10 Reacties

4 maanden geleden

Ik zou beginnen met het laten meekijken van een lactatiekundige. Wellicht moet je baby te hard werken voor de tsr, waardoor die gefrustreerd raakt? Dit omdat hij ook de fles gewend is door de avondvoeding en dat 'makkelijker' drinkt. Wat dan kan helpen is om de tsr zelf op te wekken en dan je baby aan te leggen.

4 maanden geleden

Hier nu 12 weken en onze dochter drinkt soms ook nog elke 2 uur. Ritme en borstvoeding gaat vaak niet echt samen. Ze drinken wanneer ze nodig hebben en hoeveel ze nodig hebben🤷🏼‍♀️

4 maanden geleden

Hi! Met 10 weken dronk ons zoontje ook ongeveer om de 2 uur, iets van 15-20 minuten. Nu met 15 weken zit er vaker langer tussen, maar soms ook weer niet. Met afgekolfde voeding drinkt hij een stuk minder vaak. Dus ik denk dat het niet perse afwijkt van wat een baby nodig heeft.. Hij zit namelijk op het ena bovenste groei lijntje 💪🏼😅 Maar dat jouw kleintje zo onrustig is, steeds afkoppelt en huilt is natuurlijk wel vervelend.. ik zou ook een lactatiekundige mee laten kijken. Veel succes! 🍀

4 maanden geleden

Reactie op Alissa2104

Ik zou beginnen met het laten meekijken van een lactatiekundige. Wellicht ...
Ja misschien toch maar even Lactatiekundige benaderen. Tsr is eerder te snel dan te langzaam, mijn borsten zijn mega enthousiast.

4 maanden geleden

Reactie op SiStitch

Hi! Met 10 weken dronk ons zoontje ook ongeveer om de 2 uur, iets van 15-20 ...
Fijn om te horen dit, dankjewel!

4 maanden geleden

Hier ook, dochter is 12 weken en komt vaak na 2 uur weer, soms 3 maar in de nacht slaapt ze de eerste ruk wel gewoon 5/6 uur, het is wat het is en als ze goed groeit zal het toch voldoende zijn ☺️

4 maanden geleden

Kan je niet proberen 1 borst aan te bieden per voeding? Dit doe ik ook bij mijn zoontje om deze reden. En met 2 borsten 5 minuten elk komt hij telkens niet bij de achterste vettere melk waardoor hij sneller weer honger had. Nu met 10 min aan 1 kant laat hij er netjes 3+ uur tussen

4 maanden geleden

Reactie op LittleWish

Kan je niet proberen 1 borst aan te bieden per voeding? Dit doe ik ook bij ...
Goed idee!! Ga ik proberen. Thanks!

3 maanden geleden

Hier hetzelfde verhaal. Ik heb een dochter van 14 weken nu en komt sinds een paar dagen elke 2 uur voor voeding, snachts elke 3 uur. Ik gaf 1 borst per voeding, maar het viel me op dat ze niet zoveel meer aankwam. Ik ben toen gaan kolven en blijkt dat ik maar 50 ml per borst heb. Nu geef ik 2 borsten per voeding. Ik schrok hier behoorlijk van, ze krijgt echt veel te weinig. Dat terwijl ze een rustige blije baby is met genoeg plasluiers en elke dag wel 1 poepluier. Ik ga morgen het consultatiebureau toch even bellen voor wat advies.

3 maanden geleden

Reactie op Natascha_

Hier hetzelfde verhaal. Ik heb een dochter van 14 weken nu en komt sinds ee ...
Wat zei het consultatiebureau? Een kindje haalt meer melk uit je borst dan een kolf kan doen. Mijn baby van 16 weken heeft sommige dagen hetzelfde drink patroon als de jouwe, qua om de 2u overdag en 3u nacht. Soms zit er zelfs maar 1,5u tussen. Als ik melk afkolf geef ik ook totaal 100ml per flesje mee aan het kdv. En zit soms 3,5 uur tussen de flesjes. Ik heb eens ergens gelezen: hoeveel je kolft zegt alleen iets over hoeveel je kan kolven. Niet over wat je kindje binnenkrijgt 😘 Info over borstvoeding en tekorten: https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/te-weinig-melk-oorzaken/ Daarnaast bestaat er wel zoiets als de 4 maanden dip: https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/4-maandendip/