Ik baal zo erg dat ik moest stoppen met borstvoeding geven, maar heb het wel geaccepteerd en een plek gegeven. Alleen nu is het zo dat onze baby veel en veel te veel flesvoeding drinkt. De standaard rekenformule voor flesvoeding aanhoudend. En dan niet 1 of 2 flesjes maar echt wel 3 of 4 per dag meer dan 'mag'. Totaal zo'n 300 a 400 cc te veel. Ik weet dat het richtlijnen zijn maar deze hoeveelheid voelt ook gewoon niet oke.
Onze baby drinkt overdag nog om de 3 uur. Wordt zelf wakker rond 22.30/23.00 en in de nacht ook nog 1 of 2 keer. Is echt enkel en alleen weer in slaap te krijgen met een fles. Heb de afgelopen maanden voor mijn gevoel alles al geprobeerd maar als we hem geen fles geven blijft hij krijsen. Wil geen speen.. in slaap wiegen lukt niet want hij stopt niet met huilen. Klein flesje in de nacht accepteerd hij ook niet. Vurig karakter ook helpt zeker niet mee haha.
Al geprobeerd grotere flessen of juist meer tijd er tussen overdag maar geen effect nog. Ik probeer hem overdag te geven wat hij zogezegd nodig zou hebben zodat hij dan in de nacht minder zou komen maar toch lijkt dit nog niet genoeg.
Ivm verstoppingen en reflux krijgt hij Omneo met jhbpm.
Voor mijn gevoel is de fles nu alleen een slaapassociatie voor de nacht maar hoe dit te doorbreken.
Wat zouden jullie doen?