14 Reacties

3 maanden geleden

Ook op ze armen

3 maanden geleden

Heeft hij op dat moment koude benen en armen? Ik had dit als kind zelf als ik het koud had, en mijn dochtertje heeft het ook

3 maanden geleden

Lijkt voor mij gewoon een gemarmerd huidje. Mijn baby’tje heeft dat ook weleens. Volgens internet is dat bij een gezond, vitaal persoon een teken van slechte doorbloeding en zou het na een kort verblijf in de warmte moeten verdwijnen. Zodra de bloedvaten weer verwijd zijn, stroomt er voldoende bloed door de aderen en krijgt de huid weer een egale kleur. Misschien dat je baby’tje het dus een beetje koud heeft?

3 maanden geleden

Reactie op ElineB1994

Heeft hij op dat moment koude benen en armen? Ik had dit als kind zelf als ...
Hey, nee hij heeft geen koude benen en armen.

3 maanden geleden

Reactie op Katootje17

Lijkt voor mij gewoon een gemarmerd huidje. Mijn baby’tje heeft dat ook wel ...
Hey, hij voelt niet koud aan. Dus het is niet iets waar ik me zorgen om moet maken?

3 maanden geleden

Als het weer verdwijnt als je hem iets warmers aandoet, zou ik mij geen zorgen maken - maar je kan altijd even de foto naar de huisarts sturen natuurlijk als je erg twijfelt en je gevoel zegt dat het niet goed is. Hopelijk kan die je dan geruststellen. Mijn baby heeft het in ieder geval ook weleens, maar ik kan het dan eigenlijk altijd relateren aan de kou. Dus ik weet niet wat het kan zijn, als je zeker weet dat je baby het niet koud kan hebben.

3 maanden geleden

Is een marmerhuidje. Heeft onze mini ook (eigenlijk continu, niet alleen als hij het koud heeft). Heb er op het CB 2 keer naar gevraagd en kreeg zowel van de verpleegkundige als van de jeugdarts te horen dat dit geen kwaad kan en dat veel baby's dit hebben 😊

3 maanden geleden

Bij babytjes kan het zo zijn dat de kleine vaatjes nog niet volledig ontwikkeld zijn, en dat is dan met name in de ledematen. Bij mn eerste zijn we naar de kinderarts geweest omdat een handje/armpje van haar juist steeds wat roder en dikker waren. En zij gaven mij dus aan dat zulke dingen hierdoor kunnen komen. Vgm moest dit rond de 1 jaar allemaal ‘normaal’ geworden zijn. Zou me er geen directe zorgen om maken

3 maanden geleden

Reactie op ElineB1994

Heeft hij op dat moment koude benen en armen? Ik had dit als kind zelf als ...
Nee dat heeft hij niet.

3 maanden geleden

Reactie op Katootje17

Als het weer verdwijnt als je hem iets warmers aandoet, zou ik mij geen zor ...
Nee hij voelt niet koud aan.

3 maanden geleden

Reactie op L_S

Is een marmerhuidje. Heeft onze mini ook (eigenlijk continu, niet alleen al ...
Super, ben gelijk gerust gesteld, heeft jou mini ook soms paarse blauwe benen als je hem optilt soms?

3 maanden geleden

Reactie op shauny1ebaby

Bij babytjes kan het zo zijn dat de kleine vaatjes nog niet volledig ontwik ...
Oke super dankjewel❤️, heeft jij kleine soms als je optilt blauwe paarse beentje niet vaak .

3 maanden geleden

Reactie op Sabiinaa

Oke super dankjewel❤️, heeft jij kleine soms als je optilt blauwe paarse be ...
Nee mn jongste niet, mn oudste had dus alleen een rood handje/armpje. Maar marmering heeft ook met doorbloeding van de haarvaatjes te maken dus ik verwacht dat daar hetzelfde voor geldt zoals ik had geschreven 😊

3 maanden geleden

Reactie op Sabiinaa

Super, ben gelijk gerust gesteld, heeft jou mini ook soms paarse blauwe ben ...
Alleen een beetje paarse voeten soms