7 Reacties

vorig jaar

Ik heb geen advies maar onze dochter is toevallig ook van 4 april :)

vorig jaar

Nog geen tips, maar wij gaan straks ook een vloerbed aanschaffen. We zitten nu midden in een verbouwing en verhuizing, dus het zal nog even op zich laten wachten. Op insta: liefdevaneenmoeder (ook YT) en YT: heyshayla. Ze delen leuke dingen over slapen, montessori en andere baby gerelateerde zaken. Op Pinterest kan je ook veel inspiratie opdoen! Veel IKEA spullen worden er gebruikt

vorig jaar

Mijn zoontje is ondertussen ook 7 maanden, en na maandenlang veelvuldig s nachts voeden en terugleggen en wiegen, ben ik ook aan het onderzoeken of een vloerbed iets voor ons is. Hoe is het bij jullie ondertussen? Ik twijfel of ik er dan een heel hekje rondom wil, of gedeeltelijk zodat hij er niet uitrolt, maar ik de toekomst er wel zelfstandig uit kan kruipen. En wat voor maat hebben jullie? Er zijn wat oude topics hierover, maar het lijkt me juist fijn live ervaringen van baby leeftijdsgenootjes te horen.

vorig jaar

Onze zoon slaapt op een groot hoog matras. 25x90x200 Daar ligt een zelfde (loge) matras naast, zodat wij naast hem kunnen liggen ivm mocht hij onrustig slapen. Hij rolt dan ook vaak op dat matras. Meestal ligt hij s' nachts wel tussen ons in, maar overdag altijd op zijn eigen kamer. Het is een hoog matras daarom hebben wij er nog een dun matrasje naast gelegd. Dat maakt het ook grappig, want hij tijgert en klautert hierdoor al goed. Zijn speelruimte ligt er naast. We hebben wel een laag bed frame, maar daar maken we nog geen gebruik van. Onze kleine is heel druk van zichzelf en dit geeft hem naar mijn inziens veel rust en wij vinden het juist zo veel vriendelijker.

vorig jaar

Ps Wel is onze kamer nog best saai en heel minimalistisch. Ik vind het zelf belangrijk dat het dan ook veilig blijft en dat hij straks zelf keuzes gaat maken over een poster/schilderij/behang. We hebben nog geen kast op zijn kamer. Alleen een heerlijk tapijt + gym en houten speelgoed + boekjes. (Raar genoeg kan ik geen foto sturen als bijlage)

vorig jaar

Ik ben tijdens de zwangerschap van mijn dochter (inmiddels 2 jaar) ook gevallen voor een vloerbed maar durfde het niet meteen in te zetten. Wij zijn met een jaar overgestap van een ledikantje naar een vloerbed. Ontzettend aan te raden! Bij onze zoon (16-04) gaan we ook overstappen op een vloerbed als hij ongeveer een jaar is.

vorig jaar

Momenteel is het nog steeds drama met slapen in de nacht en is ze standaard tussen 2 en 3 een dik uur klaar wakker. We hebben ervoor gekozen (ze slaapt al een tijd tussen ons in) om ons matras op de vloer te leggen zodat ze wat rond kan kruipen en doen en wij niet bang hoeven te zijn dat ze van bed valt. Dit bevalt ons prima en uiteindelijk valt ze zelf weer tegen 茅茅n van ons aan in slaap. Wij hebben nog een "klein" bed (140脳200) en waren sowieso van plan voor een groter bed te gaan maar waarschijnlijk eerst straks een groter matras! Ik denk op haar eigen kamertje straks ook een vloerbed, denk niet met een hekje... als ik zie dat ze nu al klimt en klautert ben ik bang dat ze er over heen kukelt 馃 en nu hebben we ook geen hekjes. E茅n kant tegen de muur en verder eromheen wat dikkere kleden zodat ze niet direct op de tegels valt 馃檭 Alsnog hoor ik graag ervaringen van anderen!