18 Reacties

2 jaar geleden

Je kunt gewoon antibiotica krijgen… ik heb zware long en keelontsteking gehad en kreeg gewoon antibiotica die veilig waren

2 jaar geleden

Hey wat gek 1 januari ben ik ben ik ook naar de SEH geweest voor precies de zelfde klachten ik had bijholteontsteking/voorhoofdontsteking en ik krijg wel pijnstillers niks hielp en verging van de pijn gek dat jij niks krijgt ik kreeg 3 pillen omdat het eigenlijk niet mag in de zwangerschap maar met overleg mog dit wel (overleg met de KNO)

2 jaar geleden

Ja! Ik had dit toen ik 33wk zwanger was. Opgelopen na een heftige griep. Echt verschrikkelijk. Ik liep er ruim 1,5 week mee toen ik het echt niet meer trok. Heb toen wederom de huisarts gebeld en gevraagd om een antibioticakuur die gebruikt kan worden tijdens de zwangerschap. Omdat de klachten lang aanhielden heeft ze dit voorgeschreven. Uiteindelijk was ik er met die kuur snel vanaf. Die hoofdpijn is echt killing. Ik kon er niet meer door werken of functioneren. Mijn man moest zelfs thuis blijven om voor onze peuter te zorgen. Dus zeker jezelf serieus nemen en kijken of je toch niet een kuurtje kan krijgen.

2 jaar geleden

Heei ik heb in het begin van me zwangerschap ook het gehad en pfoee wat intens was dat, ik heb het vaker gehad maar tijdens de zwangerschap is het echt andere koek. Maar ik heb na 5 weken toch echt een antibiotica gehad omdat Mijn lichaam het niet zelf oplosten omdat het te veel bezig was met ook nog zwanger zijn. Ik bouwde een spiegel op met paracetamol om de 5 uur 2 paracetamol en dat mag ook van de verloskundige. Verder had ik neusspray van a vogel en dan de sterke versie die is speciaal voor voorhoofdsholte ontsteking. En stomen zeker ook. Wat je ook nog kan proberen het stinkt echt enorm maar ui op je nachtkastje of onder je bed. Verder dan dit helaas kwam ik niet. Heel veel sterkte want ik ken de pijn

2 jaar geleden

Een neusspoeler! bijv. physiomer strong jet of met een rhinohorn (google!)

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties dames ! Wat gek dat ik niet verder geholpen wordt, als dit zo aanhoudt ga ik zo weer even bellen. Had iemand van jullie ook heel erg het idee dat het kiespijn was? Ik vind het zo gek hoe erg ik ook last heb van mijn kiezen/bovenkaak.

2 jaar geleden

Reactie op Simaa1

Bedankt voor jullie reacties dames ! Wat gek dat ik niet verder geholpen wo ...
Heel veel beterschap! Ik Zou idd weer bellen! En doen ze dan niets zou ik na 23.30 nogmaals bellen vaak wisseling van dienst geweest! En als hun ook niets doen morgen gelijk de huisarts bellen.

2 jaar geleden

Reactie op Simaa1

Bedankt voor jullie reacties dames ! Wat gek dat ik niet verder geholpen wo ...
Jazeker, die kiespijn klinkt heel bekend Ik dacht ook eerst aan een gaatje en tandarts bellen maar het was weekend en toen merkte ik dat ik het meer voelde bij bukken en vooroverleunen. "Dr Google" gaf inderdaad aan dat het bij verkoudheid kan horen. Tijdens zwangerschappen meerdere keren gehad, daarbuiten nooit overigens. Die verkoudheden die normaal wel meevallen zijn echt killing als je (hoog)zwanger bent. Anders morgen even naar de gewone huisarts gaan ipv de weekenddienst bellen. Sterkte!

2 jaar geleden

Helaas ook last van. Al twee weken verkoudheid en 8 dagen last van bijholteontsteking. Eerst de ene kant, nu andere kant. Verga op momenten ook vd pijn en paracetamol lijkt weinig te doen op de erge kies en kaakpijn. Ik heb ook geen andere tips dan stomen en spoelen met zout water. Echt ontzettend balen en pijnlijk dit 😞

2 jaar geleden

A. Vogel Cinuforce

2 jaar geleden

Reactie op JN2022

Het enige wat mij ook heeft geholpen. Je denkt, oh een neusspray zal wel voldoen. Maar echt, schaf zoiets aan en spoel elke dag 2 keer. Je zal merken dat het met de dag beter gaat.

2 jaar geleden

Ik heb fluticason neusspray gekregen van de huisarts, zelfde probleem. Zij gaf aan dat als het onvoldoende werkt ik een kuurtje Amoxicilline mocht, maar dat was niet nodig 😊. Die neusspray werkt niet tegen verstopte neus, maar verhielp wel de andere klachten van de ontsteking.

2 jaar geleden

Reactie op malouna

Het enige wat mij ook heeft geholpen. Je denkt, oh een neusspray zal wel vo ...
Yes zelfde hier

2 jaar geleden

Reactie op JN2022

Daar zeg je zeker wat die was ik vergeten dat is ook echt een life saver

2 jaar geleden

Ik ben trouwens gisteren toch nog naar de huisarts gegaan op aanraden van de verloskundige. Ik heb een amoxicilline kuur en fluticason neusspray meegekregen. Ik voel me vandaag al iets beter. Weet niet of je je inmiddels al beter voelt maar anders toch nog even langs de huisarts gaan misschien?

2 jaar geleden

Reactie op dekor

Ik ben trouwens gisteren toch nog naar de huisarts gegaan op aanraden van d ...
Hoihoi , ik ben gisteren ook bij de huisarts geweest en ook een amoxicilline kuur gegeven. Alleen merk ik helaas nog helemaal geen verandering. Heb zoveel pijn terwijl ik me goed houd aan het stomen /neusspray en paracetamol. Nog even doorbijten en hopen binnen enkele dagen verandering te merken 😞

2 jaar geleden

Reactie op Simaa1

Hoihoi , ik ben gisteren ook bij de huisarts geweest en ook een amoxicillin ...
Ik loop er helaas ook al weken mee. Een amoxicilline kuur gehad maar die heeft helaas maar weinig gedaan. Buiten wat paracetamol en neusspray kunnen ze helaas op dit moment ook weinig. Gelukkig ben ik overmorgen 38 en ligt er een zwaardere kuur klaar in overleg met de huisarts wanneer ik bevallen ben. De pijn is op sommige dan inderdaad niet uit te houden.

2 jaar geleden

Reactie op Debbie2014

Ik loop er helaas ook al weken mee. Een amoxicilline kuur gehad maar die he ...
Ow wat vervelend voor je ! Ik voel echt met je mee!! Ik weet als geen ander wat die pijn met je doet 😞 Ik hoop dat je snel gaat bevallen en dit achter je kan laten. Sterkte ermee ❤️