41 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Joan2828
Hier precies 3 maanden en 4 flessen van 180+6: om 7, 10, 14.30 en 18 uur en ...
Hi! Wanneer kwam je erachter dat hij de late fles (rond 2200/2300) niet meer nodig had? Wij maken onze dochter, 12 weken, wel elke avond rond die tijd nog wakker. Heeft ‘s nachts geen fles meer nodig, pas om 07.00 weer. Ik dacht dat je die late fles echt tot
9 mnd zoiets er wel in ‘moest’ houden. Ben benieuwd!
4 maanden geleden
Reactie op CV1991
Hi! Wanneer kwam je erachter dat hij de late fles (rond 2200/2300) niet mee ...
Hoi hoi! Hij heeft al sinds hij 3 weken is geen avond- en nachtvoeding meer. Hij weigert zijn mond gewoon open te doen als hij eenmaal slaapt en laat duidelijk merken dat hij rond die tijd naar bed wil 😬. Maar ik moet eerlijk zeggen dat we die 3 weken daarvoor ook echt lichte dwang uit moesten voeren om hem te voeden na 18 uur, hij is vanaf het allereerste begin een avond- en nachtslaper geweest. Heel luxe, dat beseffen we.
Als hij om de fles zou vragen, krijgt hij hem meteen hoor. Dat is nu denk ik 2x gebeurd.
Bij onze oudere dochter ging die late avondfles er in de loop van de maanden steeds minder goed in, toen hebben we hem weggelaten en toen sliep ze het klokje rond. Ik zou het gewoon eens proberen als jij denkt dat je kindje er klaar voor is.
De nachtvoedingen zijn voor de hersenontwikkeling superbelangrijk het eerste jaar inderdaad, maar als ze niet willen, geloof ik niet in dwang. Slaap is ook belangrijk voor de ontwikkeling.
4 maanden geleden
Reactie op Joan2828
Hoi hoi! Hij heeft al sinds hij 3 weken is geen avond- en nachtvoeding meer ...
Dank voor je reactie! Wat superfijn en -goed van hem! En idd wel duidelijke tekenen dus als ze er niet meer aan toe zijn. Hier gaat die late fles helemaal op nog en met veel enthousiasme, dus even wachten dan nog misschien 🙈.
4 maanden geleden
Reactie op CV1991
Hi! Wanneer kwam je erachter dat hij de late fles (rond 2200/2300) niet mee ...
Wij zijn gestopt bij beide kindjes (oudste nu bijna 3) omdat het wakker maken niet goed lukte, ze de fles onrustiger dronken en het slapen daarna juist moeilijker ging. Met de gedachten ‘we zien wel wanneer ze zichzelf melden’. Beide sliepen met 3 maanden de klok rond van 19.00-7.00.
Groeien beide super en lekker tevreden. Ik zou zeggen kijk eens wat er gebeurd als je haar laat liggen en geef het even een week de tijd, dit hebben ze zelf ook nodig om aan een nieuw ritme te moeten wennen.
4 maanden geleden
Hier ook 14 weken, 6 flessen van 150+5. Afgelopen week geprobeerd 180+6 te geven in de hoop langer ertussen te laten. Lukt niet en de flessen gaan ook niet leeg, en veel krampjes. Dus wij blijven lekker iedere 3 uur geven. Wordt vanzelf wel een keer minder. Ze doet het er goed op, dat is het belangrijkste.
4 maanden geleden
Reactie op Y23
Nee eerst werd hij altijd rond 04:00 wakker, maar sinds twee weken is dit 0 ...
Wat heerlijk! Is dit zo ineens gekomen of hebben jullie hiernaartoe gewerkt?
4 maanden geleden
Reactie op Chanelle7
Lukt het bij jullie wel al om een beetje door te slapen?
Redelijk. De helft van de nachten slaapt ze van 22.30 tot 7.00. De andere helft volgt er snachts een klein flesje. Weet nog van de 1e dat ik vaak dacht: maar je kan toch doorslapen, waarom nu niet…
Uiteindelijk kun je er weinig aan veranderen, je kindje heeft er behoefte aan. En het gaat vanzelf minder worden. (Is mijn ervaring hè)!
4 maanden geleden
Reactie op ilsekloeze
Wat heerlijk! Is dit zo ineens gekomen of hebben jullie hiernaartoe gewerkt ...
Het ging heel geleidelijk. Werd steeds iets later wakker, toen hij op gegeven moment rond 5:00 wakker werd dacht ik ik probeer hem even te sussen met een speen en daardoor sliep hij vaak weer een uurtje. Dat denk ik vier nachten moeten doen en toen sliep hij uit zichzelf tot 06:00-06:30!
4 maanden geleden
Wij zitten nu op 3 maanden (13 weken) en 4.7 kg en 58cm. Ze krijgt 5x per dag de fles, 150ml + 5 schepjes maakt ca 175ml per fles (Dr brown smal). Ze drinkt ze niet allemaal helemaal op, meestal tussen de 750 en 800 ml per dagtotaal.
Flesjes om 7, 11, 14.30, 17.30 en 21.30. daarna slaapt ze de hele nacht door, maar overdag slaapt ze vrij weinig.