11 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook pijn op dezelfde plekken. Via de verloskundige en bekkenfysiotherapeut erachter gekomen dat dit inderdaad bij het bekken vandaan komt. Nu heb ik speciale oefeningen en ga ik eens per 2 weken voor een manuele behandeling naar de bekkenfysio. Dan behandelen ze alle pijnpunten middels massage en drukpunten. Wat bij mij zorgt voor een pijnvrij momentje is de vlinderpositie: plat op je rug liggen en je voeten naar je billen trekken. Vervolgens je knieën uit elkaar laten vallen. Dat een paar minuten per keer vasthouden. Verder werkt bij mij afwisseling van houding: even lopen, even zitten, even liggen etc.

2 jaar geleden

Hier al vrij vroeg bekkenpijn gekregen. Bij mij helpt warm houden heel goed. Dus warme douche of kruikje. Ook tijdens het slapen een platte kussen onder mijn buik en een kussen tussen mijn benen en tegen mijn rug. Heb mijn buik ook laten tapen. Ik kreeg het advies om wel te blijven bewegen maar ook op tijd rust nemen wanneer het niet gaat. Liggen is dan het fijnst. Ik sport bij de fysio zelf. Ik heb ook ischias dus dat wordt ook elke week behandeld.

2 jaar geleden

Klinkt als overbelasting door (ook) te veel zitten. Er komt dan te veel spanning op de spieren rond je stuitje. En wellicht in combinatie met te slappe bekkenbodem spieren, maar dat was in mijn geval. Wat ideetjes: - tripje naar de bekkenfysio, die kan het ook voor je los masseren - ontspannend door echt te gaan liggen, evt in bad of met een kruik. - zitten op een fitness bal - gaan liggen op je rug met je benen in een ruit vorm, knieën naar buiten laten vallen, voeten tegen elkaar aan. Je zet je bekken dan vast en rekt je liezen op, ook handig voor je bevalling later. Evt. Kussens onder je knieën als het niet lukt om je ontspanning te vinden. Succes!

2 jaar geleden

Dit zou het zo maar kunnen zijn. Naast alle gegevens tips vind ik zelf het YouTube kanaal Pregnancy and Postpartum TV heel chill (op aanraden van mn fysio). Hele fijne oefeningen!

2 jaar geleden

silsolutions van Vitakruid kan ook helpen!

2 jaar geleden

Silsolutions heeft hier ook heel goed geholpen!

2 jaar geleden

Heel herkenbaar! Komt bij mij vanuit mijn bekken. Bekkenfysio helpt goed, maar het wordt wel steeds erger helaas.. ben de weken aan het aftellen (net 30 weken zwanger en vanaf week 20 hier last van).

2 jaar geleden

Dankjewel voor jullie verhalen en tips! Hopelijk helpt het. De laatste loodjes zijn het zwaarst zullen we maar zeggen, maar alles voor de kleine natuurlijk!

2 jaar geleden

Het zou ook te maken kunnen hebben met indalen van de baby, ik heb daar ook enorme rugpijn van gekregen. Nu de baby is ingedaald is die pijn ook een stuk minder.

2 jaar geleden

Met week 18 gestopt met werken. Door bekkenpijn. Last van stuitje. Dit staat allemaal met elkaar verbonden. Vorige maand bij bekken fysio geweest. Geeft oefeningen mee die veel helpen.

2 jaar geleden

Hii, een tripje aan de bekkenfysio icm een osteopaat en het aanpassen van je houding hielp bij mij enorm! Er is ook een verschil tussen bekkenpijn en bekkeninstabiliteit maar daar kan de osteopaat je wel goed bij helpen. Bij mij heeft ze met kraken meer ruimte in m’n rug gemaakt een aantal keer en de spieren rondom het gebied behandeld ze ook wat voor verlichting zorgt. Naast een slappe spieren kan het ook komen door een bekkenbodem die juist te gespannen is en daardoor niet meer optimaal functioneert. Wat anderen al zeiden, de vlinder houding kan ook zorgen voor een soort reset van de bekken en de fysio kan je wat andere oefeningen geven om juist te versterken of te versoepelen.