9 Reacties

4 maanden geleden

Volgensmij is dat normaal hoor ik moest 2x kolven om 1 voeding te opslaan. Uiteindelijk had ik gelukkig een voorraad. Want straks als je aan net werk gaat ga je in 1x 150-200ml kolven omdat je baby niet aan borst drinkt.

4 maanden geleden

Dat je nu nog kleine hoeveelheden kolft is logisch, omdat je kolft naast dat je voed, dus op het moment van kolven is je baby al gevoed. Het is handig om op tijd te beginnen met kolven en een voorraadje op te bouwen in de vriezer. Je zult zien dat als je gaat kolven ipv voeden je er meer uit gaat halen.

4 maanden geleden

Oh werkt dat zo, dat klinkt geruststellend. Dank!

4 maanden geleden

Reactie op MAA.

Volgensmij is dat normaal hoor ik moest 2x kolven om 1 voeding te opslaan. ...
Of ongeveer 100ml, ligt aan hoeveel je kindje drinkt. ☺️

4 maanden geleden

Reactie op Natas95

Dat je nu nog kleine hoeveelheden kolft is logisch, omdat je kolft naast da ...
Oh en daarnaast kun je ook nog aan de opvang vragen of je daar ook wat extra voeding in de vriezer mag bewaren, dan hebben ze altijd reserve als het nodig is.

4 maanden geleden

Als voorbeeld: miijn kinderen hebben altijd flessen van 120 mee gehad naar de opvang. Max een keer 150 maar dat was echt een uitzondering. Met bv moet je ook echt geen flessen van 180-240 verwachten! 60 kolven naast het geven van fulltime (dus ipv een voeding kolven) is echt veel!

4 maanden geleden

Gaf je dan 5x120?

4 maanden geleden

Reactie op MAA.

Gaf je dan 5x120?
Vijf keer mee naar de opvang? Nee zeker niet! Drie flessen, hoe kom je aan vijf?

4 maanden geleden

Ik geef ook 3 of 4 flessen mee van tussen 100 / 120 cc. Kindje is 10 weken oud en 5,5 kilo. Ik geef in 24 uur 7 of 8 voedingen. Het voldoet echt zovaak niet aan de richtlijnen van flesvoeding... ik heb wel hele vette melk. En kindje is heel tevreden en groeit als kool.