11 Reacties
2 maanden geleden
Ik heb een huilbaby, daar lopen we voor bij de kinderarts, maar is helaas niet 1-2-3 weg. Ik ga als het erg is en ik trek het thuis niet naar plekken waar ik me fijn voel. Wij hebben een heel chill koffietentje in de buurt, mega kindvriendelijk, waar ze alles doen als je kind huilt of iets nodig heeft.
Ook merk ik dat ik in het park veel liefdevolle blikken krijg van mensen die het begrijpen als ik tegen mijn zoontje praat om hem te troosten.
Je zou ook met je kindje en een vriend/vriendin weg kunnen gaan, dan heb je een soort back-up in hulp.
En een draagzak helpt hier ook, dan zit je kindje lekker dicht tegen je aan. En ons zoontje huilt dan minder en slaapt snel.
2 maanden geleden
Ik neem de draagzak mee vaak, ideaal. Kindje heeft daar zoveel nabijheid van.
Ben ook wel veel thuis hoor met m. Hij heeft veel rust nodig ook nu hij gestart is bij de opvang
2 maanden geleden
Ik herken het wel. "Laat haar maar lekker thuis in haar eigen bedje slapen." Dat cocoonen kan ook nog door de hormonen komen, lekker in je bubbel. Als het fijn voor je voelt: waarom niet? Bij de oudste ging ik met 6 maanden relaxed met haar op pad. Bij de middelste weet ik niet meer 😅 En nu bij de jongste heb ik die behoefte ook nog niet zo. Maar als het je beperkt: dan gewoon proberen. Soms moet je gewoon even ervaren hoe het is.
2 maanden geleden
Misschien idee om max een klein halfuurtje naar buiten te gaan. En dan naar een park of blokje om. En als dat goed gaat en goed voelt rustig opbouwen. Langer naar buiten of verder van huis.
Ik had het in het begin ook wel een beetje maar meestal huilt de kleine door ongemak of honger. Dus ik zorg ervoor dat hij gevoed en verschoond is voordat ik de deur uit ga ( en een extra flesje mee). Maar meestal gaat het goed. Hij slaapt veel ik de wagen. En het is ook helemaal niet erg om je baby even uit de wagen te halen op een rustig en hem/haar te troosten.
2 maanden geleden
Ik spiek mee op dit forum (ben in april 2025 uitgerekend), maar wil je even laten weten dat ik het juist alleen maar mooi vind als ik moeders met baby’s in een lunchtent zie bijvoorbeeld. Ik vind het superleuk om een baby’tje te zien en dat mama’s juist lekker op pad zijn met de kleine. Ook als de baby’s huilen ervaar ik er absoluut geen last van.
Met dit bericht wil ik je laten zien dat er vast een hoop mensen zijn die dit helemaal niet als vervelend ervaren als ze een huilend baby’tje naast zich hebben :)
één maand geleden
Mij heeft het geholpen om een cursus met de baby te gaan doen zoals een baby massage cursus, babyzwemmen of er is zelfs baby-muziek tegenwoordig. Zo kwam ik geforceerd de deur uit toen ze 6 weken was, ik vond het zelf ook heel spannend. En kwam je in een omgeving waarvan je weet dat daar veel baby’s komen. Ook al weet ik wel dat in lunch tentjes etc. Mensen het geen probleem vinden als je baby huilt, toch was dit voor mij een fijne veilige eerste stap om met je baby op stap te leren gaan. Hierna ‘durfde’ ik veel meer aan :)
één maand geleden
Probeer zelf rustig te plannen. Ga niet vlak voor een eet/drink moment en ook niet vlak voor het lange slaapje in bed.
Ga niet lang, wat kleine boodschapjes halen of even een rondje lopen door het park of dorp/stad.
Ben je zelf niet ontspannen of merk je dat je kleintje onrustig wordt ga je weer naar huis.
Gaat het goed kun je dit gaan uitbreiden op eigen inzicht.
Ga genieten en show je kleintje de buitenwereld, er is voor die kleintjes veel te zien. Dat kunnen ook al de blaadjes aan de bomen zijn die dansen in de wind☺️
één maand geleden
Ik ben de eerste weken vooral naar plekken geweest waar je makkelijk weg kan als de baby onverhoopt gaat huilen en niet te troosten is: restaurant van de IKEA of van de Hema, de ijssalon, dat soort dingen. Ook hebben wij ons zoontje wel meegenomen, ook al huilde hij de eerste twee maanden moord en brand vanwege verborgen reflux. Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar hij is nu zo ontzettend relaxed, maakt niet uit hoe druk de omgeving is. Misschien is het dus ook gewenning en wordt het steeds makkelijker als je vaker op pad gaat!