Hoi allemaal,
Wij hebben een zoontje van bijna 4 weken. Is een tevreden mannetje slaapt overdag erg veel en komt om de 3 uurtjes voor zijn fles. Het slapen ging goed tot een paar dagen geleden. Hij krijgt rond 22:00 zijn laatste fles, bakeren hem in en gaan slapen. Dit eerste deel van de nacht gaat goed en slaapt hij prima. Dan krijgt hij rond 03:00 een fles daar komt hij zelf voor. Vanaf dan is het drama. Erg veel onrust, kreunen, huilen, scheetjes . Wil zich echt uit de inbakerdoek wurmen. We wiegen hem veel en leggen hem dan bij ons, dan is hij wel rustiger. We hebben nu alleen zelf maar 3 uur slaap per nacht en ook nog een peuter van 2.5 lopen dus de vermoeidheid gaat wel toe slaan…
Iemand tips of herkenning? Ik vind het ook zo apart dat het altijd na die nachtfles is. Daarvoor is er niks aan de hand…
Ons zoontje had dit ook en die bleek voedselintolerantie te hebben. Maar dat lijkt me in jullie geval niet logisch, aangezien jullie zoontje nog maar 4 weken oud is en kunstvoeding krijgt.
Wel een kleine tip: ik ga zelf naar bed als het laatste kind naar bed is. Dat scheelt weer wat broodnodige uren slaap.
Herkenbaar, die van ons had dat ook een periode. Helaas heb ik geen tips om te verhelpen, wel van praktische aard:
Eerder naar bed zodat je al wat uren pakt en zodra de baby wakker is de uren verdelen, zodat jullie beiden toch nog iets kunnen slapen.
Hier was het een fase.. hopelijk bij jullie ook! 🍀
Hier ook en dat met borstvoeding, ik denk dat het komt door het lange plat liggen en de lucht dan gewoon helemaal niet weg kan, overdag beweeg je en daarmee hij automatisch ook gewoon echt meer
Hier ook en met borstvoeding. Ik denk ook toch echt krampjes. Hier ligt ze vaak het 2e deel van de nacht op mijn borst. Dan blijft het nog wel onrustig, maar we slapen wel wat meer. Als de krampjes verdwijnen zal dit ook wel weggaan
Heftig hè!
Ik ben nu zelf 4 dagen koemelk vrij aan het eten (geef borstvoeding)en ik merk een wereld van verschil! Eerst was ik echt de wanhoop nabij dus ben echt heel blij dat ik erachter ben waarom hij zo’n last had