6 Reacties

4 maanden geleden

Onze dochter viel ook vaak in slaap tijdens het voeden. Bij ons heeft een grotere speen geholpen, dat vermoeid haar minder. Maar zij drinkt ook weinig, 7 x 90 cc. Maar valt minder vaak in slaap. We hebben Philips Avent 3.

4 maanden geleden

Mijn dochter drinkt bijvoorbeeld 4 x 170cc flessen. We merken dat dit het fijnst is voor haar. Om de 3 uur voeden is geen optie. Of ze drinkt t niet op of spuugt veel. Nu hebben we tussen de flessen 4/4,5 uur zitten. We merken dat dit fantastisch werkt voor haar. Ze drinkt het allemaal op en ze spuugt bijna niet. Het is vooral uittesten. Ik zou niet te veel naar boekjes kijken. Of wat bij andere werkt. Ieder kindje is anders dus wat voor de een werkt kan voor een ander kindje niet werken :) Voorbeeld van ons dagschema 08.00/08.30 wakker + flesvoeding 9.30 tot 11.30~12.00 slapen 12.00/12.30 flesvoeding 13.30 tot 16.30~17.00 slapen 17.00 flesvoeding 18.30 tot 19.00~19.30 slapen 20.00 flesvoeding en daarna naar bed tot de volgende ochtend. Wij hebben niet te veel nagedacht. Gewoon alles op z’n beloop gelaten en ineens was dit schema er. Bij het ene kindje is dit bij 10 weken al en bij de ander pas met een jaar. Probeer goed te kijken naar jou kindje. Richtlijnen zijn altijd fijn. Maar bedenk goed dat dit richtlijnen zijn. Als jou kindje daar vanaf wijkt is dat helemaal niet gek🩷 Hoe ziet jou dagschema er ongeveer uit? ;)

4 maanden geleden

Onze jongen is 11 weken en sinds een paar dagen was het laatste fles 21.30 a 22.00 en sliep die door tot 5.30 , daarvoor kwam hij rond 4 a 4.30 We zaten nog steeds op 6 flessen dit werkte prima hoor , maar dan kwamen we sabonds in de knel nu hij tot half 6 slaapt Ik ben niet echt een voorstander van zo'n grote flessen bij zo'n kleintje , maar nu is het ritme ongeveer 5.45 even wakker daarna weer slapen 10.00 14.00 17.45 21.45 5 flessen, ik maak dan 160 water en met poeder erbij ( 5 en een beetje) is dat dan 180 bereid Ik hoop dat dat niet te weinig voor m gaat zijn, en hij besluit weer in de nacht te komen 🤪 We zijn de dag heel goed doorgekomen met slaapjes en bijna 4 uur tussen de flessen zonder honger. Ik was verbaasd hoe goed het ging Dit is dus ook zoals hier ook al gezegd werd gewoon beetje zo ontstaan Op een gegeven moment weet je ook wanneer je beetje kan gaan sturen

4 maanden geleden

Reactie op DJVK

Mijn dochter drinkt bijvoorbeeld 4 x 170cc flessen. We merken dat dit het f ...
Bedankt voor je uitgebreide reactie en schema. Wij voeden eigenlijk op verzoek op advies van het CB. Ook omdat hij anders nog minder drinkt. Ik merk nu dat het totaal niet handig is, soms krijgt hij 6 voedingen dan weer 7 of zelfs 8. Soms komt hij om de 2, 3 of 4 uur. Hij heeft ook nooit gespuugd eigenlijk. We hebben ook verschillende spenen gebruikt Philips Advent, d'r Brown en Difrax. Difrax speen S werkt het beste. Speen M gaat veelste snel... Ik ga morgen wat kleinere flessen aanbieden en gewoon om 07:00u starten. Dit is ook een handige tijdstip als ik weet aan het werk moet.

4 maanden geleden

Reactie op Lincy29

Onze dochter viel ook vaak in slaap tijdens het voeden. Bij ons heeft een g ...
Dank voor je reactie. Wij hadden op het begin Philips Advent flessen, maat 1. Nou verschikkelijk (bekend probleem) onze kleine man kreeg er niks uit. Toen speen 3 gebruikt idd. Kreeg veel last van krampjes en daarom overgestapt naar d'r Brown, dit werkte ook niet echt. Nu gebruiken we Difrax maat S dit gaat goed hij drinkt relax. Misschien te relax aangezien hij vaak in slaap valt. Onlangs maat M gebruikt, nou dit ging veelste snel...

4 maanden geleden

Reactie op Ivuurk

Dank voor je reactie. Wij hadden op het begin Philips Advent flessen, maat ...
De krampjes herken ik. Tot ik er achter kwam dat die ventiel gaatjes precies op elkaar moeten bij die flessen 😅 Geen last meer gehad sindsdien. Maar verwacht dan dat je probleem hiermee niet is verholpen helaas.