5 Reacties
2 jaar geleden
Voor mijn vorige bevalling had ik een (geplande) ziekenhuis bevalling en inderdaad een klein (handbagage) koffertje. Had daarin voor mijzelf: een bevalpyjama slippers klein toilettasje makkelijk zittende loungepak voor terug naar huis extra ondergoed en voedingsbh warme sokken en dan voor die kleine een geboortepakje (verschillende maten voor het geval) dekentje/ maxi Cosi pak en verder in de handtas wat vermaak (boek/ haakproject, oplader dextrose en omdat mijn man toen ook bleef slapen voor hem een aparte tas met wat spullen en ook voor hem vermaak (laptop). Volgens mij was dat het Voelde net alsof je op vakantie gaat…. Wat heb jij tot nu toe voor in je koffer!?
2 jaar geleden
Dit is mijn lijstje van alles. Naam van m’n man even doorgekrast.
Vorige keer een weekendtas en rugtas. Deze keer in een grote handbagage koffer, maar enkel omdat ik die toevallig als kerstpakket heb gekregen.
Waar je het in doet maakt niks uit voor de zorg of het ziekenhuis, dus doe vooral wat je hebt en zelf handig vindt.

2 jaar geleden
Wij hadden een grote sporttas. De dingen die hierboven werden genoemd hadden wij ook!
De ultieme tip;
Geboorte pakje in grote IKEA ziplock zakjes doen. Je neemt
Verschillende maten mee (je weet het nooit zeker) en doe er een label in met bijvoorbeeld geboorte pak maat 50 keuze 1! (Ik had van maat 50 en 56 twee mee, zodat stel de baby kotst gelijk iets onder dat je een reserve pak had.
Nog paar tips voor de tas;
-extra lange oplaad kabel (stekker zit ver weg)
- bidon of drinkbeker met rietje (kleine rot bekertjes van t ziekenhuis drink je zo leeg)
- kleding set voor je man (voor t geval je moet overnachten
- haarborstel
- iPad met gedownloade films/serie
2 jaar geleden
Ik had hij de vorige bevallen een grote doubleback voor mij en mijn vriend, en een koffertje voor mijn zoontje. Daarnaast had ik ook een tas met eten en drinken mee. Ik ben toen in coronatijd bevallen en het bedrijfsrestaurant was dicht, dus wilde genoeg bij me hebben ook voor mijn vriend.
Dingen waar ik echt veel aan heb gehad is een japon die makkelijk open geknoopt kon worden, een waaier en tennisballen waarmee mijn vriend m'n rugweeen kon wegmasseren. Die tegendruk is zooo fijn en met handen kan je niet genoeg kracht zetten. Moet eerlijk zeggen, ik ben verder wel vergeten wat ik allemaal mee had terwijl het pas 3,5 jaar geleden is. 🤣