7 Reacties

3 maanden geleden

Het enige wat ik mijn kan bedenken is werken met procenten. 140 ml is 100% dan kijk je hoeveel je met de schepjes hebt, zeg 160ml dan doe je 160*100/140 geeft 114 dus 14% meer. Als je dan 40ml over hebt dan deel je dat door 1,14 en dan weet je dat het 35 ml is (klinkt dit logisch?)

3 maanden geleden

opzich klinkt dat logisch maar toch, geen gekke vraag toch? snap het even niet meer haha

3 maanden geleden

Nee vind ik niet! Ik geef zelf bv dus heb hier niet mee te maken maar ik herken mijzelf wel in jou vraag! Als je rekent met de hoeveelheid ml zonder poeder moet je dat beide keren doen in mijn optiek inderdaad!

3 maanden geleden

Maar als er voeding bij zit wordt het volume wel meer toch? En ze krijgen die voeding ook binnen. Ik zou uitgaan van de ml inclusief de voeding omdat dat echt is wat ze binnenkrijgen. Combinatie van vocht en poeder maakt de complete fles die ze opdrinken. Denk ik hoor. Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht haha.

3 maanden geleden

Ik houd altijd de hoeveelheid water bij. Door de melkpoeder wordt het volume wel groter, maar ze krijgen niet ineens 165ml als je 150ml water aanvult met poeder. Als je snapt wat ik bedoel😂 maar goed ik ben niet heel precies met hoeveelheden dat ik het echt bijhoud

3 maanden geleden

Bij 120 +4 wordt het ongeveer 130ml. Als je kindje 40 ml overlaat dan heeft ze 90 ml gedronken.

3 maanden geleden

Volgens de kinderarts en het consultatiebureau moet je dus wel uitgaan van het uiteindelijke volume, dus 120 wordt ongeveer 135ml. Juist wat je zegt in je bericht, het is meer geworden dus ze drinken ook meer volume. Dus 120 wordt 130 en als ze 40 laat staan dan heeft ze dus 90cc gedronken.