16 Reacties
3 maanden geleden
Ik vind 1x wakker worden eigenlijk helemaal niet gek. Het is eerder de uitzondering dat kindjes van 19 tot 07 doorslapen nu al, laten we dat ajb niet normaliseren. Dat een aantal hier op het forum een kindje hebben die dat doet, super fijn maar dat is echt niet de standaard.
Mijn dochter van nu twee jaar kreeg tot 10 maanden elke nacht borstvoeding. We hebben ook trucjes geprobeerd in die laatste maand zoals een papfles, maar ik merk dat kindjes gewoon gaan slapen (lengte vwb slaap) wanneer ze willen en niet wanneer wij het willen.
Ik zou gewoon geduld hebben, ze gaan echt klokje rondslapen. Maar al zou je 180cc geven (wat mijn zoon nu krijgt ongeveer), ook dan geen garanties op doorslapen.
3 maanden geleden
Het is inderdaad zeker niet iets wat je kleintje nu al zou moeten. En borstvoeding werkt gewoon heel anders dan kunstvoeding merk ik. Het cb raadde mij aan om niet meer dan 150ml borstvoeding te geven. Het maagje is ook eigenlijk daar al te klein voor. Het is pittig, maar je kindje gaat vanzelf doorslapen! Misschien kunnen jij en je partner af en toe wisselen dat hij de fles geeft en jij alleen even kolft?
3 maanden geleden
Onze kleine drinkt (flesvoeding) ook niet meer dus grotere en minder flessen zit er bij ons niet in. Ze doet het goed dus we gaan ook niet verder opzoek naar het ei van Columbus ;)
Ze zijn nog zo jong, hoort er gewoon nog even bij.’
3 maanden geleden
Mijn dochter is ook 15 weken en komt ook nog eens per nacht voor voeding. Vind dat eigenlijk super netjes. Onze oudste kwam tot een half jaar meerdere malen per nacht. Het zou voor mij persoonlijk geen reden zijn om kunstvoeding bij te geven. Kwestie van geduld denk ik. En helemaal eens met de andere reactie, het is rond deze leeftijd nog super normaal dat kindjes een nachtvoeding nodig hebben!
3 maanden geleden
Wij geven 180+6 schepjes kunstvoeding en overdag 150+5, maar ze slaapt er echt niet op door hoor😅 ook 1-2x per nacht wakker voor fles. Heel normaal deze leeftijd. Zeker met bv zou ik er geen kunstvoeding bij geven. Borstvoeding legt een beschermend laagje over de darmen en kunstvoeding haalt dit weg😊 + geen garantie op doorslapen
3 maanden geleden
Reactie op Annick33
Wij geven 180+6 schepjes kunstvoeding en overdag 150+5, maar ze slaapt er e ...
Waaruit blijkt dat kunstvoeding dat beschermlaagje wegneemt? Ik bedoel heel veel baby’s krijgen alleen kunstvoeding, wat ook degelijk goed is.
3 maanden geleden
Mijn zoontje is 16 weken en krijgt 5 flessen van 150ml + 5 schepjes kunstvoeding. Dit is verdeeld over de gehele dag tussen 07.30 en 19.30 uur. Dan gaat hij op bed en slaapt dus tot de volgende ochtend door.
Geen idee of je er wat aan hebt, maar ik denk dat je wel kunt ophogen.
Ze mogen hun lichaamsgewicht x 150 ml hebben verdeeld over de dag.
Als je baby 6 kilo is mag hij dus 900 ml per 24 uur krijgen.
Succes 🍀
3 maanden geleden
Reactie op Anoniem0852
Waaruit blijkt dat kunstvoeding dat beschermlaagje wegneemt? Ik bedoel heel ...
Hier ben ik ook wel benieuwd naar
3 maanden geleden
Reactie op mila12345678
Hier ben ik ook wel benieuwd naar
Onderzoek waarschijnlijk ... ;)
Afijn. Heb je al 150 ml geprobeerd?
Ik heb exact hetzelfde schema met m'n dochter van 16 weken (borstvoeding op verzoek). Ze slaapt wel door. Maar dat ligt echt aan het kindje denk ik. De kraamverzorgster zei toen al, dit wordt een doorslapertje..
3 maanden geleden
Reactie op Emm2013
Ik heb ...
Goh, maar welk onderzoek ;)
3 maanden geleden
Reactie op Emm2013
Ik heb ...
Ik denk ook dat het aan het kindje ligt… ik hoop zo dat dit op termijn wel gaat gebeuren! Ik ben op! En m’n partner ook… pieeeuwww!
3 maanden geleden
Reactie op mila12345678
Goh, maar welk onderzoek ;)
Ben ook benieuwd 😃
3 maanden geleden
Het microbioom van de darmen verandert zodra je 1x flesvoeding hebt gegegeven. https://eurolac.net/een-enkel-flesje-kan-toch-geen-kwaad-of-wel/#:~:text=Andere%20melk%20dan%20moedermelk%20verandert,van%20de%20darmwand%20al%20aangetast.
Naast borstvoeding geef ik echter af en toe ook kunstvoeding.. vind het geen ramp