7 Reacties
4 maanden geleden
Wij hebben er ook voor gekozen om in september met de auto op vakantie te gaan. Het lijkt me voor nu nog zo een gedoe om te gaan vliegen en ik houd zelf niet van vliegen dus we gaan lekker met de auto. We nemen wel een dakkoffer want er moet genoeg mee. Onze dochter is dan ook 5 maanden. We gaan eerst naar frankrijk en rijden dan naar een paar dagen door na spanje. We zijn 2 weken weg dan.
4 maanden geleden
Gewoon gaan. Locatie met wasmachine uitzoeken, waspods mee en dan hoef je maar 3 setjes kleren mee.
Wij reizen niet met kinderwagen, maar met draagzak. En een grote koffer met packingcubes. Dan houdt je het overzichtelijk.
Kinderwagen kun je ook huren. Google maar eens.
Wij gaan elk jaar naar Kreta, dit jaar met baby (4m) en kleuter.
4 maanden geleden
Wij gaan in sept ook vliegen. Wel grappig, ik denk juist dat dat met zo’n kleintje makkelijk is haha. Wij hebben met onze peuter van bijna 3 al aardige reisjes gemaakt, en hoe ouder ze werd hoe lastiger het was. Vooral rond de 1,5 jaar. Als baby vonden we het juist makkelijk. Lekker in de wandelwagen tot aan de gate, in de draakzak mee in het vliegtuig. Voeding in het vliegtuig geven en lekker knuffelen. Hoeveelheid spullen meenemen is inderdaad wel wat, maar als je naar een warme bestemming gaat heb je aan kleertjes etc toch niet veel nodig. Of je wast het tussendoor een x op de hand uit. En luiers kun je overal kopen
4 maanden geleden
Persoonlijk vind ik een lange autorit veel lastiger dan een paar uurtjes vliegen! Binnen Europa ben je met 2/3 uur al op bestemming en zit je met je billen in de zon☀️
Wij zijn net terug van een paar weken Spanje met een dreumes van 21 maanden en onze baby van begin april. We hadden alleen de kinderwagen mee en een draagzak voor de dreumes en bij aankomst hebben we een buggy gekocht, want die hadden we nog niet en wilde we sowieso kopen. In augustus gaan we naar Azië voor 4 weken en dan nemen we alleen de buggy mee (kan helemaal plat) en 2 draagzakken. Het fijne aan het vliegtuig is dat je je handen vrij hebt en met een beetje geluk slapen ze een groot gedeelte van de vlucht.
Qua spullen heb ik geleerd dat je eigenlijk vrij weinig nodig hebt! Onze kids dragen op vakantie vaak alleen maar rompers en de dreumes kon zich uren vermaken in het zwembad/op het strand met een schepjes, emmertje etc. Er waren ook veel speeltuintjes en de miertjes waren ook mega interessant. Verder hadden we nog een puzzel mee, een paar boekjes, tekenboekje en een bal en dat was het! Elke dag kwamen we jonge gezinnetjes tegen en dan speelden ze met elkaars speelgoed.
Zo lukte het ons dus prima om met 2 koffers en 2 rugzakken handbagage te reizen voor 4 personen. Naar Azië nemen we straks nog minder mee: 1 koffer en 2 stuks handbagage.
4 maanden geleden
Ik ga ook de 16e vliegen met de kleine. Hij zal dan 13 weken zijn. Ik neem een draagzak mee en een buggy. De buggy kan je gwn tot de vliegtuig meenemen, maar je moet de buggy wel inchecken aan de balie.
Mijn dochter van 3,5 gaat ook mee. Een buggy meenemen is ook veel handiger dan kan de kleine liggen en je rugzakken onder de buggy doen, dat scheelt ook veel gesjauw.
Ik doe wel eerst de kleine in de draagzak en mijn dochter in de buggy en stel dat de kleine nerveus wordt dan doe ik hem gewoon in de buggy en mn dochter kan gewoon stukje lopen haha.
Ik neem ook een koffer mee maar die check ik in zodat ik die niet mee hoef te nemen in het vliegtuig. Je betaalt er wel voor maar dan heb je geen stress met sjauwen.
Je bent met het vliegtuig snel bij je (zonnige) bestemming :)
En wees ruim op tijd zodat je alles rustig aan kan doen bijv. voeding geven en plaspauzes. Zo maak je het jezelf minder stressvol
4 maanden geleden
Ik vind vliegen ook veel makkelijker. Wij gaan naar Italië met 4 kinderen. 1,5 uur vliegen tegenover ruim 12 uur in de auto. En je kunt ook nog eens vrij rondlopen en hebt samen je handen vrij ipv 1 iemand.
Kinderwagen mag mee in het vliegtuig. Vaak mag je ook nog een maxi cosi inchecken. Qua spullen heb je echt niet veel nodig voor een baby. Wat kleding, hydrofiele doeken en luiers. Bedje hebben ze daar vaak wel en anders in de kinderwagen. Speelgoed hoef je voor je peuter amper mee is mijn ervaring. Ze vermaken zich met takjes, schelpjes van het strand etc. Hooguit een boekje, een speeldiertje en een emmer en schepje kun je daar kopen.