19 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben het verschoonkussen van de hema, is van plastic. Wel altijd een katoenen hoes eromheen, die we regelmatig verwisselen. Het verschoonkussen zelf is makkelijk schoon te maken bij evt ongelukjes, de hoes doe je dan gewoon in de was.
2 jaar geleden
Ik heb de Leander Matty op mijn wensenlijst staan! Dit is een soort schuimrubber met een stevige onderkant met antislip. Je kan ze gewoon afspoelen en een hoes is dus niet nodig. De recensies die ik er over vond zijn goed! Mijn twijfel was vooral of het koud aan zou voelen voor de baby, maar ze zeggen in de recensies van niet of eventueel een doek te gebruiken.
Enige nadeel: de prijs. Maar als je een goed kussen met 3 hoezen koopt, zit je er ook ongeveer op. Op internet zijn ook vergelijkbare soorten te vinden voor net iets minder geld, maar ik vind deze het mooist.
Zaterdag ga ik naar babypark dus kan dan wat meer zeggen over hoe het in het echt aanvoelt etc.
https://www.babypark.nl/leander-waskussen-matty.html?color=522
2 jaar geleden
Reactie op Gerlinde3
Bij onze zoon legde ik over de hoes nog een hydrofiele doek heen. Mocht er ...
Dit! Dat raad de kraamhulp ook aan sowieso de eerste weken/maanden. Vind zo’n ding van 100 euro zó overdreven 😂 sorry hoor maar dat is echt geldklopperij…
2 jaar geleden
Wij hebben ook voor de Leander gekozen in cappuchino kleur! Ik vond het zelf heel prettig dat d'r aan de onderkant antislip zit. Wel wat duurder in aanschaf maar het neemt ook de lichaams temperatuur van de baby aan. We hebben hem al in huis
2 jaar geleden
Reactie op 24babywatcher
Dit! Dat raad de kraamhulp ook aan sowieso de eerste weken/maanden. Vind zo ...
Persoonlijk vind ik €100,- voor een verschoonkussen erg veel geld.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Na 3 jaar gebruik zijn de verschoonkussens die ik heb (HEMA enzo) nog steeds te gebruiken. Al is het aan de opstaande randen wel ingescheurd. Maar nog steeds te gebruiken. Een hoes eromheen en je ziet het niet.
Toen ik een babybadje met standaard kocht kwam er ook een kussen mee in dezelfde kleur.
Ik heb boven en beneden een verschoonkussen liggen. Dan hoef ik niet steeds naar boven om te verschonen.
2 jaar geleden
Wij hebben gewoon een goedkope vd prenatal en 4 goedkope hoezen. Indd in het begin heel lang een hydrofiel er over heen gelegd. En persoonlijk vind ik het echt niet veel werk om zo’n hoes te wassen. Als je er 4 hebt hoef je ze niet meteen te wassen. En je kunt evt de plastic verschoonmat alleen laten liggen met een hudrofiel doek er overheen als de hoesen allemaal vies zijn. Persoonlijk zou ik daar niet zoveel geld aan uitgeven!
2 jaar geleden
Wij hebben ook gewoon een simpele van plastic en 3/4 hoezen. 1 kussen beneden en 1 boven. In het begin inderdaad een hydrofiele doek er over heen. Vind het niet waard om veel geld aan uit te geven want bij mijn dochter verschoonde we haar op een gegeven moment overal en nergens met een hydrofiele doek onder.
2 jaar geleden
Plastic absorbeert niet, als er dan geplast wordt, trekt het meteen in de kleren van je kleine. Met een hydrofiel of hoes kun je de schade wat beperken.
Daarom toch de tip om niet alleen voor de plastic variant te gaan.
2 jaar geleden
Reactie op shauny1ebaby
Wij hebben gewoon een goedkope vd prenatal en 4 goedkope hoezen. Indd in he ...
Wij hebben inderdaad ook een verschoonkussen van de prenatal met 3 badstofhoezen. In het begin een hydrofiele doek erover heen gelegd zodat de hoes niet meteen vies wordt bij spugen of poepongelukjes.
Hadden deze gekocht bij mijn eerste zwangerschap en hij is nog steeds goed en netjes, dus nu alleen 2 extra hoezen bij gekocht.
2 jaar geleden
Reactie op -ohana-
Wij hebben inderdaad ook een verschoonkussen van de prenatal met 3 badstofh ...
Bij ons ook idd! Wij kopen alleen ook nieuwe hoezen
2 jaar geleden
Reactie op Evida1988
Of het geldklopperij is, is wel een beetje afhankelijk van de duurzaamheid, ...
Zo ver als dat ik kan zien heeft de Leander geen eco labels, is het vooral een ‘innovatief product’ en daar betaal je voor. Zeker een kwestie van smaak maar mijn 10,- euro verschoonmat gaat net zo lang mee als dit ding -dus daar gaat dan ook de duurzaamheid- als je er fatsoenlijk mee omgaat. Persoonlijk vind dit dan ook vooral een status dingetje.
2 jaar geleden
Reactie op 24babywatcher
Zo ver als dat ik kan zien heeft de Leander geen eco labels, is het vooral ...
Wat fijn dat je zo lang met een product voor tien euro kan doen! Hartstikke handig en zeker ook duurzaam ☺️. Ik vond met stof niet prettig. Wij hebben de leander ook in ons huis in Spanje, ben er helemaal weg van.