Hoi medemoeders,
Willen jullie meedenken over hoe ik dit het beste aanpak?
Mijn zoontje (nu bijna 16 weken) krijgt 6 flessen van 170ml (150+5 schepjes). Gemiddeld drinkt hij 135 uit een fles. De flessen gaan zelden leeg.
Ons ritme is nu ongeveer zo voor de flessen:
06:30 - 10:30 - 14:30 - 18:00 - 21:30 - 01:00
De flessen van 21:30 en 01:00 zijn beide droomvoedingen. Mijn zoontje heeft heel veel last gehad van verborgen reflux en slapend had hij daar minder last van. Vandaar de twee droomvoedingen. Dit ritme hebben we zo gehouden. Sinds hij nexium heeft gaat het drinken beter, maar heel veel drinkt hij niet. Hij groeit echter perfect op zijn lijntje tussen de 0 en +1.
Het liefst zou ik die voeding van 01:00 natuurlijk afbouwen. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Of is dit nog te vroeg?
Het lijkt soms of ons zoontje helemaal geen honger prikkel heeft. Extra voeding aanbieden overdag werkt daarom niet, want hij drinkt het gewoon niet leeg, ook niet als er langere tijd tussen zit. De fles van 01:00 gaat daarentegen vaak wel leeg,omdat hij in zijn slaap beter drinkt. Maar ook als hij maar 30ml drinkt heeft hij bij de fles van 07:00 helemaal geen extreme trek en gaat die fles niet leeg. Zouden jullie ‘s nachts eerder voeden op verzoek ipv hem wakker maken? Of die fles van 01:00 juist naar voren schuiven? En krijgt hij niet te weinig binnen als je uitgaat van 150ml/kg. Of geldt die richtlijn niet meer als baby’tjes ouder zijn?
Alvast bedankt!
Een zoekende moeder