16 Reacties
één maand geleden
Neva slaap en eetschema
07:00/07:30 papfles
09:30/10:00 fruithapje
Vitamine D druppels 6 geven op een lepeltje
Meestal kort slaapje in de box of op arm
11:00/11:30 boterham zonder korst met een beetje boter/jam en kleine stukjes in de mond doen.
Daarna fles geven. Meestal eet ze 1 snee brood of een paar stukjes op en fles gewoon aanbieden en kijken wat ze nog drinkt.
12:00 middagdutje in bedje
15:00/15:30 fles
Meestal kort slaapje in de box of op arm
17:00/17:30 groentehapje
19:00/19:30 fles
Naar bed na de laatste fles
Flessen 210cc
Tussendoor lauwe slappe thee aanbieden of kleine slokjes water/siroop
Ze mag ook een mais stik tussendoor deze kan je haar zelf laten geven en proberen te laten eten.
De fles na de boterham drinkt ze bijna niet meer omdat ze best al veel brood kan eten.
Hopelijk kun je er wat mee 🥰
één maand geleden
uit de groeigids vanaf 8 maanden afbouwen. Als de baby minder begint te drinken, dus de flessen niet meer leegmaakt is dat ook een natuurlijke proces van afbouwen.
één maand geleden
Ik zou geven als wat ze willen tot de 200gr ongeveer wat ze nu mogen.
En flessen blijven aanbieden dit zal je kindje vast vanzelf regelen hoe meer t gaat eten meer laat staan. Is tot nu toe nog steeds de hoofdvoeding.
Was bij me 1ste in elk geval wel zo, maar nu met de 2de gaat t nog erg moeizaam de hapjes
één maand geleden
Wij hebben een klein meisje (6 maanden en ik gok nu 6,2 kg). Ze groeit goed op haar eigen lijn, dus geen zorgen. Advies was bij ons: zolang ze de flessen goed leeg drinkt, mag ze in principe zoveel groente, fruit en brood als ze wil.
Nu is dat naast 4 flessen van 180 + 6, nog fruit (vandaag een halve banaan met een halve kiwi, flink geprakt) een groentehapje van ongeveer 100 gram. Waar ik een beetje tegenaan loop is dat we voor mijn gevoel continu aan het eten zijn, dus ik heb de boterham nog niet geprobeerd.
Wij houden dus aan dat we geven wat ze op kan, zolang ze de flessen goed blijft drinken en natuurlijk geen darmklachten krijgt.
één maand geleden
Reactie op SietskeJulia
uit de groeigids vanaf 8 maanden afbouwen. Als de baby minder begint te dri ...
Bedankt voor het delen! Ik moet die ook nog ergens hebben liggen. Opzich is mijn huidige schema dan best prima zo. Ik las ergens dat je vanaf 6 maand de fles van (bij ons) 15.00 uur al mag afbouwen. Maar dat gaan we dan voorlopig nog even niet doen. Ons meisje laat echt niets staan en eet al haar hapjes op. Ik hoop dat als we haar hapjes uit gaan breiden ze uiteindelijk wat flesvoeding laat staan. Ik vind dat ze best veel eet, het is dat we maar een halve boterham aanbieden, maar een hele zou ze ook opeten. Ditzelfde geldt voor fruit en groente. Of moet ik juist aanbieden totdat ze zelf aangeeft vol te zitten?
één maand geleden
Wie zou er een tip kunnen hebben bij t volgende; de 26e is ze 6mnd
Haar normale schema is
630u fles 180+6
10u fruit
1230 fles 180+6
1500 fles 180+6
1630 groenten
18 fles 180+6
De 1e fles gaat leeg maar verder drinkt ze niet meer dan 100ml. Heb al wat brood probeerd maar dat wil ze ook nog niet echt. Heb t idee dat ze zo wel weinig binnen krijgt 😬
één maand geleden
Reactie op Nina-93
Bedankt voor het delen! Ik moet die ook nog ergens hebben liggen. Opzich is ...
Ik zou het rustig opbouwen, babys moeten ook niet overeten dan worden ze misschien misselijk of krijgen ze last van de darmen en obstipatie. Gewoon rustig aan opbouwen elke keer een beetje meer. Zou niet opeens onbeperkt gaan geven
één maand geleden
Reactie op cmevdw
Haar nor ...
onze dochter drinkt ook niet veel melk. Als ze goed groeit is het geen probleem.
één maand geleden
Reactie op cmevdw
Haar nor ...
Hier een zoontje van ook 6 maand en heeft bijna hetzelfde schema als jou, alleen in de ochtend krijgt hij 210 en de avond een papfles.. en na de groente nog een toetje.. dit omdat hij moest aankomen omdat hij maar 6.5 kilo woog een maand geleden.. dus wij geven nu op het fruit na alles volop en hij eet alles op inclusief maisvinger.. brood vind hij tot nu toe nog niet wat.. en de 2 middelste flessen gaan nooit leeg.. alleen de eerste en laatste..
één maand geleden
Reactie op Sylvianne
Hier een zoontje van ook 6 maand en heeft bijna hetzelfde schema als jou, a ...
Is heel bekend zo. Fruit kan ze al zo een hele banaan van weg eten of dan minimaal 2stuks licht fruit zoals kiwi. Dr groenten eet ze ook makkelijk 100gram zoeteaardappel met pastinaak maar merk aan dr luiers dat vocht (dus de flessen) stukke minder is. Hier woog ze met 5mnd 6,06 is ook minder dan de lijn die ze eerst netjes volgde.
één maand geleden
Reactie op cmevdw
Is heel bekend zo. Fruit kan ze al zo een hele banaan van weg eten of dan m ...
Misschien doe je dat al, maar je zou wat water of flesvoeding door het fruit of groente kunnen mengen voor meer vocht?
Of anders toch minder fruit/groenten aanbieden zodat ze meer van haar fles drinkt en zo meer vocht binnen krijgt? Of de fles van 18u om 19u geven?
Maar misschien heb je dat ook allemaal al geprobeerd 😊 het blijft soms gewoon zoeken..
één maand geleden
Reactie op Annieke18
Misschien doe je dat al, maar je zou wat water of flesvoeding door het frui ...
Iets meer vocht aan t eten toevoegen is wel een optie, dankjewel. Heb nu ook 10cc extra aan dr ochtendfles. Die gaat vaak wel leeg.
Fles later geven niet echt. Ze heeft rond 18u honger en wordt weer moe, ligt er uiterlijk 1845 in en slaapt dan tot de volgende ochtend. Dus wil dat ritme niet verstoren 😅
één maand geleden
6.00 fles 180ml
7.00 banaan+kiwi (of ander fruit) geprakt
8.00 boterham +kipfilet
10.00 fles
11.00 200gram fruitpotje
12.00 boterham
14.00 180ml fles
16.00 200gram potje avondeten
19.00 180ml fles
Ze eet wel heel erg veel, dus ik weet niet of dit erg realistisch is. Ze wil altijd eten als wij eten