14 Reacties

18 dagen geleden

Op de opvang valt hij zelfstandig in slaap, thuis soms🤣🤣. Op zijn buik leggen en toch echt even max. 10 minuutjes laten mopperen doen ze daar. Mopperen is bij onze zoon duidelijk anders dan huilen. En zijn buik is voor hem ook ideaal. Ohwja en white noise staat altijd aan.

18 dagen geleden

Onze dochter hebben we 3 maanden in slaap moeten wiegen ongeveer en opeens wilde ze dit niet meer. Ze begon te spartelen in onze armen en werd heel onrustig. Toen maar gewoon in bed gelegd, draaide op haar zijtje, duimpje in en ze sliep. En sindsdien wiegen we haar niet meer en slaapt ze zelfstandig☺️. Soms brabbelt ze nog in bed, maar valt ze een halfuur later gewoon in slaap.

18 dagen geleden

Hier ook dat het op de opvang wel lukte 😅 Bij nr. 1 heb ik van alles geprobeerd, vanaf 6 maanden ging het toen iets beter. Toen bleef ik erbij zitten tot ze sliep. Nr. 2 gaf op een ogenblik zelf aan dat hij niet meer gewiegd wilde worden, hij werd onrustig in m'n armen en rustig als ik hem in bed legde. Maar dat was ook pas toen hij een maand of 10 was 🤭 Nr. 3 kan ik gewoon wakker wegleggen.... 😶

18 dagen geleden

Hier 2e kindje die ook begon te spartelen in mijn armen en in bed zelf in slaap wilde vallen. Terwijl de 1e met 4 jaar nog steeds dat er iemand naast haar ligt om in slaap te kunnen vallen dus ik denk dat het ook wel aan karakter van het kindje ligt

18 dagen geleden

Hier ook alleen maar moeten wiegen of in de draagzak. Los van het slapen wilde hij ook nooit liggen in de box o.i.d. Het was dus erg zwaar op een gegevenmoment. Toen hij 3 maanden was hebben we langzaam geprobeerd zijn dutjes in zijn eigen bedje te laten doen. Dit hebben wij middels de 4S methode gedaan. Er komen wat traantjes aan te pas zo nu en dan, maar hij slaapt nu alle dutjes in bed en ook de nachten gaan goed.

17 dagen geleden

Hier precies hetzelfde! We zijn gaan slaap trainen met de pick up, put down methode. Start was zwaar en zeker ook tranen, maar na zo’n 2/3 weken lukt het zelf in slaap vallen. Inmiddels leggen wij de kleine man weg en valt hij zelf in slaap in zijn eigen bedje.

17 dagen geleden

Hier ook minimaal 2 en denk eerder 3 maanden gewiegd. Tot hij het op een gegeven moment opeens niet meer verschrikkelijk vond om wakker in bed gelegd te worden, denk rond de 3 maanden. Sindsdien kan hij zelfstandig in slaap vallen zolang hij z'n speen maar in heeft. Moeten wel vaak het speentje terug stoppen omdat hij die uit trekt tijdens het in slaap vallen.

17 dagen geleden

Hier een baby die amper sliep - geen speen wilde en enkel voedend in slaap wilde vallen. Voedingsritme omgedraaid van dag naar nacht. Moedermaffia kom maar haha maar wij hebben een mild schemaatje aangehouden met gecontroleerd laten huilen. 2 min huilen. 2 troosten en dan weer 2 en dan 2x 3 min. De eerste keer duurde het 45 met veel tranen maar de keren erna binnen 20 minuten sliep hij !! Te bizar zelf in slaap vallen. Nooit bedacht dat hij het ging kunnen. Ik zou het echt aanraden om dit te doen. Huilt nu überhaupt minder omdat hij niet moe is en ik ben ook niet gestresst dus ik denk dit toch echt een positief effect is op ons hele gezin :)

17 dagen geleden

Reactie op Rjt2022

Hier een baby die amper sliep - geen speen wilde en enkel voedend in slaap ...
Wordt je andere kjnd dan niet wakker?

17 dagen geleden

Kom maar op met de opmerkingen! 😅 Maar het hielp wel. Hier ook met oudste dochter die wilde maar niet slapen. Op advies van consultatie bureau om het 15 de kamer inlopen. Aai over de bol, ssssssh geluiden, zeggen dat t goed is en weer weg lopen. Dit heeft 2 weken geduurd. En ze sliep zelf standig. Jongste dochter idem. Nu is het zo als ik de kamer in kom lopen haar weer op haar zij leg en hele ritueel. Slaapt ze de tweede keer. Bij me man dus niet omdat hij dit nooit heeft vol gehouden.

16 dagen geleden

Reactie op Jessie3110

Hier precies hetzelfde! We zijn gaan slaap trainen met de pick up, put down ...
Als je kindje eerder wakker word dan 45 min of 1,5uur in de middag. Start je dab opnieuw met sussen?

16 dagen geleden

Reactie op mbw90

Wordt je andere kjnd dan niet wakker?
Nee ! Toevallig vandaag ook de eerste avond dat er geen enkele traan werd gelaten en hij lekker ging slapen. Zo vrolijk wakker worden nu uit de dutjes enz! Wat een mega verschil

15 dagen geleden

Oohhh ik zou zo graag willen dat onze zoon zelf in slaap valt. ‘s Nachts kan hij dit wel als ik hem terugleg (meestal voed ik hem nog 2 keer), maar overdag hooo maaar. Zodra ik hem in zn bedje legt gooit hij steeds zn benen in de lucht en gaat hij uiteindelijk huilen. Ik wieg hem dan maar en dan leg ik hem wel nog wakker maar slaperig in bed en dan lukt het vaak wel, maar ook omdat we de co-sleeper heen en weer kunnen schommelen. Ik vind het ook zo lastig om hem te laten huilen 🥲🥲

15 dagen geleden

Ons zoontje van intussen 4,5 maanden vond het 's avonds naar bed gaan altijd lastig (sowieso inslapen kon hij niet zelfstandig) . Het is een temperamentvol mannetje en het naar bed brengen gaf altijd weerstand. Zelf in slaap vallen kon hij niet. Eerst wiegden wij hem, maar hier gaf hij steeds meer weerstand tegen. Daarna zijn we hem in slaap gaan voeden (fles) en eventueel op zijn billen tikken en sussen daarna. Dat ging meestal heel goed. Intussen merken we dat hij daar ook minder goed op in slaap valt, hij is dan wel rustig, maar slaapt niet in. Uit frustratie hebben we hem daarom een keer maar in bed gelegd en toen is hij zelf rustig in slaap gevallen. Dit lukt nu steeds vaker. Hij kan sinds een aantal weken goed op zijn vingers sabbelen (speentje heeft hij nooit veel mee grdaan). Dat helpt hem erg om rustig te worden en in te dutten heb ik het idee. Overdag lukt het nog niet zo goed, dan leggen we hem in de moonboon. Een gouden oplossing om ze overdag makkelijk te laten slapen. Hierdoor slaapt hij ook langer en wiegen is niet nodig. We leggen hem er wakker in, door de moonboon valt hij in slaap. Ik denk dus dat het kind zelf een vermogen heeft om langzaam te leren zelfstandig in slaap te vallen en dat je het zult merken als ze eraan toe zijn. Wij hebben vooral gezocht naar manieren om de tijd die je moet overbruggen voor je daar bent zo makkelijk mogelijk te maken. Het in slaap voeden voor de nacht en de moonboon overdag zijn hier de "overbruggingsoplossingen" die ons veel rust hebben gegeven. Ons zoontje is na de kraamweek (toen hij wel makkelijk 3 uur lang in de box e.d. sliep) nooit meer zelfstandig in slaap gevallen, maar sinds kort valt hij soms tijdens het spelen in de box in slaap. Het is een kort slaapje dan, maar toont wel aan dat het vermogen het zelf te kunnen aan het groeien is. Heel veel succes met jullie kleintje!