8 Reacties

één maand geleden

probeer eens 1 hapje, ze hoeven niet meteen een hele maaltijd te eten he!

één maand geleden

Mijn zoon heedt geen KMA maar wel darmproblemen, heeft al 4 klysmas gehad en heel lang aan de forlax gezeten. Geen duidelijke oorzaak gevonden, gewoon gevoelige darmen denkt men. Ook veel last van winderigheid Ik ben sindskort gestart met hapjes, denk nu 1 maand. Maar die winderigheid is een stuk minder, niet afwezig maar toch. Ook is zijn ontlasting ineens veel normaler en perst hij minder dan eerst tijdens t poepen, vaak merk ik nu niet eens dat hij heeft gepoept. Ik was heel heuverig en dacht net als jij ook maar later te starten ivm die darmen. Zelfs de kinderarts adviseerde te wachten. Achteraf had ik dit eerder moeten doen.

één maand geleden

Reactie op SietskeJulia

probeer eens 1 hapje, ze hoeven niet meteen een hele maaltijd te eten he!
Klopt! Ik zou sowieso maar starten met 1 ijsblokvormpje, is ongeveer 20gr.

één maand geleden

Reactie op kiroet30

Mijn zoon heedt geen KMA maar wel darmproblemen, heeft al 4 klysmas gehad e ...
Oh, klinkt bemoedigend! Bedankt om je ervaring te delen.

één maand geleden

Hier ook heel huiverig met starten. Mijn dochtertje heeft ivm veel blaasontstekingen al drie antibiotica kuren gehad en daardoor zijn haar darmen ook echt niet oké. Ik ben sinds twee dagen toch gestart. Ze is van 25 april. Ik dacht moet ooit starten, merk wel meer scheetjes en krampen maar denk dat ik het even de kans moet geven. Ze moet er toch doorheen binnenkort …

één maand geleden

Reactie op inge42

Hier ook heel huiverig met starten. Mijn dochtertje heeft ivm veel blaasont ...
Ik moet eerlijk zeggen, dat schreef ik er niet bij, dat de 1e week bij m'n zoon ook die winderigheid en wat krampjes erger werden. Maar dacht ik moet er toch een keer aan en wellicht hier even doorheen. En dat was ook zo, uiteindelijk gaat het nu erg goed allemaal. Al poept hij nu vaak rond 6 uur in de ochtend en dan wil de prins op de ert toch echt een schone broek 😆

één maand geleden

Reactie op kiroet30

Ik moet eerlijk zeggen, dat schreef ik er niet bij, dat de 1e week bij m'n ...
Goed om te lezen! Nou zes uur is mevrouw en haar broer toch al wakker dus dat is prima haha. Hoop dat het bij ons ook snel verbeterd, want ze vind het erg lekker en leuk!

één maand geleden

Hi! Onze dochter zit ook aan pepti voor KMA. Ik was ook super huiverig, doordat ze de eerste weken ontroostbaar was van de kramp. Daarbij speelt mee dat onze zoon (nu 2,5 jaar) erg moest wennen aan hapjes en wel kramp heeft gehad, zonder dat hij KMA had. Wij zij nu bij 5 maanden begonnen (expres een maandje later dan bij onze zoon destijds) en doen het echt op het gemakje. We geven gewoon een aantal dagen hetzelfde en echt maar een ijsklontje. Dus heel laagdrempelig. Dit gaat heel goed!! Ze heeft geen last en vindt het super lekker. Onze zoon vond het destijds ook gewoon nog niet lekker en was er met 4 maanden achteraf ook niet aan toe. Ik zou gewoon heeeeel rustig aan kijken hoe het gaat :)