20 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Natascha_
Even een kort vraagje. Weten jullie misschien als je hartslag hoger is, je ...
Nee
2 jaar geleden
Reactie op Minime242
Ik heb een hartslag in rust van rond de 95, is dit iets om zorgen over te m ...
Als ik Google is de normale hartslag in rust tussen de 60 en 100. Dus ik denk niet echt iets om je echt zorgen over te maken. Maar dat hangt wellicht ook af van hoe je hartslag voor de zwangerschap was.. weet je dat misschien? Zo was die van mij tussen de 50-55 voor de zwangerschap en nu rond de 60-63. Ik zou voor mezelf dan 95 wel wat hoog vinden en het dan toch even voor de zekerheid laten checken. Stel ik zou voor de zwangerschap een hartslag van 85 hebben dan zou ik een hartslag van 95 heel normaal vinden.
2 jaar geleden
Ik heb dat inderdaad ook gelezen, maar ik zie het bij mezelf niet terug. Alleen begin augustus (toen was ik 3 a 4 weken pas) was hij hoger. Nu met 12 weken zoals hij altijd was, rond de 65.
2 jaar geleden
Reactie op Minime242
Dat is prima hoor, normaal hartritme is tussen de 60 en 100 slagen per minuut. In de zwangerschap kan hij inderdaad oplopen, kijk er niet raar van op als hij af en toe boven de 100 komt, komt ook erg vaak voor😊
2 jaar geleden
Hier ook, was ook bij mijn eerste zwangerschap zo. Tweede trimester werd hij lager, doordat de hormonen wat zakken.
2 jaar geleden
Reactie op Evelienpp93
Ik heb dat inderdaad ook gelezen, maar ik zie het bij mezelf niet terug. Al ...
Ja tweede trimester heb ik ook in beide zwangerschappen dat ik weer meer richting normale hartslag ga. Of iets hoger. Maar niet meer zo hoog als eerste trimester door de hormonen
2 jaar geleden
Hier ook. Van 67 in de nacht naar zo’n 75.
Na de zwangerschap weer naar beneden. 😊
2 jaar geleden
Reactie op Natascha_
Even een kort vraagje. Weten jullie misschien als je hartslag hoger is, je ...
Nee. Je kunt een hogere hartfrequentie hebben maar je bloeddruk kan dan nog steeds normaal zijn.
2 jaar geleden
Reactie op Minime242
Hoe voel je je erbij? Als je je toch zorgen maakt, gewoon even contact opnemen met een arts. Wat had je voor de zwangerschap? Het kan prima zijn, maar het is ook niet erg om het wel bespreekbaar te maken.
Mijn hartslag is met ongeveer 20 gestegen naar 80 in rust en ik voel me soms toch best naar door de hartkloppingen.
2 jaar geleden
Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik rond de 35 weken af en toe zelfs een hartslag van 130 in rust. Verloskundige gebeld en kon geen kwaad zei ze
2 jaar geleden
Reactie op Myraella
Hoe voel je je erbij? Als je je toch zorgen maakt, gewoon even contact opne ...
Ik voel mij er niet slecht door. Soms heb ik wel het gevoel dat ik het zelf ook echt voel als ik in bed lig. Maar verder geen klachten. Ik hou het gewoon een beetje in de gaten. Dank je