11 Reacties

2 maanden geleden

Mijn dochter is 4 maanden(+2 omdat ze 2 weken later is geboren) en wij merkte ook dat ze de laatste fles van 23 uur slecht dronk. Sinds een week laten we deze weg en geven we 4x 200ml melk. Nu slaapt ze ook weer door van 19 tot 7 en het gaat veel beter nu. We hadden dit bewust in het weekend getest zodat, mocht ze snachts toch honger krijgen we niet onnodig een slapeloze nacht hadden en de volgende dag moeten werken. Volg je gevoel en kijk wat het beste is

2 maanden geleden

Ik ben toevallig zelf net over gegaan van 5 naar 4 voeding van 180 + 6 voor mijn dochter omdat ik merkte dat ze naar 4 uur nog niet altijd honger had dus daardoor doen wij haar nu om de 5 uur haar voedingen we beginnen om 06:30 en eindigen 21:30 met de laatste voeding ook geven we dan wel wat meer groente en fruit zodat ze ook voldoende binnen krijgt (ook als advies vanuit het consultatiebureau) Ow ja mijn dochter is nu 18 weken en 2 dagen

2 maanden geleden

Wij zijn ook sinds vorige week over van 4 naar 5 flessen, omdat de oefenhapjes eigenlijk al flinke hapjes zijn 😅 wij zijn door die hapjes wat gaan schuiven met de tijden. Zo valt er dus niet een voeding helemaal wel om een bepaald tijdstip. Eerst was kwam ze iedere 3 á 4 uur dus was het bijvoorbeeld 7.00-11.00-14.30-18.00-22.00. Nu doen we 7.00 fles, 10.00/11.00 fruit, 12.00 fles, 16.00 fles, 18.00 groenten, 20.30 fles. Kijk vooral naar je kindje wat ze wil, als het voor jullie kindje werkt, lekker doen! Ze geven het vanzelf aan als ze het er niet mee eens zijn.

2 maanden geleden

Reactie op Wendy99

Ik ben toevallig zelf net over gegaan van 5 naar 4 voeding van 180 + 6 voor ...
Ja ik heb vandaag dus gebeld maar of ik er wijzer van werd. Was ook een jong Grietje doe zich aan de richtlijnen hield. Ik moest die 18.30 dan wel aanbieden en dan meer groenten. ( Moest het zien als een volwassene die een glaasje melk drinkt bij het ontbijt / lunch of avond eten ) Dan kreeg ze toch nkg die stoffen binnen en moet ik ff afwachten 9 september wat ze weegt en dan bespreekbaar maken inderdaad.

2 maanden geleden

Mijn dochtertje krijgt al sinds 2 maanden maar 4 flessen. Meer voedingsmomenten wilde ze niet. Nu krijgt ze om 7.00 fles, 10 fruit, 11.30 fles, 15 fles, 17 groente en 18.30 fles. De flessen van 11.30 en 15.30 zijn ook al iets geminderd in hoeveelheid omdat ze goed dr fruit en groente eet. Ik zou gewoon je gevoel er in volgen!

2 maanden geleden

Reactie op Linds1990

Wij zijn ook sinds vorige week over van 4 naar 5 flessen, omdat de oefenhap ...
Ja daarom. Het is nu al 2 weken strijd. En die van 210 drinkt ze ook niet eens leeg. Ik ga er nu ook meer fruit en groenten aanbieden, want gaat erin als koek. Wordt boos als ik stop😅

2 maanden geleden

Reactie op AEMM

Ja daarom. Het is nu al 2 weken strijd. En die van 210 drinkt ze ook niet ...
Dit herken ik heel erg haha. Vandaag opgehoogd naar 4 ijsblokjes per keer maar ik denk dat het snel genoeg nog meer kan worden en ze zo een heel potje leeg kan eten 😂😂

2 maanden geleden

Reactie op shauny1ebaby

Mijn dochtertje krijgt al sinds 2 maanden maar 4 flessen. Meer voedingsmome ...
O kijk! En ongeacht haar gewicht? Want daar zitten ze hier dus op te hameren dat ze op een bepaald gewicht moet zitten. En ze is al lichter als dat me oudste dochter was op die leeftijd. En nou is ieder kind anders dat weet ik wel. Want me oudste zat met 6 maanden al aan 3 flessen. Maar je merkt aan alles aan me jongste dat zij daar ook wel naartoe gaat.

2 maanden geleden

Reactie op AEMM

O kijk! En ongeacht haar gewicht? Want daar zitten ze hier dus op te hamere ...
Ja ze was ook eigk nog te klein voor 4 flessen maar we kregen er savonds en snachts gewoon geen fles meer in. Lekker zo gelaten dus en ze groeit evengoed als kool

2 maanden geleden

Hier ook sinds een tijdje naar 4 voedingen, hebben de droomvoeding weggelaten omdat ze nog zo diep sliep, maar dat lijkt ze geen probleem te vinden. Zitten nu op 7u - 10.30 - 14.30 - 18.30 ongeveer... Maar op die van 18.30 redt ze blijkbaar de nacht prima. Is nu 4,5 maand, en gaan over paar weken starten met hapjes. Heb het niet overlegd met het cb, aangezien ze tevreden is en flink groeit

2 maanden geleden

Reactie op shauny1ebaby

Ja ze was ook eigk nog te klein voor 4 flessen maar we kregen er savonds en ...
Dat is super fijn! 😀 Geeft mij weer beter gevoel. Daar ben ik namelijk ook bang voor dat ze dan niet goed groeit.