8 Reacties

2 maanden geleden

Bij Het CB zeggen ze Baby vindt het lekker toen bij buik van moeder met 1 kant

2 maanden geleden

Wij zijn in het begin ook een aantal keer bij een osteopaat geweest, leek bij ons ook wat te helpen. Maar sinds de kinderfysiotherapeut komt merken we echt vooruitgang. Zij geeft ok heel veel tips en oefeningen die wij dagelijks makkelijk kunnen doen. Onze zoon had een flinke afplatting en dan trekt nu rustig aan weg.

2 maanden geleden

Hier ook erg goede ervaringen met de kinderfysio i.v.m. voorkeurshouding. Grote kans dat er toch een klein krachtsverschil zit in beide kanten, dat was in elk geval zo bij onze dochter (en ik herken haar in wat jij schetst). Dankzij hele praktische tips van de fysio is dat bij haar nu helemaal bijgetrokken. Dus als jullie daar nog niet zijn geweest is dat absoluut een aanrader!

2 maanden geleden

Hier was de voorkeurshouding ook tijdens spelen zichtbaar, ze wilde maar 1 kant op kijken. We zijn toen op aanraden van het CB naar de kinderfysio geweest. Probleem is dankzij goede tips en oefeningen nu volledig weg, inclusief de afplatting aan één kant. Absoluut een aanrader.

2 maanden geleden

Hoi! Ik raad je de kinderfysio aan. Zij kunnen meekijken bij jou thuus naar simpele aanpassingen en oefeningen. Mijn kinderfysionzei overigebs dat ik nooit naar de osteopaat moest gaat maar naar de manueel therapeut. Hier is hij 1x behandeld en de klachten waren daarna over door de combi fysio en manueel

2 maanden geleden

Kinderfysio 🙏🏻. Voorkeurshouding kan zorgen voor afplatting van het hoofd, maar ook doorwerken in verdere ontwikkeling: scheef/eenzijdig tijgeren, moeite met kruipen op alle 4 handen knieën, moeite met evenwicht behouden doordat 1 kan veel sterker is bij het lopen, enzovoorts.. Oefeningen van fysio vond ik makkelijk in te bouwen in mn dagelijkse handelingen, hier heeft het 2x heel veel geholpen!

2 maanden geleden

Had ons zoontje ook. Eerste paar keren naar osteopaat geweest, wat telkens wel leek te helpen, maar kwam ook weer terug. Op een gegeven moment kreeg hij zelfs juist voorkeur voor de andere kant 😅. Uiteindelijk kinderfysio aan huis gehad en sindsdien geen voorkeur meer!

2 maanden geleden

Dank allemaal, dan gaan we toch naar de kinderfysio binnenkort!