Hoi
Ik weet niet of er meerdere kindjes zijn.
Maar m'n zoontje van 3 weken is wat verkouden en heeft sinds een paar dagen een "vies" oogje.
We doen nu wel met afgekookt water en een doekje zijn oogje "schoonmaken"
Maar ben benieuwd wat jullie er aan doen
Hier ook van de week.. gekookt water met 1 drupje baby shampoo erin. Af laten koelen en dan met een watje schoonmaken. Volgende dag was het weg! Klinkt gek baby shampoo maar het werkt echt!
Mijn kindje had het vanaf dag 3 ofzo.. zkhs zeiden ze ooghoekje masseren en schoonvegen. Totdat arts vh cb zei traanbuisje, ook langs het neusje af naar beneden masseren, toen we dit deden was het de tweede dag al weg! Ik doe er even een foto bij
Ik heb hetzelfde als dat jij hebt met je kleine en we hebben afgekoeld gekookt water met een steriel gaasje steeds gebruikt. Het wordt echt al een stuk minder maar het is nog niet helemaal weg. Kraamzorg zegt dat 1 op de 4 kindjes dit hebben en dat het vanzelf weggaat.
Ik vindt het heel erg zielig voor hem, soms heeft hij gewoon moeite met oog ...
Ik snap het helemaal! Ik had er zelf ook erg moeite mee! De verloskundige kwam thuis langs en zij stelde me ook gerust. Maar paar dagen later moesten we langs de spoed voor een controle van de bult op zijn hoofd van de vacu眉mpomp en toen heeft ook de kinderarts ons gerustgesteld wat betreft zijn oogje. Ik kan het nu dus gelukkig iets meer losmaken. Het blijft allemaal nieuw aangezien het onze eerste is en alles waar de kleine last van lijkt te hebben, heb ik toch wel moeite mee.
Wij hadden hetzelfde in de eerste week. Op advies van de kraamhulp en consultatiebureau met een watje met warm water een paar keer per dag schoonmaken en dan gaat het vanzelf weg. Heeft bij ons geholpen.
Borstvoeding mee schoonmaken helpt goed. Is echt een wonder middeltje. En als je het schoonmaakt dan van buiten naar binnen geloof ik. Als het langer duurt dan 2 dagen moet je naar de huisarts toe zei de kraamzorg
Mijn baby heeft dit ook. Afgekookt water hoeft niet meer. Water uit de kraan is voldoende, scheelt je weer tijd. Maak het een paar x per dag schoon en heb 1x per dag een druppel borstvoeding erin gedaan. Opgevangen op een lepeltje en dat er voorzichtig in z鈥檔 ooghoek gedaan