16 Reacties

4 maanden geleden

Hee hoi wat vervelen voor jullie en je dochtertje, onze dochter van 5 april heeft dit ook en ondervind hiervan heel veel ongemak en huilt heel veel.. osteopaat 3x bezocht, leek iets te helpen maar nu weer terug bij af.. wij zijn doorgestuurd naar de kinderarts, die bezoeken wij aankomende maand Veel succes!!

4 maanden geleden

Wij zijn ook bij de osteopaat geweest en helaas alleen veel geld armer. Wij hebben via de kinderarts maagzuurremmers gekregen en nu een heel ander kind, die pijn is van het zuur wat omhoog komt. Dus een osteopaat gaat die pijn aan de slokdarm niet verhelpen als het zuur omhoog blijft komen.

4 maanden geleden

Hier bij de osteopaat geweest en hij gaf juist aan dat hij denkt dat het verborgen reflux is en dat een osteopaat dat niet gaat kunnen verhelpen en dat we beter contact op kunnen nemen met het consultatiebureau of de arts om te kijken of er iets aan zijn voeding veranderd kan worden!

4 maanden geleden

Hier ook een kindje met verborgen reflux. Osteopaat kon niets voor ons betekenen hierin. Inmiddels bij de dokter geweest en sinds 2 weken hebben wij nexium.

4 maanden geleden

Wij hebben Pedippi voorgeschreven gekregen. Een maagzuurremmer. Hier ook geen succes bij de osteopaat. Pedippi in combinatie met Nutrilon AR lijkt nu een goede combi. Als dit toch veranderd dan gaan ze verder kijken. 👀

4 maanden geleden

Onze dochter is ook van 30/4 en heeft verborgen reflux. Van de kinderarts hebben we gaviscon voorgeschreven gekregen voor momenten waarop de het echt lastig heeft en pijn heeft. Bij de osteopaat hebben we ondertussen 2 afspraken achter de rug en binnenkort de derde behandeling. Ik vind het persoonlijk wel al een enorm verschil. Ze lijkt minder reflux te hebben, maar was ook vaak drama hierdoor wanneer we haar in het parkje wouden leggen. Is meer ontspannen nu. Krijst ook niet meer van de pijn... ik moet wel zeggen dat mijn bevalling niet vlekkeloos verlopen is en de osteopaat denkt dat dit hiermee kan te maken hebben. De bevalling heeft heel lang geduurd doordat ze niet door lijn bekken paste en is uiteindelijk geboren met denzuignap en heeft 8 dagen op de nicu gelegen. Door de bevalling had ze enorm veel spanning in de spieren in haar nekje en bovenrug (wat hoogst waarschijnlijk zorgt voor de verborgen reflux) Hierop werkt de osteopaat nu, alsook op haar maagje. Thuis doen we ook af en toe enkele oefeningen die we meegekregen hebben van de osteo. Ons heeft het allesinds al geholpen!

4 maanden geleden

Ik lees even mee. Ik zie veel reacties van mensen die medicatie hebben gekregen. Wij gebruiken al vanaf de derde week Nutrilon AR maar hij heeft er nog steeds heel veel last. Hoeveel last moet een baby hebben om in aanmerking te komen voor medicatie? Elke keer als wij CB spreken ‘hoort het erbij’. Ook heb ik gehoord dat het een symptoom kan zijn van KMA. Dat is bij jullie kindjes niet zo? Hoeveel last hebben jullie kindjes? Kunnen jullie het gedrag beschrijven tijdens en na het drinken?

4 maanden geleden

Het is namelijk ons eerste kindje en hebben geen referentie. We denken dat zijn gedrag normaal is.

4 maanden geleden

Reactie op CaliR

Ik lees even mee. Ik zie veel reacties van mensen die medicatie hebben gekr ...
Mijn zoontje krijste onophoudelijk, hij slikte veel, bellen blazen, hoesten en overstrekken. De ergste momenten waren na het eten. Troosten had geen zin. Urenlang rechtop met hem gelopen. Ik heb na 2 weken al aangegeven dat er iets met mijn kind was (dit is mijn tweede). 2 keer te horen gekregen dat het erbij hoorde. Toen in samenspraak met cb begonnen met Johannes broodpitmeel. Hier werd het slikken minder van. Verder bleef alles hetzelfde en liepen we dag in dag uit urenlang met hem rond. Tot ik 3 weken geleden weer naar de huisarts ben gegaan en heb gezegd dat ik het niet meer trok. Dat ik bijna zeker wist dat het om verborgen reflux ging en ik medicatie wilde proberen om dit anders uit te sluiten. Nu 3 weken verder en ik heb een compleet ander kind. Hij kan nu op zijn rug liggen, lacht veel en overstrekt niet meer. We kunnen hem nu in de nacht na een voeding ook gewoon wegleggen. Echt ik zou er op aandringen! Je niet af laten schepen want jij als moeder voelt dat er iets niet klopt en kent je kindje het beste. Het is zo sneu als ze pijn hebben. Succes ermee!

4 maanden geleden

Het cb raad me nu om te proberen johannes broodpitmeel uit te proberen.

4 maanden geleden

Reactie op Cherry92

Mijn zoontje krijste onophoudelijk, hij slikte veel, bellen blazen, hoesten ...
Onze dochter vertoonde exact hetzelfde gedrag!

4 maanden geleden

Reactie op CaliR

Ik lees even mee. Ik zie veel reacties van mensen die medicatie hebben gekr ...
Indikken wordt vaak juist afgeraden, mijn zoon kreeg er ook ontzettend krampen van. Ik heb aangedrongen bij de huisarts voor verwijzing kinderarts. Mijn zoon jankte echt non stop, de hele dag en na een voeding in de nacht deed hij er dan een uur over om in slaap te vallen door het maagzuur ook al staat t bedje schuin. Dus bij ons is t vooral veel huilen maar als je goed oplet dan hoorde ik hem heel vaak slikken, soms 2 uur na een voeding dat hij nog beetjes spuugde, maar ook slecht slapen overdag, heel snel wakker worden uit z'n slaapjes en eigenlijk altijd hysterisch wakker worden uit z'n slaapjes (omdat hij wakker werd van dar brandende zuur). Ik heb zo een ander kind met medicatie.

4 maanden geleden

Reactie op kiroet30

Indikken wordt vaak juist afgeraden, mijn zoon kreeg er ook ontzettend kram ...
Dit herken ik. Wij hebben nu ook een heel ander kind. Wij merkten het vooral aan de voedingen. Geregeld alleen veel en kleine flesjes willen drinken, veel gillen en huilen. We zijn eerst gaan indikken met Johannes broodpitmeel, toen met Hero comfort begonnen (kreeg daar onwijs diarree en krampen + ging nog meer teruggeven). Toen weer gaan verdikken, maar dat werden enorme krampen. Nu dus Nutrilon AR en Pedippi. Mocht dit niet werken dan is het advies Nutrilon Pepti.

4 maanden geleden

Sorry dat ik inbreek op dit topic. Ben even benieuwd of de moeders die nexium geven aan hun baby. Ook merken dat ze hier buikpijn of obstipatie van krijgen? Mijn dochtertje heeft erge last van reflux en heb nexium gekregen. Alleen arts waarschuwde voor buikpijn

2 maanden geleden

Reactie op inge42

Sorry dat ik inbreek op dit topic. Ben even benieuwd of de moeders die nexi ...
Mijn zoontje heeft altijd al wat meer moeite gehad met zijn ontlasting. Naast de nexium kreeg hij ook jbpm door de fles. Dus ontlasting is sowieso dikker. Durf daarom niet te zeggen of dit ook door de nexium kan komen. Al met al zou buikpijn hier niet opwegen tegen de klachten van verborgen reflux.

2 maanden geleden

Mijn zoontje heeft daar geen last van gehad. Zit ook aan de nexium