14 Reacties

6 dagen geleden

Misschien vanwege de prikkels die daar meer aanwezig dan thuis? Onze dochter slaapt ook langer op de opvang hierdoor!

6 dagen geleden

Ik ben jaloers haha. Heerlijk toch als ze zo goed kan slapen daar!

6 dagen geleden

Mijn dochter van 5 maand doet precies hetzelfde. Ze slaapt heel veel bij de opvang. Ik denk dat het komt door de drukte daar, dat ze meer moe is. Mijn zoon (nu 2,5 jr) sliep ook rond die tijd veel meer bij de opvang dan thuis. Hoe ouder hij werd hoe meer zijn slaappatroon hetzelfde werd als thuis. Hopelijk stelt dit je gerust!

6 dagen geleden

Er is continue geluid en beweging op de opvang dus ze hebben elk dutje heel wat te verwerken. Liever lekker slapen en verwerken ipv overprikkelt thuiskomen denken wij altijd maar

6 dagen geleden

Merk je veel verschil in de nachten? Want ze kunnen eigenlijk nu nog niet echt teveel slapen. En de opvang is zo anders als thuis, dus ik denk dat ze t dan ook gewoon nodig heeft.

6 dagen geleden

Mijn dochter slaapt ook veel op de opvang! Ze is overmorgen 5 maanden oud en gaat nu 4 weken, waarvan 2 weken 2 dagen en 2 weken 3 dagen. Sinds deze week slaapt ze ineens zo'n 4 uur per dag op de opvang. Ik wijt het aan gewenning en de prikkels, maar Ik denk ook dat de slaapregressie op z'n einde loopt en ze daarom ook beter slaapt.

6 dagen geleden

Reactie op Moniqueodd

Mijn dochter van 5 maand doet precies hetzelfde. Ze slaapt heel veel bij de ...
Ja, fijn om te horen.. dankjewel :)

6 dagen geleden

Reactie op Knuffeldoekje

Er is continue geluid en beweging op de opvang dus ze hebben elk dutje heel ...
Ja, eens hoor.. maar het was zoveel dat ik even twijfelde

6 dagen geleden

Reactie op D1908

Merk je veel verschil in de nachten? Want ze kunnen eigenlijk nu nog niet e ...
Nee, ik merk het niet echt.. maar vooral zo’n enorm verschil met thuis

5 dagen geleden

Heel goed dat ze zo lekker slaapt! Zo lang ze nog goed in nacht slaapt, lekker laten slapen. Ik heb 2 verschillende kindjes. De een sliep maar 3x 30 minuten (thuis en op de opvang) tot 6 maanden en kwam altijd overprikkeld thuis van de opvang. Moest gelijk even in de draagzak een powernap doen. Nummer 2 slaapt minstens 3 of 4 uur en is veel relaxter na een dagopvang.

5 dagen geleden

Reactie op Sunny D

Heel goed dat ze zo lekker slaapt! Zo lang ze nog goed in nacht slaapt, lek ...
Vannacht was ze wel 2x wakker, en ook langer wakker dan normaal dus ik houd het wel even in de gaten. Maar wat iedereen zegt stelt me wel gerust :)

5 dagen geleden

Reactie op knoekie85

Vannacht was ze wel 2x wakker, en ook langer wakker dan normaal dus ik houd ...
Dat snachts wakker worden kan met zoveel andere dingen te maken hebben dan de slaapjes op de opvang. Misschien heeft ze wel mama-honger, of drinkt ze op de opvang minder en wil ze dat thuis inhalen (vooral bij BV gebeurd dat wel), of het waren juist veel prikkels waardoor ze meer slaap nodig heeft,maar lichter slaapt. Goed om het in de gaten te houden natuurlijk, en pin je niet vast op de precieze slaaptijden.

5 dagen geleden

Reactie op PlukHH

Dat snachts wakker worden kan met zoveel andere dingen te maken hebben dan ...
Ja, ik word soms ook gewoon onzeker door alle verhalen van mensen waarvan de baby precies van 8-8 slapt met 3 dutjes. En ons schema is ver te zoeken soms..

4 dagen geleden

Reactie op knoekie85

Ja, ik word soms ook gewoon onzeker door alle verhalen van mensen waarvan d ...
Hier zijn vaste tijden ook ver te zoeken hoor! Maar een soort ritme is er wel: wakkertijd van 1,5-2u. Voeding/trek overdag om de 3-4 uur, snachts meestal 1 nachtvoeding. Maar de slaaptijden wisselen. Soms overdag alleen maar blokjes van 45 min, andere dagen 2x2,5 uur en alles er tussenin. Voedingstijden wisselen ook. Soms is de nachtvoeding om 05u en dan wil ze pas om 08.30 weer, andere dag nachtboeding om 01u en dan begint de dag met een voeding om 06.45 . Kortom: dat vastr tijden ver te zoeken is herken ik helemaal! Maar we hebben wel een soort ritme, en zolang zij blij is is dat helemaal prima