10 Reacties

2 maanden geleden

Hier ook verborgen reflux, jbpm geprobeerd van de Holland en barret en nutrition werkte beide niet kreeg hij krampjes van. Ik begin de avond ritueel ook tussen 7-7.30 en ook bad pyjama boekje en flesje. Zit nu nog steeds met de kleine tot hij slaapt😅 + ik denk ook slaapregressie. Of het door reflux komt of toeval geen idee maar bij mij is dus de avond ritueel en slapen heel mijn avond mee vol gemaakt

2 maanden geleden

Ik houd hem overigens wel nog rechtop na de fles in bed. Maar dat is ook nodig want zonder mij slaapt hij écht niet. Maar geen half uur!

2 maanden geleden

Goed dat je een afspraak bij de huisarts hebt gemaakt. Verdik je de voeding toevallig al iets? En staat het bedje wat schuin?

2 maanden geleden

Reactie op Robertaa

Goed dat je een afspraak bij de huisarts hebt gemaakt. Verdik je de voeding ...
Nee niet verdikt want geef live bv en als ik de fles geef dan drinkt hij kleine beetjes en ben ik continu bezig met eten geven. Bedje omhoog werkt niet

2 maanden geleden

Ik was ook hele avonden en nachten met mijn zoontje bezig. Sinds gebruik van nexium kan hij goed zelfstandig in slaap komen en in de nacht na een voeding direct weg leggen. Ik zweer echt bij een maagzuurremmer voor verborgen reflux. Ik heb een compleet ander kind. Vrolijk en geen gekrijs meer.

2 maanden geleden

Ik heb bij mijn andere kindje omeprazol gehad en dit was ook de redding. Zeker bij de borstvoeding ook. Wat ik je wil meegeven is dat je best wel laat bent met de medicatie. Wij kregen het zo tussen de 3 en 4 maanden en moesten met 5 maanden alweer afbouwen. Zodra je kindje hapjes gaat krijgen en andere minder vloeibare dingen en rechtop gaat zitten zul je zien dat de reflux ook snel verdwijnt. Je kan altijd nog even wachten met alles rondom slaap tot de reflux wat verdwenen is.

2 maanden geleden

Bij de eerste kregen we een paar dagen na starten van nexium een compleet andere baby. Daarvoor wilde ie absoluut niet plat (niet in zijn of ons bed, niet op het verschoonkussen, niet in de kinderwagen, niet in de box, niet in bad) en stond echt alles extreem schuin bij ons. En de draagzak was hier echt heilig. Hier in huis liggen alle kinderen voor 19uur in bed, dan slapen ze over het algemeen heel erg goed. Als ze er later in liggen wordt de avond vaak een drama. Misschien is dat nog het proberen waard? Eerder beginnen met het avondritueel zodat ie eerder in slaap kan vallen?

2 maanden geleden

Reactie op joylove1994

Nee niet verdikt want geef live bv en als ik de fles geef dan drinkt hij kl ...
Volgens mij kun je ook wat verdikking met lepeltje geven voor de borstvoeding.

2 maanden geleden

Reactie op Robertaa

Volgens mij kun je ook wat verdikking met lepeltje geven voor de borstvoedi ...
Ja klopt maar vind het een gedoe. Had het al opgezocht en dan moet je voor de voeding en na de voeding doen. Maar dat zou betekenen dat ik hem wakker moet maken om jbpm te kunnen geven. Is niet erg maar dan wilt hij weer drinken ja dan schiet het niet op

2 maanden geleden

Vervelend die verborgen reflux. Merk je het zelf ook? Mijn baby heeft er ook last van gehad, tussen de 3 en 4 maanden vooral, toen ging ze meer met haar benen schoppen en werd het echt erger, dan raakte ze in paniek en daardoor moest ze ook weer meer slikken, echt sneu. Wij zijn toen een deel van de voedingen gaan indikken, was al beetje aan het afbouwen met borstvoeding. Dus deed met de gekolfde melk en flesje kunstvoeding indikken met Johannesbroodpitmeel en de live borstvoedingen niet (want idd veel gedoe met dat plakkerige papje haha). Heb wel het idee dat het nu een stuk beter gaat, of het door het indikken komt, of doordat het klepje nu beter sluit weet ik niet, zal wellicht een combinatie zijn. Maar het gaat waarschijnlijk echt beter worden. Het rechtop houden hebben we hier ook niet altijd gedaan als ze na de voeding in slaap viel, hield haar dan soms nog wel even beetje schuin omhoog ipv direct plat. Maar voed ondertussen nadat ze wakker wordt ipv voordat ze gaat slapen. Dus dat zelfstandig in slaap vallen komt vast wel! Het huilen bij naar bed brengen is hier nu ook veel minder, maar dat had ook even tijd nodig en het lukte steeds een beetje sneller en met minder huilen. Hopelijk heeft je gesprek met de huisarts een fijne uitkomst, maar weet in ieder geval dat het echt beter gaat worden!! Succes :)