakantie nodig.
Maar hebben wel ...
Thanks! Vandaag gaat het gelukkig een stuk beter haha :) is onze eerste vakantie dus alles is nog nieuw en even uitzoeken, en ik moest ook gewoon nog even ontspannen na toch pittige autoreis. Maar man dit is wel weer even opnieuw op vakantie leren gaan 😂
3 maanden geleden
Reactie op Milfluencer
Ben ik de enige die op vakantie met de kleine vrij intens vind? Ze zit ook ...
Herkenbaar. Ik heb geleerd; met een (klein) kind op vakantie: 1 doel per dag.
Alles kost veel meer tijd. Je kunt niet meer effe snel.
Kijk waar jij van kunt relaxen/ontprikkelen. Ben jij ‘chef baby’? Kun je taken herverdelen, zodat jij even kunt chillen, bijv uitslapen, of middagdutje of ‘s avonds nog even wandelen.
Ik nam mentaal altijd 3 dagen te tijd om te wennen aan de vakantie situatie (het weer, locatie, gezin op relatief kleine ruimte).
3 maanden geleden
Reactie op Milfluencer
Thanks! Vandaag gaat het gelukkig een stuk beter haha :) is onze eerste vak ...
Haha ja absoluut… bij onze eerste vonden we die eerste vakantie ook een beetje balen 😅 hoewel we ook leuke herinneringen hebben gemaakt waar we leuk op terug kijken. De zomer daarna niet geweest en dat vonden we toch jammer! Dit jaar gaan we met frisse moed (en een kindje extra) toch weer wel! Ben heel benieuwd… veel succes daar en ook veel plezier 😘